Inlägg från: Sassa82 |Visa alla inlägg
  • Sassa82

BF November,2010 DEL 2

Ser att ni pratar om kompisar med barn. Jag skulle just fulla 23 år när jag fick Melina och då fick även en kompis barn samtidigt, dock har inte vi umgåts något speciellt. Sen va det ett par till som hade barn sen 1.5 år innan dock inga jag umgick med. Men det har aldrig vart något problem att jag har haft barn. Sen ett till två år efter va det fler som fick barn och nu har nästan alla barn. Alla är födda allt från 85-82 i umgänget.

• Sassa82
    Kinne79 skrev 2010-06-28 19:34:34 följande:
    Hittade helt plötsligt en till vagn, som jag inte sett innan. En Brio Joy-09 bara liggvagn för 1800kr, det är väl ett bra pris? Är det en bra vagn tror ni?
    Har inte heller någon koll på den vagnen tyvärr.
  • Sassa82
    Hedi skrev 2010-06-29 19:25:55 följande:
    Hej!
    Blev inlaggd igar pga blödningar. De kunde inte se varifran de kom pa ul sa de ville att jag skulle stanna. Var även magsjuk igar sa hade ju lite smärtor i magen. Verkar som att jag maste stanna tills imorgon. Peppar peppar verkar blödningen ha avtagit, nagon som varit med om det i tidigare graviditet runt v22?
    Håller tummarna för att det inte är något allvarligt och att det inte kommer tillbaka då det avtagit.  Har ej haft blödningar så sent men va in i v. 14 med nästan störtblödning och det fick jag heller ej svar på vart ifrån det blödde men att det inte kom från livmodern i alla fall. Troligen känsliga slemhinnor.
  • Sassa82

Nu har jag vart på första kontrollen på MVC gick bra dock är det dags att börja med järntabletterna nu.

• Sassa82
    Hedi skrev 2010-06-30 14:07:48 följande:
    Hej igen! nu är det nya bud maste stanna tills pa söndag, chefsläkarn vill att jag är blödningsfri minst 7 dagar innan jag aker hem. Han menar att det kan finnas en risk att man inte ser alla blödningar som skulle kunna ha med moderkakan att göra. Hoppas verkligen inte att det är nagot är i v22 nu. Jag vill bara kunna fa njuta och sen sa hoppas jag kunna fa aka hem till Sverige som planerat.
    Blöder du fortfarande?  Efter min blödning jag va inne med så småblödde jag ( hade brunt som i slutet på mens) i 3,5 vecka trodde aldrig att det skulle sluta.
  • Sassa82
    Jojo 85 skrev 2010-06-30 11:26:54 följande:
    Jag har ju totalt missat att det är kritiskt för PennyJenny o att hon ligger inne. Jag har ju varit på landet.. när hände detta? Har hon en blogg hon skriver i där ni läser hur det går för henne?

Vi var på RUL igår. Allt såg fin fin ut o vi fick se den lill* vinka, suga på tummen, snurra runt, äte fostervatten mm. BM trodde det var pga det lilla fikat jag ätit mitt på dan Det var så roligt, för med Josefine fick vi inte se mycket hon låg ingosad i moderkakan med ansikten in i moderkakan o vägrade röra på sej.. någon spark hit o dit var det ända, haha. Köpte bilder såklart.. men har inte scannat in dom än. Vi vart flyttade "åt fel håll" till 1 december.
    Grattis till lyckat UL, nu har ni BF på min födelsedag
  • Sassa82

Då jag förra gången fick veta tidigt att jag skulle förlösas med kejsarsnitt så är jag inte så inne i det vanliga föda barn pratet på MVC. Men nu har jag träffat min BM 2 gånger och även den här gången frågade hon om jag tänkt föda vaginalt eller med snitt. Jag sa att jag visste inte ens att man får välja och att jag vill föda vaginalt.    Har ju hört att man få välja med trodde att det va något man va tvngen att ta upp själv och "tjata" om för att få igenom.

• Sassa82

Taniko: Hoppas det ordnar sig fort och han inser att det kanske är smart att lösa det på det enklaste sättet istället för att krångla till det.

Härligt med lite sommar och sol på helgen, har vart bad och sol för hela slanten. har lös sola ryggen problemet. Jag tog Melinas badring och la mig på så magen hamnade i hålet, jätteskönt då blir det ju inte samma obehagliga tryck på magen som det kan bli om man ligger dirket på magen.

• Sassa82
    Kinne79 skrev 2010-07-05 14:27:17 följande:
    Nu har jag äntligen fått gjort mitt rul, sist av alla i tråden va?

Allt såg toppen ut och det kändes så skönt att se ett tickande hjärta iom att jag inte känner mig gravid. Så nu kan jag verkligen njuta fullt ut.

Blev flyttad till den 2 dec. (5 dagar)

Sen fick vi reda på kön också.....det ser ut att bli en flicka Jag som älskar rosa och tofsar!

Vågar man lita på det här med kön, hur ofta ser dom fel?

Taniko- Hoppas det känns bättre idag.
    Ja det finns ju dom som sett fel men tror dom i flesta fall har rätt. Men vi ska på köns UL på onsdag och dubbelkolla, men det är mest för att jag redan hade bokat det UL innan RUL för vi ville veta innan vi åker till USA och handlar kläder kan ju vara kul om bebisen kan han dom sen.
  • Sassa82

Jag vet en familj som hade fått veta att dom skulle få en tjej på UL så dom hade fixat allt i "tjej"färger och döm om deras förvåning när dom sen fick en son. Men som sagt det händer nog inte allt för ofta.

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2