Inlägg från: Jojo 85 |Visa alla inlägg
  • Jojo 85

BF November,2010 DEL 2

Hedi skrev 2010-09-10 20:16:36 följande:
    Taniko: Ja det gar inte alltid sa lätt som hade önskat . Tvan tog ju mkt längre tid för oss att fa till. Sa det är ännu en jobbig grej om man skulle vilja ha en till att ge sig in i själva "försöka bli gravid karusellen".

Jojo: Ah va trakigt att ni inte trivs med era jobb. Vad är det du funderar pa att plugga? Jag pluggar deltid pa distans i Sverige till ekonom eftersom jag inte vet vad jag vill bli när jag blir stor . Min man har precis fatt sitt drömjobb pa BMW och börjar i Dec sa han är helt överlycklig som tur är. Nu kommer han ha 35 timmars arbetsvecka . Vi köpte en fyra här förra aret men om man skulle fa ett tredje maste det väl bli ett hus och det är svindyrt. Det är inte heller sa att man far dra av 30% av räntekostnaden och den har inte direkt legat pa runt 1 procent som i Sverige .
    Ja, det är trist. Men nu håller min man iaf på o ansöker om F-skattesedel så han kan få lite ströjobb inom bygg, renovering mm. Han är väldigt händig av sej o skulle tycka det var kul att komma in i den branchen o tillslut kunna göra det på heltid. Så nu ska vi sprida det till familj o vänner så dom kan rekommendera honom vidare. Många är ju medvetna om att han är duktikg. Han är utbildad möbelsnickare (finsnickare kanske deth heter) från början. Han drömmer om att få kunna jobba åt sej själv oxå ist för någon annan.
    Jag är sugen på att bli barnmorska faktiskt.. med förhoppning om att få jobba på förlossningen.. men jag har inte tittat närmare på det ännu. Finns annat som oxå är intressant
    Belavon skrev 2010-09-10 22:45:28 följande:
    Ja aminingen blir nog ett kapitel för sig. Jag hoppas att det går bra i alla fall. Ska man köpa en bröstpump redan nu så man har en egen?
    Tycker du kan vänta tills efter när d vet att amningen funkar.. ska ju finnas att hyra på BB oxå vad jag förstått.
    NoahLeah skrev 2010-09-11 14:04:03 följande:
    Suck..var o hämtade ut Babyboxen på barnen hus idag och blev besviken. Den innehöll bara ett paket blöjor oen liten burk Vanish + 2 amningskydd , sen broschyrer o en halv tidning. Iofs fick man en blöjhink också men förra graviditeten var det mer saker i som hudkräm, leksak  mm
    Ja, förra gången fick vi med napp o haklapp bla. fast ingen blöjhink.. o jag ville gärna ha en blöjhink som vi kan ha i vårt sovrum.. men det hade ju varit kul med lite fler saker till bebisen i boxen oxå. Men sen brukar det väl hänga en liten tygkasse med grejor på BB oxå..?
    MammaDeborah skrev 2010-09-11 21:31:25 följande:
    Nu ger jag upp för ikväll. Har fått en rejäl reaktion på bricanylet och skakar för fullt. Visste att det var vanligt men med förra tabletten kände jag ingenting.
    Mannen och bonusbarnen ser film. Jag ligger i sängen. Somnar jag på soffan så ligger jag vaken halva natten sen. Bättre att gå och lägga sig så det har jag gjort. Kram på er! Ni kan väl hålla tummarna för en lugn natt?
    Åh nej, din stackare! Hoppas du mår bättre nu?  Precis det hände mej när jag fick Bricanyl när jag väntade Josefine.. det var så illa att jag hellre tagit värkarna jag hade innan, då kändes det iaf inte som hjärtat skulle hoppa ur bröstkorgen.
    MammaDeborah skrev 2010-09-12 11:40:45 följande:
    Natten var hemsk. Var nog vaken till framåt tre innan jag kom till ro. Mannen kunde inte heller sova nåt vidare när jag låg och vred mig. Och sen vaknade lillkillen kvart i sex och tyckte det var morgon. Maken fick slumra lite medan han såg på tv som tur var. Jag känner mig fortfarande lite skakig och konstig och är fruktansvärt trött. Ska lägga mig när lillen sover middag. Mannen hämtar mina barn 15 mil bort i em så jag behöver få energi till att ta hand om lillen under tiden.

