• Rosen

BF November,2010 DEL 2

dagalie FZ skrev 2010-08-19 22:19:35 följande:
    Tack :) Nej, jag är faktiskt avis på er med större mage.. Folk tror inte på mig när jag berättar att jag är gravid i vecka 30.. De säger att antingen har jag ätit för mycket, eller om jag nu är gravid, så är jag bara i vecka 15 typ.. Så det är lite jobbigt.. Samt så blir jag orolig att han inte växer som han ska.. Att han ska vara för liten..
    kan nog tänka mig att det inte är roligt att höra sånt heller o att folk tror att man e i vecka 15 när man e i vecka 30.
    säkert lika jobbigt som att höra om man ska ha tvillingar hela tiden
  • Rosen
    Annizsj skrev 2010-08-19 22:34:11 följande:
    Är jag sist på bf- listan? Hoppas att ni som får fortsätter att titta in här. Fast det är ju nye säkert att jag får sist för det... Vi får la se
    klart man tittar in här ändå!
    men jag kommer säkert gå över tiden så jag blir en av de sista att föda tror jag
  • Rosen
    Bebis050810 skrev 2010-08-19 22:36:01 följande:
    jag har inte direkt heller några pengar men shoppade ändå! tog gubbens kort idag barnen kan ju inte gå nakna heller Tungan ute
    haha sant. men jag o mannen har gemensamma pengar så kan inte ta hans kort för där e lika lite som på mitt haha
  • Rosen
    dagalie FZ skrev 2010-08-19 22:37:33 följande:
    Precis, det är inte alls uppmuntrande..! Tvärtom. Jag har alltid känt medlidande till de som fått kommentarerna att det ser ut som tvillingar, bara för att magen växer.. Tycker det är lite taskigt.. Eftersom man inte kan påverka hur magen växer..
    denna gången bryr jag mig inte så mycket faktiskt, men jag kommer ihåg förra graviditeten så tyckte jag det var såååå jobbigt när folk kommenterade min mage
  • Rosen
    dagalie FZ skrev 2010-08-19 22:47:04 följande:
    Jag måste bara få skriva av mig om min graviditet. *gnäll gnäll gnäll*... Det påverkar en även psykiskt och inte bara fysiskt! Är så galen på den här irriterande halsbrännan.. Vill bara att den ska försvinna omgående! Och foglossningen och värken i kroppen är inte mindre plågsam de heller.. Har du också svårt att somna om kvällarna? Det har jag. Kan ligga vaken halva natten och vrida och vända på mig, utan något resulatat, förutom ännu mer värk.. Dagarna är jätte jobbiga pga tröttheten som ska göra sig synlig, och påverka ens humör och sysslor. Och "alla" som sa att denna tiden skulle vara den bästa tiden, då man bara kunde gå runt och njuta, innan den jobbiga tiden kom senare mot slutet, de sista 5 veckorna..  Allt det här påverkar ju ens humör! Jag är glad att sambon har sånt tålamod med mig som han har visat nu se sista veckorna. Får hoppas att han även står ut de närmsta kom väntas också.. För jag tror ju knappast att graviditeten kommer att bli lindrigare precis.. Magen har börjat bli lustigt också.. Spänd och hård, för att sen mjukna igen.. Om och om igen.. Och det gör ont också. Känslan påminner om när man har håll, fast smärtan sitter i hela livmodern istället.. Är det sammandragningar det kallas? Isåfall, okej då vet jag iallafall hur magen blir av en sån. Men att de ska göra ont? Det förstår jag inte.. Det räcker med att jag går och kissar, eller gå och lägger mig, så kommer det en.. Det är jätte jobbigt! Är det bara jag som har börjat få smärtsamma sammandragningar, eller är ni fler?? Vad gör ni åt det isåfall? Jag känner mig verkligen som en liten gnällspik just nu, men det kan ni väl förlåta mig för? Hur mår ni andra i era graviditeter? Har ni det också jobbigt, eller har ni fått turen att få en sån där underbar graviditet som är som en dans på rosor? Det verkar hända mycket i kroppen såhär under den sista delen av graviditeten.. Sånt som man kanske inte alls var beredd på.. Det är iallafall skönt att känna bebisen sparka, annars så hade man väl oroat ihjäl sig för bebisen..! En till sak.. Kramper i magen, det är något som jag har börjat få, kramper som känns som när man har magknip och mensvärk på samma gång, det känner jag i bebismagen och i ljumskarna istället.. Någon som har varit med om det, och vet vad som kan orsaka det, eller vad har bm/läkare sagt om det? Är det något att oroa sig för, eller är det normalt? Jag har aldrig hört talas om kramper i magen förut när man är gravid, ingen utav mina närmasta har haft det iallafall.. Så jag tänkte höra med er.. Om någon mer än jag upplever det, och har fått fakta om vad det kan vara?? Värkar kan det väl inte vara??
    jag mår ganska okej. har lite ont i ryggen o myrkrypningar. men annars e det okej. tycker att jag känner mig ganska harmonisk oftast o det e jag glad för för jag får för mig att det påverkar bebisen annars.
    att jobba börjar bli rätt jobbigt nu men funkar fortfarande, klagar sällan eftersom jag vill skona mina arbetskompisar från att höra massa gnäll
    sover bra på nätterna gör jag, vaknar inte ens av att gå upp o kissa, så det e jag glad för. sover alltid hela natten.
    men jag känner mig fruktansvärt fet o oattraktiv o det är inte roligt. men jag försöker att inte tänka på det så mycket.
  • Rosen
    sebbe123 skrev 2010-08-19 23:10:35 följande:
    Tror jag är den som har bf sist av alla här, blev flyttad efter rul till 3:dec, känns jätte långt kvar.

