• Rosen

BF November,2010 DEL 2

usch jag e så ledsen o irriterad, vet inte riktigt vad jag ska göra. våra grannar var här ikväll o deras hund var med. först bajsar den på min sons matta o nu när jag skulle lägga mig så har den kissat ner hela vår säng o genom på båda madrasserna så dom e totalförstörda Gråter jag e helt bölfärdig. det e lixom ingen valp heller utan han e 5 eller 6 år gammal. nu har jag ställt madrasserna mot väggen men kan inte ligga på resårbotten, den e för hård, så jag har ingenstans att sova inatt Gråter va fan ska jag göra?????  madrasserna e ju helt förstörda av hundpiss så vi får ju köpa nya i morgon o det har vi fan inte råd med heller.
    just nu e jag så less för jag vet inte ens var jag ska sova, jag har INGENSTANS att lägga mig. på soffan kan jag inte sova för den e för smal så där trillar jag ju av + att jag inte kan somna i den.

• Rosen
    Mita75 skrev 2010-08-21 07:14:42 följande:

ställer mig helt klart bakom din oro - känner precis detsamma.. men håller ändå med de andra, klart vi kommer att klara av det!!! Första tiden tror jag kommer bli den jobbigaste, när dom små bara vill äta och äta - och mamma är urtrist (enligt storasyskonen..) Men som Sebbe sa, en dag i taget så löser vi det..

Rosen - hur löste du natten?? fy för sånt!! Å nya madrasser.. det är väl nästan så att hundägarna ska stå för det, eller?!

När det gäller rörelser så är denna lill* betydligt lugnare än mina tidigare bebisar i magen.. tycker att det verkar lovande.. men vem vet - h*n kanske bara ligger och laddar och kör hårt när h*n kommer ut sen..

Belavon skrev 2010-08-21 07:36:30 följande:
    Hoppas du fick sova något i natt. Det klart att grannarna borde ersätta dig för dem, de får väl ta det på deras hemförsäkring. Jobbigt att det blev så :(

Idag bär det av till Umeå med kompisar och vi ska bara gå runt på stan och shoppa. Ska bli roligt. Hoppas de har några bäbiskläder på rea.

Diabetes sköterskan var suverän. Jag ska bara dra ner på socker och äta mer regelbundet så hoppas vi att jag kan få koll på blodsockret. Skönt för det verkade vara sådan panik tidigare i veckan med glukosbelastningen. Men inte visste jag att banan var så söt ;) man lär sig något nytt varje dag.

kram på er och nu börjar det ju närma sig tycker jag med alla magar, så spännande!
    ja la mig under min sons säng men har sovit max 2 timmar eftersom jag har ont överallt nu.
    vet inte hur vi ska göra med madrasserna, vet att det e ägarna som ska stå för betalningen eftersom hunden förstört madrasserna totalt, men jag tycker inte om att ta betalt av folk o kräva ersättning, känns inte bra. men o andra sidan så har vi inte råd att lägga ut 800 kr på nya madrasser.....
  • Rosen

ja det e jättesvårt att kräva pengar.... men vi har verkligen inte råd nu att köpa nya egentligen
    o grejen e att vi har 180 säng o måste därför köpa 90 madrasser. men om 2 år ska vi byta sovrum till ett litet o behöver därför köpa 160 säng istället o därför 80 madrasser ju. det känns lite onödigt att slänga ut 1000 kr på nya madrasser när vi måste köpa nya igen om 2 år.....

• Rosen
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-08-21 10:09:07 följande:
    Rosen: Ägarna till hunden ska självklart betala det. Jag har själv hund och skulle han få för sig nåt sånt så skulle jag betala utan att tveka. Det är  ju likadant om ens barn förstör nåt när man hälsar på hos nån, givetvis betalar man det.
    ja jag hade oxå utan tvekan ersatt det om det var mitt barn eller mitt djur som förstört nåt
  • Rosen

hej på er!
    tack för alla stöttande inlägg innan idag, jag var så ledsen o arg men nu känns det bättre. jag gick in o berättade vad som hänt o dom blev naturligtvis helt förskräckta o tyckte det var förjävligt av hunden. dom sa att dom naturligtvis ersätter o köper nya madrasser till oss. jag sa att det behövdes inte, jag ville bara berätta vad som hänt, men hon envisades med att dom naturligtvis skulle betala. men jag sa flera ggr att vi inte kräver pengar eller så av dom.
    dom ville följa med till ikea så vi åkte dit o hade en trevlig dag. det slutade med att dom betalade en madrass i alla fall för jag sa att dom inte behövde ersätta nåt, men hon ville ändå.
    som sagt så e jag absolut inte arg på dom, för jag tycker så mycket om dom. jag blev bara så arg på hunden o vad den gjort.
    men nu e allt bra igen o vi har nya madrasser

• Rosen

ja det var skönt att det löste sig, allt känns jättebra idag

kicki08 skrev 2010-08-22 08:16:03 följande:
    Rosen: Va skönt att det löste sig! Hoppas dom håller lite mer koll på sin hund i fortsättningen :-\

dagalie: Hur är det med dig då? Ska du kanske ringa förlossningen om du är orolig så dom får kolla så du inte livmodertappen är påverkad?

