Inlägg från: Kinne79 |Visa alla inlägg
  • Kinne79

BF November,2010 DEL 2

Bebis050810 skrev 2010-08-27 21:16:58 följande:
    jaha, är det en skötväska som du kan hänga på vagnen?

Jag har en sen innan som matchar min Brio vagn, men knapparna som man hänger upp den runt barnvagnshandtaget på, har trillat bort. Går ju att laga OM man är händig! vilket inte jag är, får se om svärmor får sy eller så köper jag en ny för det är jättepraktiskt med en som man kan hänga på vagnen när man e i stan osv!!
    Det finns inga sånadär öglor för att hänga den på vagnen, men det går att hänga ändå.

Kolla vad en skomakare tar för att fixa nya knappar, dom brukar vara billiga.
  • Kinne79
    Vi 2 blir 3 skrev 2010-08-28 08:16:50 följande:
    Här en till med dunderförkylning =( Igen!
    Jag har varit rejält förkyld 3 gånger nu under graviditeten, brukar aldrig vara sjuk annars.
  • Kinne79
    Rosen skrev 2010-08-28 18:51:22 följande:

då e er oxå rätt stor   vi vill ha en som täcker hela vår vägg så det e lagom med den storleken. även om vi inte kommer utnyttja en 3del av soffan hahaha.

vi ska ha en mörkgrå

Det är jätteskönt med stor soffa, våran är nog närmare 5m fast i vinkel och det är hur bra som helst.
  • Kinne79
    NoahLeah skrev 2010-08-28 19:11:38 följande:
    Ja, men missade chops o dipp pga jag o sambon kompis  (som varit hemma med sambon o sonen ikväll) misstänker att sambon druckit el ngt annat.  Kollegan skickade hem mig på en gång då både hon o jag ingte tyckte att sambon skulle natta sonen.
    Självklart blånekar han men han beter sig inte normalt, blir så jävla trött på detta,
    Åh, vad tråkigt att höra. Men vad skönt att din sambos kompis är på din sida och månar om din son. Har han druckit i smyg för kompisen eller hade kompisen gått hem?
  • Kinne79
    Rosen skrev 2010-08-29 09:44:16 följande:
    bebis : fy va trisst, jag förstår att du e arg!!

helen: vilken fiiiiiin mage
    har den inte sjunkit lite?

förresten jag kom på en sak. nu börjar ju förlossningen sakta men säkert närma sig. ni som har män som dricker ganska ofta, hur ska ni göra i slutet? ska ni förbjuda honom att dricka i fall det skulle sätta igång eller hur löser ni det?
    min man dricker öl väldigt ofta o det stör inte mig men det kan ju vara ett hinder om det skulle sätta igång
    så jag funderar på att säga till honom att han inte kan dricka alls från vecka 37 fall i fall det skulle sätta igång. men samtidigt känns det lite taskigt att förbjuda honom.....
    Min man dricker en folköl ganska ofta till maten eller bara för att, även på vardagarna. Men full blir han bara om det är något speciellt. Har bf i dec så under november blir det ingen fylla, men behöver inte säga det till han utan det vill ju inte han heller.
  • Kinne79

Däremot ska min man bort med jobbet en vecka när jag är i v.37 (tror jag det var) och då vet man ju hur det kan bli med alkoholen, men han får väl hålla sig trots att gratis är gott.....

• Kinne79

Verkar som det inte är så vanligt med tul. Jag har nog inte hört något om ifall man gör det här, synd hade ju varit kul att se bebisen nån mer gång.

• Kinne79
    Helen C skrev 2010-08-29 19:27:54 följande:
    Någon som har funderat att ta lavemang vid förlossningen????
    Så långt har jag inte kommit än. Har du tagit det förut?
  • Kinne79
    Vi 2 blir 3 skrev 2010-08-29 20:56:03 följande:
    Åh jag har haft onda sammandragningar sedan igår kväll av och till. Det gör ont i magen av och till. Jag är jättejättetrött och har ont i tappen emellanåt.  Mitt av och till innebär att jag kan känner de flera gånger i timmen, dock inte så jag kan känna av om de är regelbundet.

Ni är ju de flesta omföderskor - är det normalt?
    Ring och kolla med förlossningen vad de säger, så slipper du fundera och vara orolig.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2