Fast jag tror väl att en del kikar in itråden efter förlossningen också får vi väl hoppas på Flört

Skönt att det är torsdag idag för då kom gubben hem så det blir lite välbehövlig avlastning här hemma.
    ja vi får ju hålla kontakten ändå när våra bebisar kommit ju.
    jag tror oxå att alla i tråden kikar in efteråt
  • Rosen
    popcornplaya skrev 2010-08-20 07:58:33 följande:
    Jag kommer fortsätta kika in, man vill ju höra om alla andra små bebiser.

Jag har gått upp 17kg än så länge....... Helt sjukt mkt.
    ja vissa av er har man ju på facebook så kul att följa er där med
    oj ja 17 kg e en del men har du mycket vätska kanske?det gör ju att man går upp mer oxå.
  • Rosen

alltså jag måste bara fråga er, det e ju snart bara 60 dagar till min bf o jag kan i princip börja söka fp. men hur ska jag kunna göra det när jag inte fått nån instruktion på hur man gör? jag fattar ingenting hur jag ska göra

• Rosen
    Belavon skrev 2010-08-20 09:10:09 följande:
    När du skickar in moderskapsintyget så ska du få hem ett startpaket från FK och då skickar du in papper på inkomst och liknande. Sedan skaffar du en e-legitimation och anmäler fp på nätet. Tror att det är så i alla fall, har inte gjort det själv än :)

Dagalie FZ - Jag har mått bra under själva graviditeten bara lite trötter. Fick konstaterat graviddiabetes i tisdags så nu har jag nog varit till sjukhuset varje dag denna vecka. Lite tugnt men ska nog gå. Annars har jag migrän och gallsten sedan innan.
    Myrkrypningar i benen fixade jag med magnesium och när jag fick magkramper så var det pga de starka järntabletterna. Jag bytte till blutsaft och det funkar tydligen bättre för mig.
    Låter som om du har sammandragningar, jag har bara haft det en gång efter jag envist klippte gräsmattan i flera timmar. Vila tror jag är det enda du kan göra för att det ska bli mindre. Men det är väl också en träning för livmodern på vad som komma skall. Ring din BM om sammandragningarna blir jobbiga och kramerna inte lugnar sig.

Idag blir det in till stan igen, men jag ska nog leta rätt på ett par nya mamma byxor också och unna mig något.
    jag skickade in moderskapsintyget för längesen men har inte hört nåt sen. nu börjar det ju närma sig bf o jag känner mig lite osäker på hur jag ska gå tillväga. ska testa o ringa dom idag
  • Rosen
    Marinero skrev 2010-08-20 09:26:42 följande:
    När skickade du in? jag skickade in precis innan midsommar och fick hem brevet för en vecka sen. Ring dem för säkerhets skull. Jag ringde o då va det på g.
    det var längesen, nångång vid midsommar tror jag.
    men jag ringde dom nu o dom hade skickat det i juli men jag sa att jag inte fått nåt. men dom sa åt mig att det var bara att börja söka på nätet inne på mina sidor. dom ville ha in inkomstblanketten men den vill jag inte fyllla i för jag vill ha samma sgi som innan så jag sa åt dom det. så sa dom att om den stämmer så e det bara att söka.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2