Inlägg från: MammaDeborah |Visa alla inlägg
  • MammaDeborah

BF November,2010 DEL 2

Jag börjar få olidligt ont i ryggslutet... har haft det sen igår och det kommer och går... Har jag inte ont i ryggen så värker huvudet... Ikväll har jag massor av SD och så in i norden ont i ryggslutet... Ska bli skönt med en varm pool imorgon (vattengympa). Maken roar sig med att montera väggfäste till nya tvn. Jag avundas hans energi... Snart ska barnen i säng, jag skulle nog kunna somna nu jag också.. :-/ Förbannade j-a rygg till att göra ont.. Tyvärr är jag nästan immun mot de flesta vanligare värktabletter pga frekvent användande i perioder. Jag har väldigt jobbig migrän emellanåt  och då  har jag stoppat i mig vad jag har kunnat. Det mesta bottnar i värk i rygg och nacke och jag skulle behöva träffa en bra naprapat eller kiropraktor men det är ju i princip ingen som vill ta i en när man är gravid.. :( Så det får bli när bebis är utanpå istället.

Imorgon kommer mitt hallonbladste. Jag tänker bälja i mig det! Kan det funka så får det gärna göra det. Jag orkar inte vara gravid längre nu...

• MammaDeborah

Jäklar vad förvärkar jag har ikväll!! Ont som sjutton i ryggslutet och förvärkar som avlöser varandra hela tiden... Tänk om det bara kunde sätta igång istället för det här...

• MammaDeborah
    NoahLeah skrev 2010-10-12 19:54:09 följande:
    Hur många koppar per dag ska man dricka???
    2-4 tror jag de säger.. man ska väl trappa upp det... Jag tänkte dricka mer än så :P Jag vill ha bebis nuuuuu!
  • MammaDeborah
    Hedi skrev 2010-10-12 19:51:40 följande:
    MammaD: Ta ett bad

Williams: Spännande att du snart kommer ha den lille hos dig .

Ok tack för era svar angaende foglossning!

Jag hade inga förvärkar alls med Emmie, när det satte igang var det de riktiga. Nu far jag bara sammandragningar ibland när jag gar för fort eller liknande.
    Tanken har slagit mig... men jag är inte alls sugen på att bada ikväll... :-/
  • MammaDeborah

5-6 min mellan sammandragningarna och jag har ohyggligt mycket flytningar. Är det dags, tro?

• MammaDeborah

Har inte ringt fl än. Vill känna mig säker innan jag ringer. Skulle inte förvåna mig om det är nytt falsklarm har precis tre veckor kvar på torsdag. Så 36+4 nu...

• MammaDeborah

Somnade vid 22 och vaknade igen vid midnatt av sammandragningar. Sitter i soffan nu och försöker komma på hur ofta de kommer och om jag ska ringa fl. Vill inte dra igång värsta grejen här med sex sovande barn om det skulle visa sig vara falsklarm...

• MammaDeborah

Det var falsklarm men det är nog inte långt borta nu. Har hiskelig huvudvärk och är jättetrött. Får lägga mig en stund när barnen är lämnade... Kanske drar vattengympan igång det sen ;)

• MammaDeborah
    Marinero skrev 2010-10-13 11:02:54 följande:
    Måste fråga, är det ngn här som fått citodon mot foglossning? Eller ngn annan värkstillande? Aldrig hört men en på fb tjatar att jag ska be om smärtstillande, men det är juinte aktuellt jag har pratat med bm. Bara undrar.....
    Det vet jag inget om, tyvärr, jag har ju mina citodon utskrivet mot migrän... Sen att jag tar de om jag har väldigt ont i ryggen är ju en annan femma... Tror inte där finns så mycket annat man kan ta än panodil och citodon, tyvärr :(
    kicki08 skrev 2010-10-13 10:15:07 följande:
    MammaD: Åhh va dryyyg! Hatar när kroppen luras med en sådär. Hoppas det inte är länge kvar för dig nu.
    Själv känner jag just nu att jag inte alls har tid å föda barn. Det händer massor i vårt projekt på jobbet och jag har miljoner grejjer och göra. Det bästa av allt är att det är så kul!
    Så nä, nu har jag inte tid bebis!

Vaknade inatt av extremt illamående igen. Fattar INTE varför. Så jäkla less på det är jag oxå. Det är sådär extremt så man vet inte hur man ska ligga för att det ska gå över. Man vet inte hur fort man kan ta sig till toan för det åker upp och ner i halsen nästan känns det som Plus att sonen bestämde sig för att vara vaken mellan 3-4.30 inatt. Sen ringde klockan 6 imorse. TRÖÖÖTT!!!
    Ja, verkligen... jag hade ordentligt ont igår och i natt.. Men jag kände liksom på mig att det inte stämde. Det är ändå så att man "vet" när det är dags och i natt visste jag inte helt enkelt.. Mest jobbigt att befinna sig i en situation med 6 sovande barn och fundera över hur vi skulle göra.. Det är inte bara att ringa barnvakten och köra.. Jag är glad att vi inte ringde någon..

Nu har jag sovit bort hela förmiddagen. Ska ta en skål yoghurt och lite frukt och sen är det dags att köra till vattengympan. Stor kram till alla med diverse krämpor. Vi får försöka tänka att det är över snart! Kram!
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2