-
Önskar att jag också vart lite händig och kunde sytt en själv, hade blivit bra mkt billigare. Men jag hittade i alla fall en som verkade bra för 389kr, ändå överkomligt pris.Maddie72 skrev 2010-10-15 09:58:54 följande:Jag sydde en förra graviditeten. Det behövdes så mkt kuddar annars. Det var lite kruxigt att amma och då blev det ännu ett orosmoment då lillen inte låg bra och kuddar gled isär. Så en amningskudde rekommenderar jag. Jag stoppade min med småbitar av tyger så den skulle bli stabil. -
Kommer du på hur man gör så kan du gärna tipsa mig, är i samma situation som du. Har en superförkyld son här hemma men som börjar piggna till och vill leka. Själv är jag helt slut och mår skit.NoahLeah skrev 2010-10-15 10:03:03 följande:Suck, hur ska man roa en genomförkyld men energisk unge när man själv är helt däckad och ont i hela kroppen?
Har i alla fall druckit min första kopp hallonbladste nu och det var rikitgt gott som tur var! -
Äntligen är mannen hemma och nu kan helgen börja! Blir tacos ikväll, åh vad gott det ska bli. Det riktigt vattnas i min mun.
-
Har du testat att göra en systemåterställning? Ibland kan det funka.Bebis050810 skrev 2010-10-15 22:14:58 följande:fasen! har fått virus på datorn, därför den krånglar, nån trojan säger virusprogrammet........ hoppas datakillen fixar det imorn o inte allt för dyrt då! -
Usch idag har jag en sån där dag då jag bara är trött på allt och har ingen ork för nått. Lägenheten ser ut som skit för jag har inte orkat göra nått. Funderar på att lägga mig i ett bad och slappna av lite men är inte helt säker på att jag kommer upp igen om jag lyckas ta mig ner.......
-
Oj vad ni har sex allihopa. Vi har inte haft sex på bra länge. Med foglossning och att jag inte direkt känner mig så smidig och het så har jag ingen lust alls. Men det får väll bli nån färdknäpp sen när det börjar närma sig antar jag.
Igår fick jag världens hormonbryt verkligen. Jag var borta en sväng på dagen och när jag kom hem igen hade mannen och sonen ätit mcdonalds. Då bröt jag ihop och började gråta för att jag inte hade fått....hahaha. Men jag var svinhungrig också kan tilläggas. Men hur normalt är det att gråta över mcdonaldsmat?
V.36 idag föresten.
-
Ja ont i bäckenet det har jag med. Det är hemskt på natten för det gör så ont att vända sig om i sängen. Sen måste jag ha en kudde mellan benen, har jag inte det så får jag jätteont. Och sen när man ska ta sig upp på morgonen ska vi inte prata om ens.
Men nu ska jag traska bort till dagis och hämta sonen. Riktigt höstrusk ute idag.....
Fick föresten sovmorgon av sonen imorse, jag vaknade av mig själv kvart över 8. Då sov han fortfarande så det blev lite stressigt på morgonen och vi blev några minuter sena till dagis.
-
Nej det är vanligt att man tappar mer om man ammar. Har man lite att ta av är det ju bara att tacka och ta emot men är man redan ganska tunn så är det kanske inte lika bra och man får kanske äta lite extra för att kompensera.Frogster skrev 2010-10-18 12:34:48 följande:Huuuua! Här var det nära nog noll sex sista månaden! Lust lika med noll.....
Men det tar vi igen nu! Tur vi fått en snäll grabb som sover ordentligt om nätterna!
Hörrni... Är det på något vis dåligt att minska i vikt när man ammar?
Skrev på min facebook för nästan 2 veckor sen att jag var (är) glad över att ha tappat alla mina gravidkilon redan.
Idag fick jag ett mail från en som minsann vet vad hon snackar om och det är kris och katastrof att jag går ner i vikt!
Jag har svårt att förstå varför men dum som jag är kan jag inte låta bli att börja mala...
Det är inte så att jag tappar massor! Hade 8kg plus vid förlossningen och 10 dagar senare var dessa borta. Nu 2½ vecka efter det har jag tappat lite mer än ett kg till.
Jag kan gott och väl tappa 10kg utan att bli för smal så därför ser jag det inte som negativt på något vis.
Äter frukost, lunch, middag och mellanmål. Försöker äta nyttigt men det slinker ner både godis (i mängder
), pizza och diverse skräp också så jag kan knappast beskyllas för att medvetet försöka "banta".
Tänk bara på att dricka MASSOR det behövs när man ammar. -
Ja det är bara att skita i sånna människor. Och nej vi är ju inte sjuka utan gravida men alla har inte världens lättaste graviditeter vilket är så svärt för vissa att förstå.Marinero skrev 2010-10-18 12:45:49 följande:Vart hos bm och allt såg bra ut
Ursäkta, att jag tjatar om fb här nu igen, men den där incidenten igår ledde ju till löjliga kommentarer och nu hade en av de inblandade skrivit hur trååååkigt o jobbigt det är att läsa om folk bla bla, ja han skrev de på ett sätt som att jag FATTADE de va rikttat mot mig, så jag svarade sakligt på det, och då lägegr sig hans morsa i allt och skriver: sluta gnäll du är inte sjuk du är gravid
Eeeeh, va? Moget eller hur?
Och frugan sitter o skriver som status hur besviken hon är på vissa vänskap som vart spel för gallerian bla bla. Vi är inte ens NÄRA vänner till dessa! Fy fan vilka barnfasoner! Seriöst! Hahaha jag garvar!!!!
Och vet ni va de roliga är? Jag läste igenom mina statusar och de va fan inget gnäll nånstans, så jag vette fan varför jag tog åt mig av detta kom jag på. Men antagligen för att när jag skrivit en status, så har en vän frågat om min rygg etc så har dom alltid lagt sig i! Ja inte mitt fel!
Nu fick jag iaf värktabletter utskrivet men de blev inte citodon som dom här människorna tjatar om utan de vill ens inte skriva ut utan de va tack vare min bm som jag lyckades få ett recept!
Suck nä nu lägger jag dessa icke betydande människorna bakom mig.
Sen nu på upploppet så ÄR man ju trött på att vara gravid och vill träffa bebis istället. Men det är ju så det ska vara för hur skulle annars någon vilja gå igenom en förlossning? -
Har lagt till dig nuMammaDeborah skrev 2010-10-18 12:52:09 följande:På tal om FB, jag var inte riktigt inne i svängen när flera av er bytte FB-namn med varandra. Ni får gärna lägga till mig, ni som vill :) Jag håller min FB ganska privat men nu har vi ju alla börjat lära känna varandra rätt bra här inne, eller hur? :) Tror man kan söka på Deborah Nyman.