dagalie FZ skrev 2010-08-19 22:47:04 följande:
Jag måste bara få skriva av mig om min graviditet. *gnäll gnäll gnäll*... Det påverkar en även psykiskt och inte bara fysiskt! Är så galen på den här irriterande halsbrännan.. Vill bara att den ska försvinna omgående! Och foglossningen och värken i kroppen är inte mindre plågsam de heller.. Har du också svårt att somna om kvällarna? Det har jag. Kan ligga vaken halva natten och vrida och vända på mig, utan något resulatat, förutom ännu mer värk.. Dagarna är jätte jobbiga pga tröttheten som ska göra sig synlig, och påverka ens humör och sysslor. Och "alla" som sa att denna tiden skulle vara den bästa tiden, då man bara kunde gå runt och njuta, innan den jobbiga tiden kom senare mot slutet, de sista 5 veckorna.. Allt det här påverkar ju ens humör! Jag är glad att sambon har sånt tålamod med mig som han har visat nu se sista veckorna. Får hoppas att han även står ut de närmsta kom väntas också.. För jag tror ju knappast att graviditeten kommer att bli lindrigare precis.. Magen har börjat bli lustigt också.. Spänd och hård, för att sen mjukna igen.. Om och om igen.. Och det gör ont också. Känslan påminner om när man har håll, fast smärtan sitter i hela livmodern istället.. Är det sammandragningar det kallas? Isåfall, okej då vet jag iallafall hur magen blir av en sån. Men att de ska göra ont? Det förstår jag inte.. Det räcker med att jag går och kissar, eller gå och lägger mig, så kommer det en.. Det är jätte jobbigt! Är det bara jag som har börjat få smärtsamma sammandragningar, eller är ni fler?? Vad gör ni åt det isåfall? Jag känner mig verkligen som en liten gnällspik just nu, men det kan ni väl förlåta mig för? Hur mår ni andra i era graviditeter? Har ni det också jobbigt, eller har ni fått turen att få en sån där underbar graviditet som är som en dans på rosor? Det verkar hända mycket i kroppen såhär under den sista delen av graviditeten.. Sånt som man kanske inte alls var beredd på.. Det är iallafall skönt att känna bebisen sparka, annars så hade man väl oroat ihjäl sig för bebisen..! En till sak.. Kramper i magen, det är något som jag har börjat få, kramper som känns som när man har magknip och mensvärk på samma gång, det känner jag i bebismagen och i ljumskarna istället.. Någon som har varit med om det, och vet vad som kan orsaka det, eller vad har bm/läkare sagt om det? Är det något att oroa sig för, eller är det normalt? Jag har aldrig hört talas om kramper i magen förut när man är gravid, ingen utav mina närmasta har haft det iallafall.. Så jag tänkte höra med er.. Om någon mer än jag upplever det, och har fått fakta om vad det kan vara?? Värkar kan det väl inte vara??
jag mår ganska okej. har lite ont i ryggen o myrkrypningar. men annars e det okej. tycker att jag känner mig ganska harmonisk oftast o det e jag glad för för jag får för mig att det påverkar bebisen annars.
att jobba börjar bli rätt jobbigt nu men funkar fortfarande, klagar sällan eftersom jag vill skona mina arbetskompisar från att höra massa gnäll
sover bra på nätterna gör jag, vaknar inte ens av att gå upp o kissa, så det e jag glad för. sover alltid hela natten.
men jag känner mig fruktansvärt fet o oattraktiv o det är inte roligt. men jag försöker att inte tänka på det så mycket.