Vi har fått erbjudande av en väninna till mig att köpa deras syskonvagn som är babyproffsens egna. Det är en 08 tror jag och det ingår liggdel till. Dom vill ha 4000 kr för den och den kostade typ 6500 ny.
    Jag vet inte... Är deras vagnar någe bra? Är det värt 4000 kr?

jag vet inte men jag tycker 4000 låter lite mycket om dom köpte den för 6500 kr. du avgör ju själv men jag hade nog inte köpt den för så mycket.....

Helen C skrev 2010-08-22 08:52:05 följande:
    Har knappt sovit inatt då man tänkt på att förlossningen kan vara nära.... Jag vet att dom klarar sig i denna veckan som jag e i (29+0)  men hoppas att hon kommer om ca 6 veckor isf för då har jag gått 35 fulla... Men visst de kan lika väl vara så att magen sjunker tidigt, men aldrig gjort de innan så jag blir lite nojjig=)....

Lillkillen vaknade tidigt idag med... Så man e trött... Men nu e dom iväg och käöper frallor så ska bli gott med en stadig frukost....

Rosen- Skönt att du fick ersättning för en madrass......

var inte orolig vännen. min mage har sjunkit tidigt alla gånger men jag har inte fött i förtid ändå. när jag skulle ha min första son så höll jag på att flytta i vecka 34 och bära kartonger o springa upp o ner i trappan, måla väggarna o slita o ha mig. under den helgen jag gjorde allt detta så var jag hos bm några dagar senare o då hade magen sjunkit helt o fixerat sig. men ändå födde jag inte förräns vecka 43

NoahLeah skrev 2010-08-22 09:07:28 följande:
    Hej hopp, här blev det sovmorgon till kl 6...men vi klev inte upp förens 8:30. Med lite vällingmuta gick han med på att sitta o leka i sängen medans jag halvsov. *s*

Har velat fram o tillbaks hela kvällen/morgonen om syskonvagn el inte......smidigast och billigast är ju enkelvagn och ståbräda, man behäver ju inte ge sig ut på världens långpromenad när man är ensam med båda vintertid och i vår blir ju Noah 3 år, då lär han nog inte vara så intresserad av vagn???
    HJÄLP!!!!

min son var 2år o 8 månader när lillebror föddes o jag har aldrig haft syskonvagn. jag hade ståbräda. nu har jag inget körkort heller så jag tog ofta bussen osv men jag hade bara ståbräda ändå.
    det beror lite på hur bekväm ens barn är eller om det fortfarande sover mitt på dagen osv. men tror du att du kommer att behöva en syskonvagn så köp det, om du skulle märka att du inte behöver den så kan du alltid sälja den

• Rosen
    Mita75 skrev 2010-08-22 09:28:19 följande:
    Vagn / vagga =) sååå nöjd!

Vill bara smyga in och visa upp ett inköp jag gjorde igår på en loppis... ska bli mysigt att lägga bebben i den istället för i spjälsien första tiden.. längtar såååå... Hjärta
    vilken gullig sak
    det e så roligt när man hittar nåt man verkligen tycker om!
    jag e ju sån som gillar nya saker endast, e inte så mycket för antika saker. men det kan vara väldigt fint hemma hos andra.
  • Rosen
    Maddie72 skrev 2010-08-22 11:58:57 följande:

Tycker mest att bebisen i magen ligger på tvären. Inte skönt. Magen blir så kantig. Ibland känns det som om den trycker händer fötter mot ryggraden och skjuter ifrån så huvud och rumpa stöter ut framåt. Två senhårda runda saker sticker ut och jag kan klappa lite på dem. Lite kul, fast det gör ont. Den sträcker väl på sig. Glad

jag tror min har legat med huvudet neråt o fötterna sparkar vid naveln hela tiden. så har den legat typ sen vecka 25 tror jag. men igår så sparka den inte så mycket utan rörde sig jättemycket bara, sträckte på sig o hade sig hela tiden. det kändes rätt obehagligt emellanåt.
  • Rosen

vilka fina vagnar ni köpt

sebbe123 skrev 2010-08-22 22:04:22 följande:
    dagalie FZ: Å vilken fin vagn och lite annorlunda mönster.

Måste fråga är det fler än jag som har fått mycket rikligare flytningar?
    Har egentligen haft mycket sen början av graviditeten men nu har det blitt ändå värre så jag börjat använda trosskydd.

emellanåt har jag mycket flytningar men det e skönt att dom e luktfria ialla fall

• Rosen
    kicki08 skrev 2010-08-23 11:37:27 följande:
    Frogster: Bebis kan fixera sig rejält tidigt när man är förstagångsföderska. Så du ska inte jaga upp dig alls över det.
    Och det behöver inte alls betyda att du kommer föda snart. Jag gick med fixerad mage i 6 veckor innan bebis behagade komma ut. och det finns dom som går mycket längre. Det betyder bara att bebisen lägger sig tillrätta lite tidigare. det är väldigt olika det där. Ingen fara och inget konstigt. Så lugn bara
    ja jag gick med fixerad bebis i 8 eller 9 veckor innan jag blev igångsatt....

usch, idag har jag sjukat mig från jobb, har ont i ryggen o känner mig helt slut i kroppen.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2