Inlägg från: Sassa82 |Visa alla inlägg
  • Sassa82

BF November,2010 DEL 2

Som ni säger nästan alla frågar, ska ni ta reda på vad det är? och när man säger ja så frågar dom varför och låter genast inte lika glada längre.

Jag tog reda på könet med dotter och tyckte fortfarande det va spännande och se hur hon skulle se ut, ljust, mörkt hår mm. så man har ju fortfarande massor av saker som blir "överaskning" vid födseln.

Jag längtar till nästa tordag då ska vi RUL.

• Sassa82

Är lite dålig på att skriva oh läsa här emmelanåt, skrivs så mycket.  Ser att det är fler som inte känner sina barn eller känt senare. Känns bra för min del
    Jag trodde efter att man hört att när man blir gravid för andra gången så kan man känna tidigare. Jag kände i v. 16 med Melina och v. 18 kunde man känna buffar på utsidan.  Är i v. 19 nu och känner knappt bebisen. Gissar på jag har modekakan i framvägg men ibland undrar man ju om det är något annat fel.
    Vill bara det ska bli torsdag nu så jag kan få svar på alla frågetecken.

• Sassa82
    oliven10 skrev 2010-06-14 13:32:13 följande:
    hej igen tjejer!
    är otroligt dålig på att skriva i dom olika trådarna.
    men jag är inne och läser allt varje dag som ni skriver Skrattande
    kanske ska bättre mig nu!
    imorn ska jag hämta mitt moderskapsintyg som ska skickas in till försäkringskassan...det är nu de hela känns verkligt (kanske)
    någon som vet vad man mer hos BM då ?
    Man börjar även lyssna på barnets hjärtljud oh mäta magen hos BM.
  • Sassa82

Ser att ni pratar namn här är vi överens än så länge blir det Meya eller Theo    Längar tills imorgon med spänning och lite nervös då är det dags för RUL och vi hoppas att vi även kan få reda på vem som finns där inne.

• Sassa82
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-06-16 19:47:34 följande:
    Idag födde Williams kusins tjej en liten dotter.
    Men kunde slutat olyckligt. =/
    Hon låg med rumpan ner, så läkarna påbörjade ett vändningsförsök och då brast moderkakan, så hon blev akutsnittad, men som tur va gick allt bra och ut kom en liten flicka på 2700 gram & 45 cm
    Läskigt tur att det gick bra!!
  • Sassa82

Va på RUL idag och tack och lov allt såg bra ut och mycket riktigt hade jag moderkakan i framkant därav att jag inte känner rörelser så ofta. Började ju känna säker förra veckan ibland och då skulle va alltså va i v. 17 då.  Blev tillbaka flyttat från 18+3 till 17+3 fast rätt väntat så va det med dottern också.

Sen fick vi veta att det troligen är en lite lillasyster där inne

• Sassa82
    Rosen skrev 2010-06-17 22:28:11 följande:
    åh grattis till en liten tjej va roligt.
    Tack !
    Jojo 85 skrev 2010-06-17 22:07:05 följande:
    Grattis till lyckat RUL  o till en troligtsvis liten tjej
    Jag har oxå moderkakan fram. Fast högt upp enligt läkaren Det var precis vad jag gissade med tanke på att jag känt rörelserna ridigare (antagligen eftersom det är andra grav o inte första) men mindre tydliga. Vid den här tiden (v.18 som jag trodde jag var i) kännde jag av Josefine väldigt tydligt. Jag minns att jag kunde känna hur hon sparkade på UL apparaten o hjärtlyssningsapparaten. Ni känner jag ingenting sånt.. lite påminnelse längre ner på kvällarna o ev mornarna kan jag få. Fast bara lite "dutt dutt" Med Josefine var det bestämda rörelser redan från början Hennes rörelser kände jag högre upp oxå. DÅ hade jag moderkakan lågt i bakvägg.. så jag antar att hon trycktes up o fram.. medan denna trycks ner o bak.
    Ja med Melina kännde jag fosterrörelser redan i v.16 och i v.18 kände jag buffar på utsidan så därför va jag ju lite orolig. Men den här tösen låg desutom igår med ryggen mot moderkakan och sparkade innåt kroppen,så inte undra på att jag bara känner något ibland.
    kicki08 skrev 2010-06-18 08:04:26 följande:
    Sassa: Härligt med ett lyckat RUL. Och grattis till lilla tjejen i magen
    Tack!
  • Sassa82

Grattis till lyckade Ul och till er som ska gifta er.

Vi fick ju reda på att det troligen va en tös i magen men har bestämt att vi ändå ska kolla med köns UL för att va på säkra sidan. Vill va lite mer säker innan vi åker till usa och handlar kläder till liten

• Sassa82

Håller tummar och tår för PennyJenny.

Midsommar ska vi fira hos ett par kompisar där vi ska äta midsommarlunch och sen grilla på kvällen. Dock vet jag inte om det blir någon midsommarstång

Det är härligt från att bara kännt fosterrörelser ibland började jag i förrgår känna tydliga sparkar och man känna dom även på utsidan igår såg man till och med puffarna på utsidan och sambom kände en spark. Är i v.19 och har moderkakan fram, trodde jag skulle få vänta hur länge som helst på det här

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2