Inlägg från: MammaDeborah |Visa alla inlägg
  • MammaDeborah

BF November,2010 DEL 2

Love3 skrev 2010-10-13 11:13:00 följande:

Halloj Tjejer!!

Har precis kommit hem ifrån Mvc & jag GICK dit.... det säger ju att det är bra att man rör på sig även fast det kan göra "lite" ont & vara jobbigt. Jag svor halva vägen dit vill jag lova, men jag gav mig inte så jag gick även vägen hem. Glad

Usch jag har gått upp hela 3kg sedan sisst, hemskt ju!
    Så vikt= hemlig

Sf= 33

blt= 128/80

Fosterljud=133

Ej fix utan fortfarande rörlig...

Här är en till som tänker gå en bit idag... Tänkte ställa mig i billiga p-huset i stan istället för den 3ggr så dyra parkeringen närmare vattengympan... Jag kommer nog svära några gånger jag också....
  • MammaDeborah
    NoahLeah skrev 2010-10-13 11:19:52 följande:
    Kan man få Citodon mot migrän??? Haft stora probelm med min migrän denna graviditet men bara fått höra från läkare att det är Alvedon och vila som gäller, han ville inte skriva ut något annat.
    Jag fick det i alla fall! Jag förklarade helt enkelt att antingen åt jag Voltaren mot migränen eller fick de ge mig nåt annat... Voltaren är inte särskilt bra alls under graviditeten så då fick jag utskrivet citodon.
  • MammaDeborah

Det är just därför jag betalar massor för min vattengympa. Jag tycker om att röra mig men jag kan inte just nu för allt gör bara ont :( Men i bassängen är jag nästan helt smärtfri. Det är helt ljuvligt!! Dock fick jag en hel del sammandragningar denna gång jämfört med för en vecka sen. Det är väl bara att inse att det närmar sig..

Sitter med en kopp hallonbladste framför mig nu. Hoppas det kan ge någon effekt. Det visar sig. Oavsett tror jag inte det dröjer så mycket längre.

Svärföräldrarna ringde nyss och frågade om det gick bra att de åker till sitt sommarställe imorgon... Vad sjutton säger man? Tre veckor kvar imorgon och det kan bli om nån dag och om tre veckor. Vad ska man tro? Vi kan ju inte gärna hindra dem att åka, samtidigt har vi ingen annan som kan ställa upp om vi måste in. Min mamma bor 2,5 h bort och jag vet inte om jag vågar lita på att hon kan komma på kort varsel. Min pappa har ingen erfarenhet av barn (lång historia...) och även om han bara bor 10 mil bort så är det ingen att räkna med... Så hur gör man??
    Vi har inga bekanta här som vi umgås med så den möjligheten finns inte heller.. Mannens exfru rycker nog ut och hämtar sina barn på kort varsel, men vi har ju fyra till...

• MammaDeborah
    kicki08 skrev 2010-10-13 19:05:34 följande:
    MammaD: Knepig sits.... ja vad säger man. Man tycker väl kanske dom borde förstå att dom inte ska åka iväg. Vad ska du säga liksom. du vet ju inte alls. Du kanske får berätta hur du mått nu i några dagar.
    Men jag förstår hur du känner... Hoppas dom själva tar sitt förnuft till fånga.
    Kram
    Ja, mannen förklarade för dem... men jag vet inte hur de resonerar... Jag tycker väl också att de kunde inse det själv. Det handlar ju knappast om elakhet från vår sida utan ett uppriktigt behov av hjälp på kanske ganska kort varsel. Nåja, det löser sig... Nu ska jag stoppa småttingar i säng så mannen får fortsätta koppla in nya tvn. Det kliar i fingrarna på honom har jag sett
  • MammaDeborah
    Jojo 85 skrev 2010-10-13 19:13:18 följande:
    MammaD: Vart är det ni bor? Kanske nån här i tråden som kan ställa upp i värsta fall Förutsatt att man träffas innan såklart.

Idag har vi varit på ÖF. Högra sida av ryggn har varit helt kass hela dagen tyvärr.. men jag överlever.. börjar nästan bli "van"

Jag hade ont i mina händer i flera månader efter Josefine föddes.. denna gången gör det dock inte lika ont.. så jag hoppas på att bli av med det snabbare denna gången.

Jag kan faktisk må bättre ibland av at komma ut o röra mej.. men då beror det nog på att jag suttit konstigt eller så. Annars blir fogarna värre av att jag ränner runt.

