Inlägg från: Jojo 85 |Visa alla inlägg
  • Jojo 85

BF November,2010 DEL 2

Bebis: Min dotter vart alldeles till sej av magbilden o jag fick absolut INTE scrolla ner, Hon drog direkt upp sin tröja o sa "mage" o klappade sin mage Nu, några min senare har hon hittat annat att roa sej med.

jag får skriva mer sen. Nu är det dags för lunch.

Josefine 4 maj 2009, BF 1 dec 2010 - jojossmultronstalle.blogspot.com/
  • Jojo 85
    Helen C skrev 2010-09-14 14:03:52 följande:
    Gud va ni skriver=)

Har varit på stan idag med sambons syster och hennes kille. Har även varit och hämtat diskmaskin, så ska bara koppla in den. Så de ska bli skönt att slippa diska nu.... Känns som man står 2 meter när man ska diska=)

Insett att jag har blivit bredare inte om rumpan utan svanken, känns ju toppen. Men dom säger ju att man blir bredare med tjejer.....Hoppas man går tillbaka sen.....

Bebis- Gud så fin mage du har..... Lite avis=)

Ang hallonbladsthe så vågar jag inte dricka de.... Vet inte varför...Ricinolja ska väl också göra susen väl???????
    Jag smalnade till igen.. amningen var väldigt effektiv för mej o Josefine.. hon gick upp o jag gick ner Jag kom  t o m i mina "smal jeans" så pass att dom satt lite slappt i rumpan, haha. Denna gången har jag inte breddat på mej lika mycket heller som när jag väntade Josefine.. så mina mammajeans från förra grav e lite stora..

Jag började drika h-te i slutet av förra grav, men vet inte om jag gör det igen.. jag ju med förvärkar i en vecka utan sömn Om det var på grund av téet vet jag inte.. men jag har ställt in mej på att göra allt så annorluna som möjligt denna gången.. så kanske även förlossingen blir annorlunda
  • Jojo 85

Pasta o köttbullar
    Stuvade makariner o köttbullar/falukorv
    Riktigt potatismos (eller hela potatisar), köttbullar, gräddsås o lingonsylt/rårörda lingon
    Pasta o falukorv
    Ugnsbakad falukorv sås pot. (ibland)
    Korvstroganoff med ris
    Pannkakor
    Fläskpannkaka (inte så ofta, men det händer)
    Fläskfilé i gräddsås m klyftpotatis (smaksatt på olika sätt)
    Kycklingcurry med ris
    Kycklingfilé med mangochutney o ris/kyftpotatis
    Grekisk kyckling med ris (inte så ofta som jag skulle vilja)
    Grandiosa Panpizza (familj)
    Lasange (väldigt sällan)
    Spaghetti o köttfärssås
    tacos el. tacopaj
    Schnitszlar med ris
    Bakad potatis med baconröra

Jag har säkert glömt bort lite, men det vi äter oftast är ju med iaf.

• Jojo 85
    Helen C skrev 2010-09-14 18:46:45 följande:
    Vad heter dom här små stolarna till bebisen när dom e stadiga i ryggen och sitta i??????? Kommer inte ihåg va dom heter
    Menar du BUMBO?
  • Jojo 85
    Marinero skrev 2010-09-14 19:50:17 följande:
    i beställde förra veckan, en carena doubleswing. Fick såklart kommentarer om det på fb att jag kommer ångra mig osv att P&T är det enda rätta. Men jag har funderatn på detta hundra ggr om ioch kommit fram till att detta är en vagn jag vill ha i nuläget.
    Den har vi oxå beställt Tror den kommer bli skitbra..
    Vi vill inte ha ena barnet under o bakom det anda.. skulle bara skaffat det om vi inte hade plats för annat.. men nu klämmer vi in en carena i hallen (bor i lägenhet).
  • Jojo 85
    Annizsj skrev 2010-09-14 21:06:46 följande:
    Chanell och Jojo85-- Bra val tycker jag! P o S är ju hemska. Vilken unge vill ligga å titta upp på ingenting? Usch, ser hemskt ut! Sen när man tar bort liggdelen kan ju ändå inte barnen ligga ner. HUr bra är vagnen då? de måste ju kunna ligga ner och sova i sin vagn? Jag sågar den totalt, märker ni det ?

Fasiken va hungrig jag är hela tiden. Precis ätit två kväckebröd med ost och tomat. Men tror jag kokar nudlar nu...
    Några fler som är ständigt megahungriga?
    haha, ja det märks. Jag är inte heller ett större fan o än mindre min man. Känns så taskigt att ett barn ska behöva sitta o inte se någonting. Hade vi varit i absolut behov av en så liten syskonvagn hade det ju varit en annan femma, nu väljer vi att ha det trängre för att barnen ska få sitta bra båda två o kunna roa varandra sen när dom blir lite större Ska vi resa längre o behöver utrymmet i bak kommer vi nog köpa en paraplyvagn el liknande till Josefine så får vi köra varsin vagn helt enkelt.  Carenan är ju till för hemma bruk.. till dagis, till ev barnvakt.. är man två kan man ju köra varsin vagn om det är nödvändigt.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2