Inlägg från: Jojo 85 |Visa alla inlägg
  • Jojo 85

BF November,2010 DEL 2

god natt tjejor! Nu tar jag magen o halsbrännan o går o lägger mej, hehe. En varm dusch innan för att dämpa ryggontet lite. Som tur är brukar jag sova rätt bra ändå.. när jag väntade Josefine var det sendrag o kramp om vartannat.. tror jag har magnesium brustabletter kvar om det skulle komma.. hade det genom nästan hela grav sist..

Med tanke på hur annorlinda min kropp varit denna gången från när jag väntade Josefine har jag fått lite förhoppningar om att vi ska få en lillebror, men jag blir lika glad i vilket fall som helst!

Josefine 4 maj 2009, BF 1 dec 2010 - jojossmultronstalle.blogspot.com/
  • Jojo 85
    popcornplaya skrev 2010-09-15 08:24:33 följande:
    Godmorgon alla!

Sitter och slappar lite i soffan framför bolibompa med sonen men nu är det hög tid att slänga på sig lite kläder och dra till dagis. Har spöregnat här hela morgonen så jag håller båda tummarna för uppehåll nu. Har ju inga bra ytterkläder som går om magen för tillfället.

Nä dags att bita ihop och resa sig ur soffan nu, fogarna är from hell idag......
    Om det är nåt jag har så är det för regn, men då vill man ju inte vara ute mer än om man måste. Jag har en seglarjacka som är rymlig.

Idag träffade jag min kusin o hennes nyfödda som nu är 11 dagar gammal SÅÅÅÅ MYSIGT!

Imorn går jag in i vecka 30!
  • Jojo 85

Josefine har 4st kusiner. Dom är på min mans sida, då han har två storebröder. Den äldsta brorsan har en 16åring (kille) o en 12-13åring (tjej). Den andra brorsan har två flickor, 6år o 5,5månader

• Jojo 85
    kicki08 skrev 2010-09-16 08:02:46 följande:

Kungarna av Tylösand. Riktigt pinsam serie. men man kan ju inte sluta titta
    Jasså han skulle fria den stackarn

Godmorgon
    Ingen vidare sömn inatt. Låg och mådde rejält illa bra länge inatt. Sen 3 kissningar på det och att sonen kom över kl 3 och bökade i sängen. Förstår INTE varför detta illamående kommer ibland. och gärna på kvällarna och nätterna.   Det måste ju handla om att bebis lägger sig på någe konstigt sätt i magen. stoppar upp nått...

testa med en extra kudde under huvudet.. jag sover på sidan.. o med bara en kudde sov jag skit kasst.
  • Jojo 85
    Rosen skrev 2010-09-16 08:43:44 följande:
    jag går in i vecka 35 idag
    alltså jag kan inte hjälpa det men jag tycker det e så obehagligt när bebisen rör sig där inne jag sitter o håller andan för jag tycker det känns så äckligt. känns så dumt att skriva det men jag tycker inte det e ett dugg mysigt
    jag känner kroppsdelarna på bebisen drar över hela min mage ofta o varje gång jag känner det så tänker jag för mig själv att han ska sluta där inne.... men jag e så klart tacksam att jag känner att han rör sig där inne för då vet jag att han lever men så mycket som jag känner honom o så hårt e inte alls behagligt
    det kan ju bli obehagligt såhär mot slutet, speciellt med stor bebis som har det trångt. Du får försöka trösta dej med att det bara är några veckor kvar.. o dom kommer gå fort.. när bebis väl är ute så märker man hur fort graviditeten gick
  • Jojo 85
    Bisquit skrev 2010-09-16 09:42:46 följande:
    Just det ja en sak till...

Min mage har blivit alldeles fyrkantig alltså  typ från ca en halv dm ovanför naveln och neråt är det alldeles rakt, platt.

Vad är det jag har i magen egentligen, svampbob fyrkant?????
    haha, säkert en liten svampbob Nä, oroa dej inte..
    ang hickningar så sägs det ju vara ryggen man känner.. men det borde ju kunna vara huvudet oxå.. det är ju inte bara ryggen som hoppar till av hickan, utan hela bebisen.
  • Jojo 85
    ikicki08 skrev 2010-09-16 09:11:03 följande:
    Jättefin mage Jojo
    osen skrev 2010-09-16 09:15:25 följande:
    guud vilken fin mage du har!! den kroppen hade man ju inte tackat nej till
    Bebis050810 skrev 2010-09-16 10:44:30 följande:
    jojo- jättefin mage!!
    Tack
    Bisquit skrev 2010-09-16 11:14:25 följande:
    Hur ska ni andra göra med kudde och så?
    Köpte en kudde och ett täcke på ikea, men när jag tittar närmare så står det +1 vilket jag gissar står för från ett år.
    Kanske inte behövs täcke när dom är så små, men våra bebbar föds ju mitt i vintern och vi har väl inte mer än en 18-20 grader i sovrummet....
    Täcke behövs nog inte hemma, men man kan ju använda det i vagnen.. eller är det ett spjälsängstäcke? Josefine har o brukar sova PÅ sitt täcke.. då blir det lite mer mjukt o skönt Filt räcker nog annars för at ha på bebisen.. man ska ju vara försiktig med att bädda för varmt. Du får testa dej fram.
    Ang IKEAS kuddar så är dom inte för nyfödda utan då får du handla i babybytik, men kudde är ju inte nödvändigt, dock tror iaf jag att det kan hjälpa lite mot att huvudet blir platt..

Nu måste jag städa för vi får gäster senare i eftermiddag..
  • Jojo 85

hej!

säkert 10 sidor som skrivits sen jag va inne sist.. lite för mycket att läsa tyvärr.. men kul att ni e så aktiva!

var hos BM igår o allt såg bra ut. Sf måttet låg på 27cm.. så jag är något mindre denna gången.. tror jag hade mer fostervatten sist.. för Josefine var ju inte stor.
    Bebis låg med huvud neråt, men min BM antecknade inteens det då hon tyckte det var för tidigt.. än kan den tumla runt..

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2