Och idag är sammandragningarna tillbaka :-/ Helt galet känns det... Försöker fokusera på annat. Kan knappt stå upp eftersom det ilar och trycker på hela tiden :(
    Hur ofta kommer dom då? Kanske bäst att åka in till förlossningen o få mäta på CTG kurvan o kolla bebis hjärtslag?
    Josefine 4 maj 2009, BF 1 dec 2010 - jojossmultronstalle.blogspot.com/
  • Jojo 85
    MammaDeborah skrev 2010-09-12 15:23:05 följande:
    De kommer inte så ofta just nu i alla fall, så det är nog ingen fara.. Men bricanyl vågar jag nog inte ta fler gånger. Hjärtklappningen var hemsk, men det kan jag ha problem med ibland annars också. Värre var att jag bara skakade hela tiden. Och så blev jag ju så rastlös. Det gick inte att sova hur jag än försökte..

Men det känns lite bättre efter 1,5h sömn nu på dagen. Hoppas det lugnar ner sig. Det ilar väldigt mycket långt där nere och jag vet att det inte är någon större "risk" att bebis håller på att fixera sig. Inte ens mitt första barn fixerade sig så jag tror inte att det femte gör det. Alla har varit väldigt rörliga ända tills precis innan födseln.

Fjärde barnet var till och med så vilt att de knappt kunde köra ctg-kurva på mig eftersom han sparkade och vred sig hejvilt!

Nåja, nu har mannen åkt för att plocka upp mina barn. Saknar dem. Men det gör jag alltid när de är borta - så klart! Ikväll får vi kramas i soffan allihop :) Dessutom går det som vanligt löss på skola och dagis så den här helgen är det luskammarhelg på hela skolan. Lika bra att alla kammas så man säkert vet att ingen har löss.

Jag ska fortsätta beta av alla sybeställningar och hoppas snart hinna sy till lillan i magen. Gärna innan hon föds
    Ja, det är inte roligt att skaka så som man gör av bricanylen.. o sova blir ju helt omöjligt..
    Jag kände att jag inte visste vart jag skulle ta vägen..
    Skönt att det känns bättre iaf. När ska du till BM igen då?
  • Jojo 85
    MammaDeborah skrev 2010-09-12 16:30:45 följande:
    På onsdag ska jag dit. Tycker tyvärr inte alls om henne. Hon tycker att jag mest är gnällig så nu får hon väl vatten på sin kvarn :-/
    Jobbigt o ha en så oförstående BM.. har du försökt berätta för henne att du känner så? Man måste ju kunna prata med sin BM.
  • Jojo 85
    Annizsj skrev 2010-09-12 17:57:11 följande:
    Blir galen! Försöker lägga upp en bild från bröllopet men det bara misslyckas. Antar att bilderna är för stora. Men jag vågar inte mixa med dem nu innan framkallning. Vi har så många fina bilder som ett riktigt proffs har tagit, men även duktiga vänner....

taniko-- JObbigt att vara krasslig. Usch! har nog varit det i snart 3 v. Men nu tror jag att nästäppan är gravidtäppa. Men den är inte att leka med. Jag försöker att klara mig utan Otrivin nässpray om dagarna nu, men det är svårt.
    Tycker det är mkt gnäll från oss nu tjejer Men med all rätt! Här kan vi ju gnälla lite extra eftersom man vet på ett ungefär hur ni har det.

Har lite egentid här nu. Mannen åkte in med pojkarna till stan nu i em. För att jag skulle få plugga. Men det är så svårt tycker jag....usch. 7 v kvar i skolan....tenta på fredag. Kan ingenting!
    Nu är det iaf pg hem. Man längtar men sen när de kommer så blir det nästan alltid världens kaos å man blir bara helt slut... Iaf så har Milo 3 år varit på hockey med pappa. Detta är stort! Det är HV71-dagen här och gratis för alla. Först ville han inte. Men sen helt plötsligt fick jag ett mms när han satt på läktaren med en godispåse. Plutten har för första gången varit på Kinnarps Arena, pappa är såååå stolt Han är ett STORT HV-fan ska ni veta. Så detta kommer han prata om länge (eller de)....
    Om du är rädd för att råka spara över originalet så kopiera dom bilder du vill retuschera o lägg in i en ny mapp.. så har du fortfarande originalt sparat på säker plats.
  • Jojo 85
    Helen C skrev 2010-09-12 18:26:59 följande:
    Annizsj- Vänta med att lägga upp bilderna här så kan ni framkalla dom först så kan vi få se sen. Huvudsaken e att vi får se dom

Skönt med egen tid, men oftast gör man inte dom sakerna man måste göra utan gör annat som att t.ex sitta vid datorn haha.....

