Inlägg från: Sassa82 |Visa alla inlägg
  • Sassa82

BF November,2010 DEL 2

Jojo 85 skrev 2010-07-28 11:08:39 följande:
    Härligt med USA.. vill oxå åka dit nån gång..
    Grattis till HF, kul att höra att dom kan vara överséende ibland.. det hör ju inte till deras natur, hehe.
    Har ni beställt 2010 år modell? Vi tycker UJ är för dyr så vi har inte kollat närmare på den. Har bara sett att nytt för i år är 2 sufletter.

Ang. sömn.
    Josefine vaknar/ropar tidigast kl 8 i vanliga fall.. jaghar ju inte riktigt koll på hur länge hon faktiskt är vaken innan hon "ropar" på oss. Hon brukar va i full gång med att leka i sängen
    Nej dom brukar jag ju inte bry sig om ifall man har andra problem utan bara köra på lika för alla.

Ja vi har beställt en 2010 men vi ska ha singel då dottern slutat att åka vagn för flera år sen, hon blir ju 5 nu när lillasyster kommer.
  • Sassa82

Har äntigen lagt in lite bilder på FL en UL bild på "Meyas" fot 

Och en Magbild från SeaWorld

( Nu blev det jättestora bilder, någon som vet hur man lägger in mindre "klickbara" bilder? )
  • Sassa82
    NoahLeah skrev 2010-08-03 20:28:57 följande:
    Pratar namn med sambon..vad tycker ni om Lea?
    Lea är fint.

Dottern heter  Melina Lea ( Lea hette min pappas moster )

Och den kommande dottern kommer nog få heta Meya Nathalie
  • Sassa82
    kicki08 skrev 2010-08-04 20:52:04 följande:
    23 år!!!! Ojdå... Är man redo att ge sig in i ett förhållande med barn då tro.... det var nog inte jag när jag var 23....
    När jag va 23 år va jag ensamstående med min dotter och det gick/ har gått alldeles utmärkt
  • Sassa82

Jag hade ett förhållande med en som va 8 år äldre när jag va 22 år och han hade en dotter som då va 3 år och det är han som är pappa till min dotter. Hade inga problem att vara i ett förhållande där han hade barn.

• Sassa82

Jag är 27 och är fortfarande det när Meya kommer hoppas jag ( fyller 1 dec) och sambon är 25.

• Sassa82
    NoahLeah skrev 2010-08-04 21:19:08 följande:
    Hjälp...blir tokig snart.
    Vi har bestämt oss för att kosta på oss en ny vagn men vet inte vad som är bäst egentligen?
    Köpte en i märket Eurobaby till sonen men den liggdelen är så smal så fick ta bort den tidigt...vill ha en lite bredare modell.
    Vet att emmaljunga har ju stora liggdelar.
  • Sassa82

Jobbigt med tjorv med sväföräldra.

Här har vi problem med blivande storasyster istället   Eller problem, hon är inne i en period där hon är jätterädd för spöken och monster. Vet inte vad jag ska göra riktigt. Hon vaknar på natten och kan vara hysterisk. Hon hade en sån här period tidigare och det hjälper inte att hon får sova hos oss, vi skjuter bara upp problemet med att hon ska sova lugnt och tryggt i sin säng igen . men man känner sig lite elka när man leder tillbaka henne till sängen när hon är rädd, hon lungar sig när man sitter där och pratar med henne men 2 min efter man gått är hon ledsen igen.  
    Ikväll somnade hon i alla fall lugnt så hoppas natten blir lugn också.
    Det är inte bara på natten hon är rädd för sitt rum utan även på dagen vill hon helst inte vara där själv nu.

• Sassa82

Inatt gick det toppenbra för Melina att sova men brukar ju gör över efter ett par dagar.

Helen C-  Hon hade något likande när honva runt 2 år att hon varken vågade gå in på toaletten eller i sitt rum och då tänkte jag också om någon va där. Nu verkar det i alla fall ha släppt. I alla fall en lugn natt.

Annizsj- Jag brukar ibland lägga mig i hennes säng, men natten till igår tog ju ut hennes säng hon ville bara sova på bäddmadrassen och det klarar inte jag av lite hårt    Men som sagt inatt gick det toppen.

Hon fick ju själv hjälpa till att ta in sägen igår och vi kollade tillsammans under den innan hon la sig. Så hoppas det fortsätter såhär. hon är ju själv helt slut efter att va vaken på natten.  I natt va det bara upp och kissa sen la hon sig igen.

• Sassa82
    Taniko: jobbigt med sambon. hoppas samtalen ger något.

Popcornplaya: Grattis va fint.

va på visning i söndags på ett radhus och igår skrev vi kontrakt. så ca. 1 månad innan BF så flyttar vi ska bli skönt att få lite större och flytta från det område vi bor i nu.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2