Inlägg från: Kinne79 |Visa alla inlägg
  • Kinne79

BF November,2010 DEL 2

Frogster- Jag håller med dig, tycker din mage är ganska liten.

Idag var det min tur att åka på extra kontroll, har inte känt bebisen sen i mån så ringde bm och fick komma dit direkt och lyssna på hjärtat och bebisen levde. Skrattande

• Kinne79
    Bebis050810 skrev 2010-08-18 16:36:51 följande:
    Skönt att allt va bra med bebis! men att du klarade att vänta sååå länge, 2 dar ju!! jag hade åkt efter efter en dag! kanske tom samma, för det är väl så att man ska känna med 6 timmars mellanrum efter vecka 26. och jag hade blivit supernervig!
    Jag är bara i v.24. Nja, var inte så orolig efter att ha läst här om de som varit och sett/hört bebis efter att den inte märkts på ett tag, men ville ändå ringa och prata med bm och hon tyckte jag skulle komma dit.
  • Kinne79
    Rosen skrev 2010-08-19 21:30:30 följande:
    bm säger att andra barnet fixerar sig senare än andra. första fixerade sig vecka 34 eller 35 och andra fixerade sig i vecka 38.
    nu denna gången tror jag att bebisen har legat i samma ställning med huvudet neråt sen vecka 25 ca för den sparkar på exakt samma ställe alltid.
    min mage e oxå jättelåg o har varit alla gångerna. det ser ut som man har en hängmage
    en på mitt jobb som inte sett mig på 2 veckor sa att min mage sjunkit nu.

williams mamma: fin mage som vanligt!!
    Wow, du knep inlägg nr 5000. Ska bli spännande att se vem som lyckas få 10 000.
  • Kinne79

Hej!

Måste få fråga en fråga innan jag läser igenom tråden (har varit borta hela helgen) men är lite orolig.

Min mage är jättemjuk, det går att trycka in den ganska långt. Det har det aldrig gått att göra tidigare under graviditeten. Är detta normalt? Det gör inte ont.

• Kinne79

Åh, vad skönt att ni finns här när man är en orolig förstagångs gravid.

• Kinne79
    sebbe123 skrev 2010-08-22 22:04:22 följande:
    dagalie FZ: Å vilken fin vagn och lite annorlunda mönster.

Måste fråga är det fler än jag som har fått mycket rikligare flytningar?
    Har egentligen haft mycket sen början av graviditeten men nu har det blitt ändå värre så jag börjat använda trosskydd.
    Jupp, speciellt senaste veckorna. ( Vi är ju i samma vecka)

Jag har börjar få ont i mina händer och min syster skrämmde upp mig lite när hon sa att det kan vara början på karptunnelsyndrom, men det vill jag helst inte tänka på. ( Men för eller senare borde jag ju få någon slags krämpa.) Hoppas dock inte att det är karptunnel, det låter så läskigt.
  • Kinne79

Har knappt sovit på hela natten, mina händer har gjort skitont. I morse kunde jag knappt använda dom, under dagen har det blivit bättre men dom är fortfarande väldigt ömma. Vill verkligen inte att det ska bli värre eller hålla i sig, för det gör ont. Men får väl se det från den ljusa  sidan att jag har klarat mig ifrån kräpor i 25 veckor.

• Kinne79
    MammaDeborah skrev 2010-08-23 15:29:46 följande:
    Är det karpaltunnlarna? Det kan göra vansinnigt ont! Har känt av det några gånger både denna och förra gången... Håller tummarna för att det inte blir värre!
    Jag misstänker det, ska till bm imorgon för en vanlig koll, så tänkte fråga lite kring det då. Jag hoppas verkligen inte att det blir värre.
  • Kinne79
    Jojo 85 skrev 2010-08-23 15:34:18 följande:
    Försök sova med öppna händer o gärna typ ha händerna på magen.. lättare sagt än gjort dock.
    Hade ont förra grav o det börjar komma nu igen. Har du ont under natten kan massage i handflatan hjälpa, även att röra på fingrarna o att skölja under kallt vatten. Att ligga krokigt med handlederna eller ha stängda händer när man sover brukar förvärra smärtan.
    Några på jobbet tipsade om att be om skenor från bm. Försökte somna med öppna händer, men det var väl mycket det som gjorde att jag inte somnade alls.
  • Kinne79

Idag har jag varit på mvc allt såg bra ut. Sf var 24 och jag behöver fortfarande inte ta järntabletter. Däremot berättade jag att bebisen inte rör sig som förut. Var ju och lyssnade extra på hjärtat förra onsdagen och bebisen har inte behagat röra på sig efter det heller förutom lite igår morse. Så bm bestämde att jag ska få ett extra ul ikväll (måste åka till förlossningen). Efter att jag åkte ifrån mvc så har bebisen plötsligt vaknat och sparkat nästan hela tiden. Skäms Men kommer ändå åka till förlossningen för vill ju se bebisen. Tycker ni det är dumt att åka dit?  Kan man med att fråga om dom ser könet?

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2