Marinero skrev 2010-10-08 18:57:24 följande:
Kicki: spännande med slemmis

Hoppas jag får en blodig slemmis så har man lite tid att fixa barnvakt

Hade ne ny vän på besök här idag som har en liten Leia på 10 månader

Så trevligt vi hade! Jättetrevlig tjej! Även hon sa att vi skulle bara ringa om vi behövde barnvakt när jag ska föda. Guud jag blev så glad. Så nu har jag två st här alldeles i närheten som kan ta Olivia och de har ju små själva så dom kan leka och så känner Olivia dom med.
Alltså måste fråga, ngn som haft problem med ryggen i slutet av sina graviditeter? Vad har ni gjort? En på fb skrev att jag skulle kräva en läkartid för hon hade tydligen fått citodon utskrivet. Tycker det känns läskigt o ta såna starka läkemedel men hon hade fått de tydligen och det va inga problem. Iaf ringde jag vc nu för min rygg är verligen totalkatastrof. När jag är still, inga problem, känner inget alls. Men promenera är nästan uteslutet nu! Det gär så ont! Då sa hon sköterskan direkt att jag skulle ta alc´vedon, vilket inte hjälper ngt nämnvärt, sa att en kompis fått citodon och hon blev alldeles förvånad! Sa att näöäää de kan hon inte tänka sig att läkarn skriver ut, slog upp medicinen och det stod intages med försiktighet. Och jag har redan innan vart lite skraj för det fast hon sagt innan att hon fick citodon, så nu vette f-n. Honb sa iaf att jag ska ringa mvc på måndag om det nu inte blir akut i helgen, men jag ska ju dit på ons så jag får prata med bm då.
Jag kan gå men det är en pina alltså

Jag tar Citodon även som höggravid. Fick utskrivet mot min migrän och har tagit några gånger den senaste veckan. Jag hade knappast fått det utskrivet om det hade varit direkt skadligt. Jag anser att man ska vara försiktig med alla läkemedel som gravid, men ibland får man väga fördelarna mot nackdelarna.
Efter förlossningen har jag fått citodon i kombination med en panodil flera gånger mot de hemska eftervärkarna.
Jag, mannen och yngste sonen var ute och åt ikväll. Mongolisk buffé blev det. Supergott! :) Lillskrutt var mest intresserad av räkorna *s* Dessutom var det ett rejält efterrättsbord till också så vi blev supermätta *s*
Jag köpte en liten klänning till lillasyster också. En ohyggligt söt Villervalla-klänning i svart med stjärnor i olika färger. Alldeles för dyr, men jag blev ju så såld... Sen blev det en snabb tur till body shop och lite make up-shopping. Fick dessutom en duschkräm på köpet så det kändes riktigt förmånligt! Så nu kan jag dofta ljuvligt av hallon efter duschen *ler*
Nu hoppas jag bara på en god natts sömn. Ska köra och köpa bil imorgon och det är en bra bit att köra. Tack och lov slipper vi köra två bilar eftersom handlaren erbjöd oss ganska bra betalt för den bilen vi har i inbyte :) Sen tror jag mannen hoppas på att köpa ny tv också... Min man är ljud- och bildnörd. Jag begriper inte hälften av det, men jag låter honom hållas *s* Jag shoppar ju upp mina pengar på en massa nya tyger
Kram på er tjejer och godnatt! Här börjar förmodligen morgonen 5.30 som vanligt eftersom lillkillen är som en klocka... Håll en tumme för att han tar sovmorgon just i morgon, är ni snälla