Inlägg från: Sassa82 |Visa alla inlägg
  • Sassa82

BF November,2010 DEL 2

Jag gillar Meya och Nathalie så om det blir en tös ( som dom sa på ul) blir det dom. meya i förnamn och så blir det nog Nathalie i andranamn.

Blir det en kille blir det Theo.

Har sen innan en Melina

• Sassa82

Sådär idag va vi på könsul för en extra kontroll och det va en tjej den här gången också     Melina va med och kollade, tyckte det va lite spännande men väckte nog lite olika känslor för när hon la sig blev hon lite ledsen. Jag förklarade att även när bebisen kommit kommer vi älska henne lika mycket som nu allihoppa. Då lugnade hon sig och kunde somna gott.

Mycket känslor att bli storasyster

• Sassa82

Jo kommer gå bra hon måste få tid på sig bara. Hon och jag va själva tills hon blev 3 år, hon har ingen kontakt med sin pappa och därför blir det väl lite extra känsligt i och med att den nya bebisen får en pappa och tänk ifall han slutar tycka om henne, kan jag tänka mig.  Hon hinner ju bli 5 år innan bebisen kommer.

Jag har mått bra med båda tjejerna, dock har jag foglossning den här gången som inte är så kul.

• Sassa82
    NoahLeah skrev 2010-07-08 08:16:06 följande:
    God morgon.
    Jag har skrivit i mina hp-papper men kan inte skicka in dem, chefen måste tydligen skriva i något och hon är på semester hela sommaren...kan se mig i stjärnorna efter hppenning.
    Bara hoppas jag orkar jobba fram till BF..annars får jag plocka ut nån vecka i fp.
    Har du ingen annan som tar över när din chef är på semester. Man ska ha ansökt om det 60 eller 30 dagar innan man vill gå HP annars får man inte. Jag lämnade in "chefens" papper idag och dom andra förra veckan. Min chef är också på semester men då jag jobbar på komunal förskola så finns det alltid en annan chef som kan hjäpla till.
  • Sassa82
    Annizsj skrev 2010-07-08 15:12:33 följande:
    Så du är förskollärare? Är det inte så att det är jättesvårt att få HP då? Pluggar till det nu, men blir ju aldrig klar hahah!
    Nja jag är barnskötare. Jo det är svårt att få men läkaren rekomenderade mig att söka då jag redan nu är sjukskriven på halvtid för foglossning. Så alltid värt ett försök.
  • Sassa82

Här Blir det packa och fixa det sista för imorgon blir det USA för vår del. Ska hinna klippa oss och Melina ska på kalas i em.

Så får se när jag kikar in nästa gång kanske säger hej från något internetcafé.

• Sassa82
    Marinero skrev 2010-07-10 10:47:31 följande:
    Oj va spännnde!! Vart till USA ska ni? Vi va i NY 2008, skulle så gärna åka dit igen! Ha en underbar semester!
    Vi ska först till NY och sen till till LA .
  • Sassa82

Hej igen

Nu är vi tillbaka efter vår 2 veckor långa resa i USA va spännande. Dock blev det ju lite jobbigt emellanåt eftersom fogarnna inte är i topptrimm men det gick blev vila och bälte på.

Flygresan gick bättre än förväntat så alltid något.

Under tiden jag vart borta har jag fått ja till havandeskapspenning, fick det pga. av besvärren med fogarna annars får man det inte om man arbetar på förskola stod det.

Ser att ni pratat vagnar, hör blir det en urban jungle, vi beställde en rätt tidigt då det va rea på liggdelen, men vi får hämta ut den i början på november.

• Sassa82
    Marinero skrev 2010-07-28 08:15:32 följande:
    Åh va kul! Jag vill med åka til USA!!

Grattis till hp
    Tack va en häftig upplevelse några dagar i New york och sen 10 dagar i Californien ( los angeles).
    Annizsj skrev 2010-07-28 08:21:08 följande:
    Välkommen hem och grattis till HP! Vad jag har förstått så är det inte vanligt att man får det när man jobbar på förskola. Läser ju själv till det, men är inte klar....sist barnet nu så lär inte få uppleva en grav under min karriär(hihi, karriär låter ju stort).

Går in i v.24 idag...! Sjukt va detta går fort!

När vaknar era små? jag blir snart galen!!!!! Viggo hade ju börjar sova till 6:30-7:30.....Men sedan i söndags är han tillbaka på 5:20...jag blir galen! Orkar inte detta! HUr ska man orka med detta i nov?????? Min sambo kan ju inte ta alla mornar..
    Tack.

Nej det står på beslutet att man inte har rätt till HP om man jobbar inom förskola pga. tidigare dommar men att dom tagit hänsyn till min besvär och att jag därför har fått ett ja.   Bara tacka och ta emot va läkaren som frågade om jag sökt förut och hon som rekomenderade mig att göra det sen pga. besvären. Tänkte det kostar ju inget att söka kan inte få mer än ett nej.

Nu har jag semester i nästan 3 veckor till sen ska jag jobba ca. 5 veckor innan hp.
  • Sassa82
    Kinne79 skrev 2010-07-28 10:20:36 följande:
    Välkommen hem. Blev det mycket kläder?

Trevligt med HP. Jag ska gå hem ca 5 veckor innan, varav en vecka lov så då får jag betalt, de andra veckorna får jag ta föräldraledigt, men har inte tänkt ta några dagar utan vara hemma utan ersättning.

Hur blev det med det där ryktet jag läste här på Fl att alla skulle få rätt till Hp? Om man hade ett tungt jobb så var det 60 dagar och om man hade ett vanligt jobb 30 dagar. Antar att det var för bra för att vara sant så det blir väl inget med det.
    Ja vi köpte massor av kläder, vi köpte en resväska där som vi fyllde med allt möjligt. Köpte en skip hop skötväska också. Lite prisskillnad, 470 kr för en istället för 799.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2