• Rosen

BF November,2010 DEL 2

Annizsj skrev 2010-08-18 22:04:06 följande:
    Jag fixar inte att titta på bb på femman. Gillar den mörka barnmorskan, när man får se de nyfödda o när de skrattar runt omkring. Men när de har ont o så, fy fan! Längtar inte efter den smärtan igen! Känner att det inte var längesedan sen sist och jag minns verkligen den smärtan!
    jag blir oxå smått skräckslagen när jag ser hur ont de har men sen känns det lugnt igen så fort de e över. o jag längtar INTE till den smärtan, fy fan. men som sagt, jag har en förhoppning om en snabb förlossning
  • Rosen
    Vi 2 blir 3 skrev 2010-08-18 22:17:52 följande:
    Vecka 30 imorgon! Eller ja om två timmar ;)

du har oxå en jättefin mage o perfekt stor.
  • Rosen
    kicki08 skrev 2010-08-19 20:56:26 följande:

Hej tjejer

Är i Kolbäck hos mammsen och pappsen. Men vi åker hem imorgon igen. Det har varit jättesköna dagar här. Har fått mycket hjälp av mamma vilket verkligen behövs. Sambon har passat på att jobba en massa hemma så jag hoppas att han ger familjen lite tid i helgen.

V 30 här nudå. Jag bär verkligen jättelågt. Magen är jättelåg så man ser nästan knäpp ut.
    Förra graviditeten fixerade sig magen i V 34. Undrar när det blir denna gång
    När brukar bebis börja vända på sig med huvudet nedåt?

bm säger att andra barnet fixerar sig senare än andra. första fixerade sig vecka 34 eller 35 och andra fixerade sig i vecka 38.
    nu denna gången tror jag att bebisen har legat i samma ställning med huvudet neråt sen vecka 25 ca för den sparkar på exakt samma ställe alltid.
    min mage e oxå jättelåg o har varit alla gångerna. det ser ut som man har en hängmage
    en på mitt jobb som inte sett mig på 2 veckor sa att min mage sjunkit nu.

williams mamma: fin mage som vanligt!!
  • Rosen
    Kinne79 skrev 2010-08-19 21:41:33 följande:
    Wow, du knep inlägg nr 5000. Ska bli spännande att se vem som lyckas få 10 000.
    haha ja det gjorde jag
    Annizsj skrev 2010-08-19 21:49:42 följande:
    Nu börjar jag bli mer inställd på att det blir en pojke till. Mannen har kommit på ett namn som jag till början inte var förtjust i. Men nu börjar jag sakta men säkert gilla det. Det är väldigt ovanligt och funkar bra ihop med pojkarnas namn. Blir det en tjej nu blir jag faktiskt mäkta förvånad
    vad e det för namn? *nyfiken*
  • Rosen
    dagalie FZ skrev 2010-08-19 22:02:30 följande:
    Min mage har krympt faktiskt.. Den var betydligt större för några veckor sen.. Men min moderkaka har tydligen flyttat på sig, och lagt sig i toppen istället för att vara kvar i framvägg.. Så de tror att de kunde ha med det och göra.

va fin mage! jag blir lite avis på er med liten mage faktískt. vill oxå ha liten mage!
  • Rosen
    dagalie FZ skrev 2010-08-19 22:08:17 följande:
    Vädligt nära ju.. Jag ska ha 31 oktober :)
    jag ska ha 27 okt
    men hoppas på några veckor tidigare.
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-08-19 22:09:39 följande:
    Då skiljer det bara en dag ju

Min mage är MYCKET mindre än när jag väntade sonen, då va ja gigantisk. Och ingen trodde på mig när jag sa att det bara var ett barn. folk trodde jag väntade tvillingar eller trillingar
    känns det inte skönt att ha mindre mage denna gången?
  • Rosen
    Belavon skrev 2010-08-19 22:13:30 följande:
    Fick träffa en trevlig läkare idag. Han tyckte inte att jag skulle ha panik men inte äta mer socker och han förklarade enkelt vad allt innebar.

Sedan gjorde han UL och kollade att allt var bra, han tyckte det var så intressant med UL så han förklarade en massa olika saker. Vi kollade mina blodådror på olika delar och sedan jämnförde med bäbisens och han förklarade hur de pulserade olika. Väldigt intressant. Bäbisen som vi såg verkligen är en pojke, mådde jättebra och allt såg bra ut. Han drack en massa fostervatten och munnen öppnades och stängdes hela tiden.

Häftigt!

Nu är jag mycket lugnare och känner att det här klarar jag ju av.
    grattis till en pojke o va skönt att det såg bra ut 
  • Rosen
    Annizsj skrev 2010-08-19 22:14:44 följande:
    Rosen- avslöjas när han är här vi har alltså inte gjort köns- ul, men jag tror pojke nu. Mannen har haft rätt de andra gångerna och jag blev inte det minsta förvånad när han hade rätt

åh nu blev jag ju så nyfiken haha
  • Rosen
    Bebis050810 skrev 2010-08-19 22:15:20 följande:
    Hemma från en dag i kalmar med mina två töser! har shoppat en del kläder till dem, mest till stora eftersom lilla har så mkt kläder som hon ärver av stora. Men stora har vuxit massor nu i sommar så nya behövs där!! hittade en del fina bra-att-ha- på dagis kläder, sköna plyschkläder och även en ny rosa väska till henne. sen blev det maxi, coop och lunch på Thai! gottigt!! men nu är man trött ZZZzzzzz skulle åkt till Ikea oxå och köpte en växasäng till liten men jag orkade inte det.... det blir nästa veckas projekt! för snart måste de lära sig att sova på sina rum!
    va härligt med shopping , jag vill oxå shoppa men har inte råd just nu. men jag beställde typ 8 tröjor til stora sonen nu eftersom han växt en del under sommaren.
  • Rosen
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-08-19 22:17:10 följande:
    Jo det är helt underbart =)
    Känner mig inte alls så klumpig som sist, sen har jag inte ökat i vikt på samma sätt heller som när jag väntade William och det känns också som ett plus
    kan jag tänka mig, jag känner mig som en elefant ibland. bara denna veckan har jag gått upp 2 kg, helt sjukt..... så nu ligger jag på +13 kg.
    men jag lär väl sluta på 23 kg som förra gången.....
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2