Inlägg från: popcornplaya |Visa alla inlägg
  • popcornplaya

BF November,2010 DEL 2

Carolina13 skrev 2010-10-11 10:01:19 följande:
    har nu varit hos bm.. v 34+ 3 bebisen e nästan fixerat så det såg bra, alla blodvärden va toppen och så vidare.. Men dock hörde hon för första gången dubblahjärtslag så hon ville att jag skulle få en remiss till ultraljudet på e på sjukhuset... nu e jag livrädd och dönervös för detta... Någon som har någon erfarenhet av detta?
    Har för mig att det var så med en bekants bebis i magen och hon fick gå på lite extra kontroller men när bebis kom ut hade det växt bort. Men vet dåligt vad det beror på och vad som händer om det inte växer bort tyvärr.

Vad kallt det är ute idag! Minus grader för första gången denna höst/vinter. Men det är mysigt tycker jag. Är strålande sol ute och marken är alldeles frostig och träden är så fina med löven i alla färger. Brukar inte gilla hösten lika mkt annars men i år älskar jag hösten!
    Älskade Philip 080716 och en liten flicka BF 101121(sarahsbaby.blogg.se)
  • popcornplaya
    Carolina13 skrev 2010-10-11 10:25:22 följande:
    Känns konstigt att det skulle vara något som utvecklats så sent under graviditeten... men vi får väl se.. e väl bara att försöka inte tänka på det!
    Kan ju vara att det bara inte upptäckts fören nu också när bebis är lite större. Jag tror att det ibland kan vara lite svårt att höra. På min kompis bebis upptäcktes det på RUL men bara för att det var en läkare som kom in och kollade lite också, vanliga BM hade inte sett nått.
  • popcornplaya

Har suttit och skrivit på min packlista för BB-väskan nu. Vill ni ta en kik och se om det är nått jag glömt kanske. Sen om det står body t.ex så betyder det inte bara 1 body men jag orkar inte skriva hur många jag kommer slänga ner för det vet jag nog inte fören jag står och packar.

Tjocktröja Mjukbyxor Amningströja Amningslinne Strumpor BH Amningsinlägg Amningskudde Tofflor Tandborste/Tandkräm Schampo/Tvål Deo Lypsyl Toffs/hårspännen Mobil/laddare Kamera/laddare Festisar Energidryck till mannen Ölkorvar =P Patientbricka Blodtypspappret T-shirt till mannen Tjocktröja till mannen? Nappar Body Byxor till bebis Strumpor till bebis Tröja till bebis Pyjamas till bebis Overall Filtar Tjock och tunn mössa till bebis
  • popcornplaya
    kicki08 skrev 2010-10-11 11:11:14 följande:
    Höm... har märkt att ni alla skriver att ni ska ha med er blodtypspapprena. Jag har inga sådana papper... dom har min BM hand om och jag tror dom skickar upp alla nödvändiga papper från MVC till förlossningen.
    Det kanske är olika i olika kommuner men du kan ju höra med din BM för att vara på den säkra sidan så hon inte glömt det bara, det är ju ett viktigt papper om man skulle behöva få blod.

Vi får bara det pappret att ta med, resten av journalen kan dom komma åt elektroniskt.
  • popcornplaya
    NJsmamma skrev 2010-10-11 11:25:31 följande:
    Ölkorvar, gud så gott:) Ser jättebra ut, tror inte att det är ngt du glömt, jag har iofs skrivit ner trosor och bindor också.. har hört att det är väldigt olika från sjukhus till sjukhus om man får dom där sexiga men dock såå sköna nättrosorna och bindor, men det borde man väl få???

Chanelll: Stackars dig, lider med dig, foglossning är hemskt!!

Jag har beställt mitt hallonbladste från re-fresh, himla snabb leverans, ska väl prova första koppen nu i veckan, går in i vecka 35 imorgon.. dock vet jag inte vad som räknas med mkt sammandragningar? Om man ska sluta ta det å menar jag, jag har ju faktiskt och har haft mkt sammandragningar rätt länge, men ja får väl helt enkelt se om det blir mer bara..