Ja det e mycke gnäll. Men nu e de inte så länge kvar oss och då får man gnälla... hihi

Skulle fikat med en kompis nu vid sex... Jag har varit och handlat fika så skulle till henne. Skriver vid kvart i sex och undrar om hon e hemma till sex, inget svar, skriver då att det e bättre att ni kommer till mig, inget svar. Och jag e en person som håller tider, men blir irriterad på folk som inte gör de.... och sånt här stör mig just nu... Så nu e jag hemma och kommer inte åka dit om hon ringer....Tider ska hållas....gaahhh
    Det är ju jäkligt dålig stil att inte höra av sej om man skulle råka bli sen av någon anledning.. konstigt..
    Kommer hon ihåg att ni skulle fika? Ännu väre är det ju om hon helt glömt bort det..
  • Jojo 85
    Helen C skrev 2010-09-12 19:16:29 följande:
    Hon visste vi skull fika... Hon skrev halv sju att hon va hemma, men jag sa de att vi får ta de en annan gång. Jag e en person som håller tider, så jag blir lätt irriterad på folk som inte gör de.. Har man bestämt en tid så har man.
    Riktigt dålig stil att inte höra av sej tidigare.. kan ju inte höra av sej 30 min efter utsatt tid.. annat hade det ju varit om ni bestämt att hon skulle höra av sej när hon kommit hem.. sånt gör mej arg o besviken.
  • Jojo 85
    kicki08 skrev 2010-09-12 20:28:24 följande:
    uscha! Ställde mig på vågen nu ikväll. visserligen precis efter jag ätit men ändå... har alltså gått upp 3 kg till sen sista besöket!!! :-O SJUUUKT! kan det bero på att jag börjat samla på mig vatten tror ni? benen har svullnat lite  drygt....
    Ja, vätskan väger ju rätt mycket.. så det är nog en anlednig till så stor viktökning..

Jag läste att man bör gå upp mer än 1kg i månaden men inte mer än 3kg.. hmm.. läste det förra grav oxå.. men det är ju i slutet man lägger på sej mest oftast.. så jag fattar ingenting..
  • Jojo 85
    Helen C skrev 2010-09-12 20:42:05 följande:
    håller med dig fullt ut.... Hon tror hon kan göra vad som helst när de gäller mig ch att jag går med på att en halvtimme försent e OK. Men jag tycker inte.. Hon blur ju själv sur om man inte passar tider...
    Mycket märkligt! Sånna människor orkar jag bara inte med, utan slutar bry mej om att höra av mej..
    ar en "vän" som alltid kör den stilen.. bestämmer nåt så kommer hon sent el ska dra typ på direkten igen o när hon har sagt att hon ska haka på nåt man ska göra.. sjunga i kör tex så dyker hon aldrig upp på övningen.. sen kan hon vänta med att höra av sej på flera månader o då låtsas som att allt är frid o fröjd.. nu svarar jag inte när hon hör av sej,.. vilket oftast är på FB. Jag har lagt ner.. eftersom att jag redan talat om för henne att man inte gör så men hon tror hon kan fortsätta så skiter jag i henne nu.
  • Jojo 85
    NoahLeah skrev 2010-09-13 16:35:06 följande:
    Söta kläder.
    Själv är jag på jakt efter ett Barapapa startkit på H&M men det är alltid slut. Sen funderar jag på om jag ska köpa en 56overall el om de 2 i strl 62 jag har funkar..veligt värre.
    Vad är det för overaller du har?
    Jag har sett barbapappakittet.. men vet ju inte i vilka strl.. har inte tittat närmre på det.. tycker det är jätte gulligt, men jag får akta mej så jag inte förköper mej, hehe.
    Vart bor du? Annars fnns det väl på nätet oxå?
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2