Vad för typ av skor ska man köpa till Josefine??? Hon börjar dagis om 1,5v o gymnastikskorna kanske inte passar så bra för utelek o stövlar kan ju bli för kallt. Ska man köpa halvfodrade skor (alltså inte dom varmaste) eller ska jag köpa lite stora skor o raggsockar?? Någon som kan dela med sej av egen erfarenhet?
    Vi bor i Linköping. Det är väl framför allt om det skulle bli väldigt bråttom som vi behöver kunna lösa något snabbt, men förmodligen blir det som de andra gångerna. Då har det tagit tid i början och gått riktigt fort först på slutet... Det visar väl sig..

Kavatkängor är bra tycker jag, men väldigt dyra. Jag köpte fodrade basketkängor till min ettåring på skopunkten och de funkar toppen just nu. Känns stadiga och bra och är lagom dyra Hans fötter växer som ogräs just nu och han behöver snart nya igen...
  • MammaDeborah
    Kinne79 skrev 2010-10-13 19:22:45 följande:
    Har ni inga kompisar? Inflyttade till stan?
    Min man är inte typen som umgås så mycket med folk på fritiden (han tycker han får nog av kollegerna på jobbet) och själv flyttade jag hit i april i år så jag känner fortfarande knappt en kotte här :-/ Dessutom bor vi i ett pyttelitet villasamhälle på landet så det kryllar inte av folk runt oss heller..
    Nåväl, det ordnar sig... tänker inte hänga upp mig för mycket på det..
  • MammaDeborah
    kicki08 skrev 2010-10-13 19:36:12 följande:
    Hörni... jag har fått lite röda kliande utslag på vaderna och låren. och sen även på ovansidan av magen och utåt sidorna. det är inget som kliar hysteriskt men lite smått och det syns ju att det är som utslag....
    Nån som har nån aning om vad det kan vara?
    Jag hade ringt 1177 och frågat.  :)
  • MammaDeborah

Så gulliga ni är alla! Det är ju jättesvårt att få vänner ju äldre man blir, tycker jag. Nästa höst börjar jag plugga, men jag lär väl vara äldst i klassen då, skulle jag tro.. :-/

På tal om nåt helt annat, fler än jag som har fått besvär av hemorrojder? Jag har känt att jag har haft nåt i den regionen men just idag har den börjat göra ont... suck... tror tyvärr att det har nåt samband med nattens falsklarm. Det tryckte ju på nåt ohyggligt igår och i natt och så klart har jag ont idag :( Tog en supp, för jag hade hemma, och den verkar faktiskt hjälpa lite. Gud så trött man kan bli på gravidkrämpor....

• MammaDeborah
    Jojo 85 skrev 2010-10-13 20:49:33 följande:
    Taniko: när min mamma väntade mej vände jag på mej till säte.. Hon var inne för vändning, men gick inte pga moderkakan va ivägen.. Fick ny tid.. Väl inne för det hade jag vänt mej till rätta hon mådde illa båda gångerna jag snurrade runt.

MammaD: hade värre förra grav, men även nu. Som tur är gör de sällan ont.. Var ett rent H-vete förra grav. Xyloproct (el hur det stavas) är bra. Det är en salva.
    Japp, det är xyloproct jag har, men som supp. Hade förra gången också men som du skriver gör de sällan ont.. Men den här gör.. suck..  Nu får allt bebis komma ut så man kan komma tillbaka i form igen. Vill slippa ha ont, slippa vara halvdö dygnet runt, slippa en massa SD, osv..
  • MammaDeborah

Jag har vaknat non stop i natt och haft svårt att somna om. Huvudvärk för jämnan men imorgon är det bm-kontroll så då får hon kolla bt och urin. En gång vaknade jag för att jag hade så fruktansvärt ont i rumpan :-/ Det har jag aldrig varit med om tidigare. Satte mig på toa en stund och trots att det inte kom nåt så gick smärtan över.
    Hade en riktig deppkväll igår. Känner ohyggligt stort närhetsbehov just nu men det finns så sällan tid. Mannen springer runt och gör allt jag inte hinner/orkar hela kvällarna. Sista ungen lägger sig 21 och sen blir det oftast te i soffan framför tvn innan vi båda lägger oss. Jag kan inte kura ihop mig hos honom som jag vill eftersom det alltid gör ont nånstans då... Så det blir bara en stunds kramande under täcket innan vi båda somnar. Är det fler än jag som känner sig extra kramiga just nu?

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2