Inlägg från: mzetterblad |Visa alla inlägg
  • mzetterblad

BF November,2010 DEL 2

popcornplaya skrev 2010-09-23 13:10:05 följande:
    Det syns nog mer i verkligheten tyvärr. Men jag var 3 siffrig med Philip också så jag var rätt inställd på det. Men jag ska ner till min målvikt efter den här bebisen, 65kg SKA jag ner till!!! Jag är ändå 175cm lång så det är rätt lagom.
    Tycker du är jätte fin och alldeles lagom
    William 070824 & Pyret BF 101101
  • mzetterblad
    Vi 2 blir 3 skrev 2010-09-23 14:01:29 följande:
    Det slog mig just... är de någon som vet hur det är med Pennyjenny och hennes familj? Har bebis kommit tidigare etc?
    Pennyjenny fick en pojke för drygt en månad sen . Han kom i vecka 30 tror jag det va.
    Och dom mår bra allihop, läste idag att han är bortkopplad från alla sladdar o sånt, så dom får nog snart åka hem.
  • mzetterblad

Hur mkt har ni alla gått upp hittils? Jag har gått upp 14 kg.
    Vägde 61 på inskrivningen och nu väger jag 75 kg

• mzetterblad

När jag var på ul sist och min bm också har sagt om jag känner minskade av rörelser o aktivitet så ska jag ringa till fl med en gång

• mzetterblad
    Frogster skrev 2010-09-24 01:44:07 följande:
    Ibland blir saker och ting inte riktigt som man föreställt sig...

Min kontroll hos BM visade på ett oförändrat SF-mått och min vikt har så sakterliga börjat gå uppåt igen.
    Hjärtljuden var finfina!
    Hörde mig för om min misstänkta vattenläcka och blev rådd att åka in till förlossningen för att få säkert besked.

Och här är vi nu!
    Mitt lilla läckage var visst inget läckage utan en sipprande vattenavgång och tappen var förvisso bara i startgroparna men ändå på gång.
    I och med att det är så pass mycket för tidigt var det bara att skicka hem sambon efter prylar och nu inväntar vi storkens ankomst!
    Lycka till och hoppas allt går bra nu
    *Håller mina tummar*
  • mzetterblad

Idag har jag vart o shoppat Helt slut i fötterna, notan slutade på 2500 ca Tänk va kul det kan vara att sätta sprätt på pengar, haha!

Nu är nog lillbebis garderob komplett, bara sna tråkiga saker som bindor o amningsbh kvar. haha.
    köpte även bröstvårts salva idag då mina bröstvårtor är så himla torra. dom lär ju spricka sen när mjölken kommer om ja inte börjar mjuka upp dom nu

• mzetterblad
    Marinero skrev 2010-09-24 20:27:23 följande:
    Najs, det är underbart att få slösa Va det bara till bebisen el handlade du till dig själv med?

Oj, ja salva... där sa du nåt! Det måste jag köpa!
    Nepp bara till bebis och ja till William då
    Visserligen hämtade jag ut min skötväska också då :)
  • mzetterblad
    Zazz82 skrev 2010-09-25 09:44:54 följande:
    Ja i dag var jag iallafall hos MB.. Ni vet ju som jag tidigare har skrivit att i dag var den dagen vi skulle kolla om bebis låg i säte eller om huvudet låg där det skulle. Jag kan ju säga som så att något sätesbarn var det inte. Inte heller ligger den med huvudet ner. Nej den här bebisen ligger i tvärläge :(

Alltså ligger den med ryggraden ner mot blygdbenet, huvudet åt höger, armar och händer mot mitt bröst och fötterna åt vänster i magen.

På måndag har jag fått tid till förlossningen. Det blir då ett vändnings försök. Ska vara där 08:45 får inte äta efter tolv på natten, kommer dö, men iallafall. Sen blir jag intagen då den tiden för en CTG kurva. Efter det kommer jag få en bricanyl spruta :( Ser jag inte fram i mot efter som jag är nål rädd.
    Vändningsförsöket ska ske av en läkare och med hjälp av UL..
    Lyckas dem får jag och min kompis som ska följa med vänta i två timmar. Efter det ska dem kolla så att den ligger kvar och en ny kurva ska tas..

Inget av det här ser jag fram i mot :( bhuu vill inte.. Vill att den ska vända sig rätt.
    Men har inget annat val i fall den inte har vänt sig till på måndag.

Mina värden i dag var bra. Hjärtljuden ligger på 130 i dag också. Och symf måttet är på 34cm nu.. jag är vecka 35 plus 6 i dag.. Full vecka 36 i morgon..
    vill inte skrämma dig nu, men ta med dig väska och grejejr ifall du skulle få stanna.
    Min mans syster son och hans tjej va o gjorde vändningsförsök med sin dotter som hade kilat fast rumpan i bäcknet. Och hennes moderkaka brast under vändningsförsöket så hon kom inte hem utan bebis.

Men de kommer säkert gå jätte bra ska du se
  • mzetterblad

Kan vi inte skapa en bebis lista nu när de börjar trilla in bebisar?

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2