Inlägg från: MammaDeborah |Visa alla inlägg
  • MammaDeborah

BF November,2010 DEL 2

Jo, jag vet ju det där om drömmer, men hade för mig att det kom först senare.. :-/ Lättväckt är jag också... vaknar för ingenting...

Idag ska jag köra upp och är så nervös så att jag är illamående. Jag kuggade förra gången och känner mig helt säker på att jag kuggar idag också.. Jag och barnen ska bege oss till stan om en liten stund. Har en hög biblioteksböcker att återlämna och så hoppas jag hitta några shorts till min stora grabb.

Vi har hamnat i en lite knepig situation. Vi håller på att lägga ut vårt hus till försäljning och letar nytt boende just nu. Mina tre minsta barn ska skolas in på dagis när skolan början men nu undrar jag hur klokt det är när det finns en stor risk att det blir dagisbyte iom flytten.. Samtidigt är det otroligt tungt att ha tre barn hemma och vara höggravid när mannen jobbar heltid. Jag har gjort det förut och vet hur tufft det är. Minstingen är 14 månader gammal. Samtidigt så lär jag oavsett få ha barnen hemma när bebisen kommer för att då har vi säkert flyttat och dagisplats mitt i terminen är ju ofta nästan omöjligt att få. Åtminstone ser det ut att vara så i Linköping..
    Detta är ännu en sak jag ligger sömnlös över... Jag har inga vänner och bekanta här i stan eftersom jag är så nyinflyttad och någon öppen förskola finns inte på orten. Bussar går det ca 3 om dagen till närmsta större samhälle så det är inte helt lätt att försöka passa in nån ÖF-tid på annat ställe heller... Därför blir ju körkortssituationen ganska laddad :-/

Hur hade ni gjort? Vi har i nuläget  ingen aning om var det blir husköp....

• MammaDeborah

Två och en halv timme till uppkörningen. Jag kan knappt äta idag... Har fått ta dubbel dos omeprazol för att få ner magsyran lite... :-/

Är på stan med mina fyra små. Har hittat nya mammabyxor, en lång mammatröja och fyra små bodysar på polarn o pyret för mindre än vad ett par byxor kostar där normalt skitbra ju!

• MammaDeborah

Jag har körkort nu. Trodde det inte själv och gick in för att jag skulle kugga igen. Idag blir det premiärtur på egen hand. Ska åka och handla med barnen.

• MammaDeborah
    Marinero skrev 2010-07-22 18:26:45 följande:
    Vi ska förresten få en FLICKA till Solig

Det va svårt att hålla tillbaka en tår!
    Grattis till en liten tös! :) 
  • MammaDeborah
    Bebis050810 skrev 2010-07-22 20:39:23 följande:

Chanell- Grattis till flickan!

Är det bara jag i tråden som inte vet kön och som inte heller vill veta?

På ett sätt så skulle det va jättekul att veta det nu, och praktiskt om inte annat, få jag veta att det blir en tjej till så behöver jag ju inte köpa nåt mer i klädväg, ha överflöd!! kläder o prylar o saker, allt i rosa typ! blir det en pojke så kan jag ju köpa lite blått o pojkfärger redan nu och kanske titta efter en "pojkvagn" osv.... men så vill jag inte veta innan för att jag vet att om jag tar reda på det så kommer jag ångra mig resten av graviditeten, för personligen tycker jag att det förstör spänningen! men alla är vi olika och tur är väl det.

Jag grubbler ofta, pojke flicka pojke flicka pojke flicka......

Detta är mitt femte barn och det är FÖRSTA gången jag vet. :) Ärligt talat är det precis lika spännande ändå :) 

Med barn ett, två och tre var det i princip inget jag ville veta, med fjärde barnet frågade jag, men det var för tidigt för att kunna ses. Den här gången gjordes rutinultraljudet i vecka 20 och vi frågade båda två om det gick att se. 
    Min man jobbar med att serva sjukhusets ultraljudsmaskiner så kanske var det därför BM var så tillmötesgående och gjorde en väldigt noggrann undersökning :)

Jag har tidigare varit rädd att man förtar mycket av spänningen, men inte alls. Jag vet fortfarande inget om hårfärg, ögonfärg, personlighet, osv. 
    Detta är mitt och makens första gemensamma barn så det finns många saker att fundera över. Vi har dessutom valt att hålla det för oss själv så bara han och jag vet. Det är vääääldigt roligt att höra alla spekulationer för "vet-bäst:are"

Kram
  • MammaDeborah

Gud så härligt för PennyJenny. Har tänkt mycket på henne!! :) Lite av en mardrömsgraviditet att vara sängbunden men väl värt det när belöningen är en fin och frisk bebis :)

• MammaDeborah

Idag känner jag för att gnälla lite... :-/

Har så in i norden ont i ryggslutet... Nån j-a foglossning som sätter sig där.. Det är lite från dag till dag och idag var INTE min dag om vi säger så....
    Satte ungar och karl i bilen och körde till badhuset idag. Det var jätteskönt att krypa ner i 28-gradigt vatten :) Sen blev det MacD (*urk* men ungarna gillar det...) och sen IKEA... Tjohoo... packat med folk. Lönehelg, semester och regn är nog sämsta kombinationen :-/ Men jag kom hem med fjorton krukor och en massa tyg. Ska homestyla lite inför fotograferingen av huset om två veckor. Liiiite nervöst känns det allt.

Jag känner mig väääldigt höggravid. Hör det ihop med täta graviditeter eller? Någon mer som känner så? Går som en pingvin, magen känns tung och jag är trött och andfådd... hur ska de resterande 15 veckorna bli?

• MammaDeborah

Foglossning är nog djävulens påfund... suck... Och inte mycket kan man göra åt det heller. Jag är glad att jag åtminstone har körkort och slipper gå överallt. Själva gåendet i sig är ingen fara, men trycka en vagn framför sig gör min foglossning tio gånger  värre.

Jag tänkte satsa på att börja vattengympa nu i höst. Det gjorde jag med tredje barnet och det var såå skönt!

Idag fortsätter det att vara grått och trist så det blir till att fortsätta homestyla. Nästa vecka planerar jag att köra ner till skåne med barnen. Har en hel del vänner och bekanta där nere som vi ska hälsa på. Det blir min första långtur med bilen på egen hand :)

Nu är alla barn vakna och hungriga så det är lika bra att ta tag i frukosten.

• MammaDeborah

En volkswagen transporter med nio platser är alldeles förträffligt! Extra lång är vår också. Enormt bagage så vagnen behöver aldrig fällas och gott om matkassar får plats.

I nuläget får svärmor plats också om det skulle behövas :-P

• MammaDeborah

Jag vill hem efter sex timmar den här gången. Tidigare var jag gift med en karl som inte lyfte ett finger och då var bb en befrielse, en semesterort. Men nu har jag en toppenkarl som alltid ställer upp och då vill jag hem så snart det går.

Jag vågar ju inte helt ställa in mig på vaginal förlossning innan jag har varit på nästa ultraljud i vecka 34. Min moderkaka sitter lågt och i bakkant och jag är rädd för att den inte flyttar sig.. Mest handlar det om att jag är rädd för ett ev kejsarsnitt. Har fött de andra fyra vaginalt och har ingen lust att ändra på det. Men går det inte att föda vanligt så går det inte :-/ Och blir det kejsarsnitt lär jag ju stanna några dagar...

Nu ska jag in i duschen och försöka råda bot på min hemska huvudvärk... Min storebror med fru och liten dotter kommer och hälsar på idag och då vill jag ju vara trevlig, vilket jag inte är med sprängande huvudvärk :-/

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2