Är hemma med dottern idag, hon har haft feber i helgen.. hon underhåller sig fantastiskt bra själv trots att hon är sjuk och tycker att det är såå skönt och mysigt att vara hemma med mig idag Idag har jag en rätt bra dag, har sovit himla bra och bara vart uppe för att kissa kanske 3 ggr, det gör jättemkt!
    Sist så använde jag bara deras bindor och deras nättrosor så därför har jag inte skrivit ner det på listan, använde aldrig dom trosorna som jag packat ner då. Jag snodde även med mig lite bindor och nättrosor hem sedan också för dom var verkligen bäst i början när man hade mkt avslag.

Jag beställde också mitt hallonbladste därifrån och håller med om att det var jättesnabb leverans verkligen. Ska också testa första koppen i veckan måste bara skaffa ett filter först så jag kan få bort bladen ur mitt te.
  • popcornplaya

Ölkorv är gott och lätt att tugga på när man vill ha i sig nått. Hade med mig det i väskan sist också.

Jobbigt att du har så ont chanell. Jag har också redigt ont av fogarna men biter väll ihop lite mer än man kanske ska egentligen. Har inte så mkt annat val. Nu ska jag gå och hämta sonen på dagis, inget jag ser fram emot just nu då jag har väldigt ont i fogarna. Tar ca 30 min fram och tillbaks. Och då har jag redan gått den rundan en gång idag.

• popcornplaya
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-10-11 12:25:35 följande:
    Jag tror ja ska gå in på hälsokost affären idag o köpa mig hallonblads te =)
    Nu vill jag ha ut den här ungen
    Se bara till så det är 100% hallonblad. Det ska tydligen finnas ganska mkt teer som inte är det och det ska inte ge lika bra effekt. Och ska man ändå dricka det så vill man ju ha det bästa.
  • popcornplaya
    NJsmamma skrev 2010-10-11 13:14:31 följande:
    Går in i vecka 35 imorgon, ny magbild idag.. tagen av dottern därför den snea bilden

Vet faktiskt inte vad BM säger om drickande av hallonbladste,  är säkert många av dom som inte ens hört talas om det, brukar ju vara så.. men det skadar inte att prova

Carolina13: Usch vad jobbigt, men det är nog så att hade dom sett att det skulle vara ngt allvarligt av det så borde du fått åka in på kontroll med en gång.. försök att inte googla och oroa dig för mkt, kan nog bli så av att ju mer man läser desto mer nojjig blir man Lättare sagt än gjort, det förstår jag men det här kommer se bra ut ska du se!
    Vilken fin mageSkrattande

Jag kanske också ska ta en magbild, är sååå dålig på det den här gången..... Men gick in i v.35 idag i alla fall så det kanske är dags igen.
  • popcornplaya

Oj, jag var trött så jag la mig lite på soffan medans sonen sov middag. Nu vaknade jag och sonen sover fortfarande! Vi var tydligen trötta båda två idag. Men nu kommer mannen hem om en halvtimme så det är hög tid att börja med maten. Men först måste jag vakna till lite, känns som jag har bomull i huvudet ungefär.

• popcornplaya

Nån som smakat på hallonbladsteet  som är löst än? Hur smakar det. Jag måste ju skaffa en sil först, ska höra med min farmor om hon har en jag kan låna så länge. Vill börja dricka NU!

Just nu är min man och köper B&J till mig, han är snäll stackaren. Har gått upp ett kg till sen jag var hos BM så jag får trösta mig med en halvliter glass....hehe. Ne allt kommer jag inte äta upp. Men jag bryr mig faktiskt inte sååå mkt om vikten just nu. Ska ta tag i det med hårdhandskarna sen när bebis är ute och första steget är att lägga av med allt onyttigt som godis, glass och dricka direkt efter förlossningen i princip. Så nu skiter jag i allt och faktiskt unnar mig det jag är sugen på.

Vem vet det kanske är sista gången man är gravid då får man väll unna sig det som en gravid kvinna vill ha?

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2