Inlägg från: popcornplaya |Visa alla inlägg
  • popcornplaya

BF November,2010 DEL 2

Jojo 85 skrev 2010-10-07 07:45:41 följande:
    Bebis: Josefine har tummen bäddset i spjälsängen. Jag gillar oxå tummen :) får se om jag ska önska ett till vaggan i julklapp.. jag vill veta vad det blir först.. För det finns ett rosa pingu set oxå som jag bara älskar oxå
    Det rosa pingu har jag köpt till vaggan, jätte sött är det. Blir kanske laban eller tummen till vagnen sedan.

Är förövrigt helt tömd på enerig. Hade ju ont i huvudet hela dagen igår så det blev inget röjt här hemma och det straffade sig idag. Herregud vad stökigt det blir när man inte gör nått på en dag. Men nu är det bara dammsugning kvar och hänga tvätt.

Ska nog sätta mig sedan i eftermiddag och fila på packlistan till BB också så man ser vad mer som behöver köpas. Packar den nog nästa vecka när jag är i v.35. Då börjar jag nog även dricka mitt hallonbladste.
    Älskade Philip 080716 och en liten flicka BF 101121(sarahsbaby.blogg.se)
  • popcornplaya

Hallonbladste sägs kunna sätta igång en förlossning men det är väll lite sisådär med den faktan kanske. Däremot ska det även vara bra för läkningen efter förlossning och vara bra för amningen så jag kommer fortsätta dricka även efteråt. Sen är det överhuvudtaget bara ett nyttigt te med mkt lugnande effekt.

Jo man ska väll försöka ta det lite lugnare men det gjorde jag igår och då blev resultatet att det såg ut som en orkan dragit genom lägenheten. Och jag blir bara stressad av att se skiten.

Vagnen kommer jag nog bädda genom att ha lammskin i botten och sen täcke+kudde och ha "locket" på hårdliften. Då blir nästan hela hårdliften som en åkpåse.

Overall har jag en i strl 56 och sen har jag en begagnad från sonen i strl 62 så det får räcka så länge. Men overallen i strl 56 lär nog ändå räcka ett tag om det inte blir en jättebebis.

• popcornplaya

Åh vad jag älskar eftermiddagarna när mannen är hemma från jobbet igen. Nu sitter jag här i soffan i lugn och ro och kan andas ut lite medans mina pojkar sitter i badet och busar.

Är trött idag så det blir nog att lägga sig diekt efter robinson som börjar idag. Längtar till på lördag för då ska jag och mannen vara barnlediga och åka till gbg och äta på restaurang och även gå på bio. Ska bli mysigt, känner att man får passa på för när nästa kommer lär det dröja länge innan man har barnvakt igen. Inte lika lätt att lämna bort två barn heller.

• popcornplaya
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-10-07 18:20:17 följande:
    Japp de kan jag
    Kommer nog inte skriva ut på loggen om det blir igångsättning, men jag kan skicka ett meddelande till dig
    Du får skicka till mig också!
  • popcornplaya

Idag känns som en bra dag, hoppas jag i alla fall! Lägenheten är inte i totalt kaos så det som jag har att göra sedan är i princip att starta en diskmaskin och en tvättmaskin, känns skönt. Sen är det fredag alltså fredagsmys och sedan HELG! Och imorgon planerar vi ju en barnfri tripp till gbg med middag och bio. Så idag känner jag mig bara på bra humör.

Även om sonen vaknade 05:30 idag igen..... och det verkar som han är lite halvförkyld. Lite snorig och det har varit lite gnälligare igår eftermiddag och nu på morgonen. Men idag ska det mkt till för att förstöra min dag!

Igår hade jag en hel del sammandragningar också som faktiskt kändes lite. Har inte haft så mkt hitills men i och för sig så hade jag varit väldigt aktiv igår.

• popcornplaya

Nu har jag fått rotat fram lite mer täcken och filtar till bebis, ska ta och tvätta dom sedan. Sen är ett annat täcke och kudde ute på vädring just nu. Måste köpa en kudde att ha i vagnen också bara för tydligen har jag slängt alla kuddar utom den som ska vara i vaggan, undra varför?

Har sjukt ont av fogarna idag. Promenaden till och från dagis gick låååångsammt idag. Skönt med helg sen i alla fall så man får vila upp sig lite.

• popcornplaya
    kicki08 skrev 2010-10-08 10:34:05 följande:
    Nä promenera är inte kul nu direkt. Det känns som något ska trilla ut därnere så fort jag är på benen
    Så jag sitter faktiskt helst nuförtiden. Vilket är lite svårt när man jobbar men... ja man får väl gå långsamt.
    Men du hade väl en bit att gå till dagis varje dag va?
    Det tar ungefär en kvart att gå enkel väg så fram och tillbaks två gånger om dagen blir det en timmes promenad. Fast idag tog det bra mkt längre tid att gå än en kvart, speciellt på vägen hem.

Ja det känns ungefär som att bebis ska ramla ut när man är uppe och går eller att vattnet ska gå eller nått. Sen känns det ungefär som att mitt bäcken ska lossna från resten av kroppen.
  • popcornplaya

Kom på ett nytt namn idag också när jag traskade hem från dagis. Wilma, vad tycker ni om det? Philip och Wilma.... Jag vet inte riktigt vad jag själv tycker men det bara poppade upp i mitt huvud.

• popcornplaya
    Bebis050810 skrev 2010-10-08 12:33:20 följande:
    ?
    har jag missat nåt....?
    Hon gjorde reklam för en annons på tradera här i tråden men det inlägget har tagits bort nu.
  • popcornplaya

Undra hur det går för Williams Mamma???? Är jättenyfiken ju.......

Nu har jag precis kommit hem från att ha hämtat sonen på dagis, bebis låg och tryckte stenhårt mot kisseblåsan när jag gick så jag var nästan rädd att den skulle tryckas sönder eller nått.

Sonen är snorig och lite halvgnällig, jag oooorkar inte med en till förkylning nu! Jaja, ingen feber än i alla fall.

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2