Inlägg från: MammaDeborah |Visa alla inlägg
  • MammaDeborah

BF November,2010 DEL 2

Äsch... vad tråkigt när man skriver ett långt inlägg på telefonen och det sen ringer och allt försvinner... suck.. men men..

Har läst ikapp helgens inlägg. Läskigt med uteblivna fosterrörelser men bra att det kollades upp! I det läget är man inte nojig. Det händer ju tyvärr att det inte går vägen... men såna tankar vill man inte tänka nu!

Vardagsrummet är målat och jag ska sy gardiner till det idag. Åker söderut med barnen imorgon. Hoppas inte hela veckan blir regntung och mulen. Men blir den det får vi ha trevligt i goda vänners lag inomhus istället :)

Hur är det med bilkörning när man är höggravid? Jag har ju nyligen fått körkort och har ingen tidigare erfarenhet av det. Hur länge tyckte ni att det kändes ok att köra bil? Jag har mycket sammandragningar då och då och framför allt när jag kör bil. Än så länge "stör" de inte så mycket, men hur blir det sen? Småturer till skola, affär och dagis ska väl inte vara några problem. Men att långköra 2x20 mil om ett par månader? Vill man det? :-/ Mina äldsta barn har sin pappa 30 mil bort och när barnen lämnas till honom så lämnas de på drygt halva vägen (20 mil härifrån) och hämtas på halva vägen. Så det är 40 mils resa ena gången och 30 andra gången. Händer en helg i månaden.. Hade ni vågat köra så långt sista månaden? Jag passerar visserligen typ 2 sjukhus med förlossningsavdelning, men ändå :-/

• MammaDeborah

Hej tjejer!

Är hemma igen efter Skåne-trippen. Hade toppenväder hela tiden och ösregn så snart det skulle köras *s* Tyvärr fick resan kortas av eftersom en kompis vi skulle sova hos några nätter plötsligt verkade ha försvunnit från jordens yta. Så utan boende fick det bli hemfärd. Men eftersom jag hade hemlängtan efter mannen så var det skönt att komma hem :)

På fredag är det dags för mitt första rutinbesök hos bm. Ska till vikarien och hoppas hon är bättre än ordinarie så att jag kan byta...

För övrigt har vi hunnit lägga bud på ett hus, ska ha fotografering av vårt på torsdag och längtar efter att få flytta till nåt nytt :)

På måndag börjar skolan här och mima tre små börjar dagis med inskolning. Jag längtar!!!

Bebis är vild men knökar och bökar mer än innan så jag antar att platsen börjar bli begränsad.

Något nytt om Penny?

• MammaDeborah

Taniko: Jag har varit igenom allt det där. Har tre barn med exmannen och en skitjobbig skilsmässa i bagaget. Ett antal riktigt tuffa år har det varit som inneburit långt mer än jag ens kunnat föreställa mig. Men jag har fått min ljusning och insett hur livet kan vara. Jag och min nye man kämpar med andra sorters svårigheter men vi gör det tillsammans och vi vet att det blir bättre.

Känns det värt att kämpa för så gör det, annars är det som du säger. Barn mår inte bra av föräldrar som bråkar. Kram!!

• MammaDeborah

Jag har recept på munkar i en tysk bakbok. Hojta till om jag ska översätta och skriva ner det. Har inte provat det själv men andra recept i den boken är super!

• MammaDeborah

JeppJepp: Usch så läskigt! Du får ta det ordentligt lugnt. Jag har själv haft väldigt mycket prematura sammandragningar med barn 2, 3 och 4. Jag började få det även denna gång men det har lugnat ner sig igen. Jag vet precis vad du menar med att de känns ordentligt. Så där i efterhand vet man att de inte känns som riktiga värkar, men kännas kan de göra ändå.

Jag har sett ett samband med när min mage inte är som den ska. Denna graviditet har jag ätit omeprazol från dag 1 pga begynnande magsår och då har också sammandragningarna varit mycket bättre. Dvs. jag har haft färre magproblem och då färre sammandragningar.

Är det nån mer än jag som har trillat ner i ny trötthetssvacka? Jag är helt slut!! Minstingen vaknade vid sex i morse och jag kände mig mer död än levande när jag smög in till honom. Trött så att jag är helt svimfärdig... Imorgon ska jag till bm igen och kanske säger hon att järnet är dåligt eftersom jag alltid får katastrofalt dåliga järnvärden när jag är gravid. Men jag tar en niferex om dagen och kan inte ta mer eftersom jag får så fruktansvärt ont i magen då...

Nu blir det dusch och sen frukost. Alla utom den minste har varit uppe och sett på tv och ätit frukost redan, men jag var så trött så jag låg kvar..

Idag är det superstädryck som gäller här för imorgon kommer fotografen och nästa vecka finns antagligen vårt hus på nätet. Vi har lagt bud på ett men inte fått besked om vad säljaren tycker och igår hittade vi ett väldigt fint som vi kan tänka oss även om det innebär ett antal mils pendling för min man.

http://www.hemnet.se/beskrivning/814181?r=3

Säg vad ni tycker :) Vi är en stor familj och kommer att ha 7 barn till hösten.

• MammaDeborah
    kicki08 skrev 2010-08-11 09:01:36 följande:
    WOW! ja det va verkligen inget dåligt hus det inte Underbart skulle jag säga
    Tack! Jag tycker det också! Vi har lagt bud på ett stort sutteränghus, men detta är nästan strået vassare. Baksidan är att mannen får 5 mil till jobbet, men det går ju :) Och det är billigt! Fast dyrt för att vara Kisa ;)
  • MammaDeborah
    kicki08 skrev 2010-08-11 09:02:28 följande:
    Men 1.2 miljoner kronor bara?!! Här i Gävle får du inte ens en 1 plans villa med 4 rum och kök för 1.5 miljoner :-\
    Exakt, vi får knappt 2 milj för det huset vi har nu... :) Dvs pengar emellan! :D
  • MammaDeborah

Belavon:
    Kolla bara så att du inte får samma bekymmer som jag fick. Min man fick intyga att jag var jag när jag skulle hämta körkortet. Alternativt hade jag behövt ha med ett personbevis. Det gamla kortet med gamla namnet var inte giltigt vid utlämnandet.

• MammaDeborah
    Belavon skrev 2010-08-11 16:43:40 följande:
    Det var inga problem de tog det gamla kortet och klippte sönder det. Gick bra. Stod tom på papperen att det gamla gällde. Men hon kollade noga personnr och så. Konstigt att ditt gamla inte gällde, hur ska man göra då liksom..
    Men gud så löjligt då!
    Till mig sa de att transportstyrelsen krävde att det var samma namn på brevet som på körkortet för att de skulle få öppna brevet och jämföra. Nåja, jag fick ju ut mitt också... på andra försöket... Mannen fick som sagt intyga att jag var jag...
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2