Inlägg från: Jojo 85 |Visa alla inlägg
  • Jojo 85

BF November,2010 DEL 2

Hedi skrev 2010-09-10 20:16:36 följande:
    Taniko: Ja det gar inte alltid sa lätt som hade önskat . Tvan tog ju mkt längre tid för oss att fa till. Sa det är ännu en jobbig grej om man skulle vilja ha en till att ge sig in i själva "försöka bli gravid karusellen".

Jojo: Ah va trakigt att ni inte trivs med era jobb. Vad är det du funderar pa att plugga? Jag pluggar deltid pa distans i Sverige till ekonom eftersom jag inte vet vad jag vill bli när jag blir stor . Min man har precis fatt sitt drömjobb pa BMW och börjar i Dec sa han är helt överlycklig som tur är. Nu kommer han ha 35 timmars arbetsvecka . Vi köpte en fyra här förra aret men om man skulle fa ett tredje maste det väl bli ett hus och det är svindyrt. Det är inte heller sa att man far dra av 30% av räntekostnaden och den har inte direkt legat pa runt 1 procent som i Sverige .
    Ja, det är trist. Men nu håller min man iaf på o ansöker om F-skattesedel så han kan få lite ströjobb inom bygg, renovering mm. Han är väldigt händig av sej o skulle tycka det var kul att komma in i den branchen o tillslut kunna göra det på heltid. Så nu ska vi sprida det till familj o vänner så dom kan rekommendera honom vidare. Många är ju medvetna om att han är duktikg. Han är utbildad möbelsnickare (finsnickare kanske deth heter) från början. Han drömmer om att få kunna jobba åt sej själv oxå ist för någon annan.
    Jag är sugen på att bli barnmorska faktiskt.. med förhoppning om att få jobba på förlossningen.. men jag har inte tittat närmare på det ännu. Finns annat som oxå är intressant
    Belavon skrev 2010-09-10 22:45:28 följande:
    Ja aminingen blir nog ett kapitel för sig. Jag hoppas att det går bra i alla fall. Ska man köpa en bröstpump redan nu så man har en egen?
    Tycker du kan vänta tills efter när d vet att amningen funkar.. ska ju finnas att hyra på BB oxå vad jag förstått.
    NoahLeah skrev 2010-09-11 14:04:03 följande: