Inlägg från: popcornplaya |Visa alla inlägg
  • popcornplaya

BF November,2010 DEL 2

Jag heter Sarah Andersson fd Eriksson på FB om det är nån mer som vill adda mig. Ska ta och lägga till er andra nu som jag inte hade sen innan.

Älskade Philip 080716 och en liten flicka BF 101121(sarahsbaby.blogg.se)
  • popcornplaya

Jag uppdaterar nog rätt ofta på FB också men det beror väll mest på att jag är uttråkad. Då blir det att man fastnar vid datorn och skriver en massa onödigt bara för att fördriva tiden. Jag bloggar ju också så där kan man också skriva av sig lite.

Är det nån annan här inne som bloggar? Tycker det är kul att läsa andras bloggar. Min är sarahsbaby.blogg.se om nån är intresserad.

• popcornplaya
    Carolina13 skrev 2010-10-18 14:50:34 följande:
    Nu e det dags för extra ultraljudet pga de dubbla hjärtslag som bm hörde förra veckan... Wish me luck...
    fy så jobbigt detta e!
    Lycka till det är nog ingen fara ska du se. Njut av att få se bebis igen!
  • popcornplaya
    Carolina13 skrev 2010-10-18 17:08:10 följande:
    Allt såg toppen ut... Vilket lättnad!!!  Skrattande

Fick träffa en supertrevlig överläkare som undersökte bebisen och bebisens hjärta i över 35 min!
    Allt såg toppen ut... hjärtat slog jättebra! Ingen tendens att vara svag eller att det pumpa för fort!
    Möjligvis några dubbelslag få ggr men inget som e mer än normalt..

Han kolla även fostervattensmängd, vilket oxå va toppen!

Så underbart det känns nu.. svävar på moln!
    Vad skönt att allt såg bra ut!

Idag fick jag hem ett par grejer jag beställt till bebis. Mumin sängkläder som jag tänkte ha i vagnen och en kudde. Beställde i fredags och det kom redan idag, det var inte dåligt jobbat. Nu väntar jag bara på min amningskudde också så har jag väll det mesta tycker jag.

Har inte köpt blöjor till bebis eller bindor till mig i och för sig men vi har några blöjor hemma som vi fick med i babyboxen och bindor snor jag väll säkert med mig några från bb igen så man klarar sig några dagar. Finns ju inte att köpa sånna tjocka som dom har där. Kan dom inte göra sånna bra och tjocka bindor som man kan ha till avslaget???
  • popcornplaya
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-10-18 17:38:06 följande:
    Ang hallonbladstet, ska man dricka de helt rent?

När ja dricker te har jag oftast i en skvätt mjölk o en sockerbit, kan man ha de eller förstör de effekten då?
    Ingen aning faktiskt, jag dricker ändå alltid te utan nått annat i. Lite honung när jag är förkyld bara. Men starta en tråd här på FL och fråga eller googla så finns det väll nån annan som vet bättre kanske. Men man borde väll kunna ha i lite mjölk och socker tycker jag.
  • popcornplaya
    MammaDeborah skrev 2010-10-18 23:46:02 följande:
    Tyvärr på väg hem igen... Allt försvann när jag kom till förlossningen. Några småvärkar registrerades men inget mer... Öppen 1,5-2 cm och tappen är 1cm lång. Dvs inte på g... :( stannade en stund extra för att se om det kom igång igen men nada... Nu åker vi hem och sover...
    Åh vad tråkigt, hoppas det kommer igång snart igen!

Nu ska jag gå och äta frukost med min lilla pojk. Sen håller jag även tummarna för att det ska sluta regna så jag slipper gå till dagis i hällregn sedan.
  • popcornplaya
    Belavon skrev 2010-10-19 07:47:14 följande:
    Dazazz - ja det är säkert olika mellan sjukhusen. Även rutiner för mediciner. Här lät det som om man får nål så fort man kommer t förlossning, för alla ska ha de där sakerna efteråt. Självklart får man nål för att man kan behöva annat oxå. Jag ska kolla upp mer med min spec bm om jag har något val. Förvirrande när rutiner verkar vara så olika beroende på var man bor.
    Jag fick då ingen nål direkt när jag kom in. Tror man bara får det ibland. K-vitaminet fick jag efteråt i en vanlig spruta, kommer inte ihåg så mkt av den man var gankska sliten och tagen efteråt så man brydde sig inte så mkt om nått dom gjorde. Men är det så farligt med lite k-vitamin?

Sen kan dom ju inte ge nått till dig om du verkligen vägrar, det har dom ju inte rätt till.
  • popcornplaya
    Rosen skrev 2010-10-19 08:00:03 följande:
    mammaD: nä men va trisst att ingen bebis titta ut o ni som har så långt till fl oxå.....

ska snart väcka minsta sonen för han ska på dagis idag. det e så trisst väder så jag vet inte riktigt vad jag ska göra idag.... funderar på att rota fram vinterkläderna o skorna till barnen idag.

både igår o idag har jag varit ganska pigg faktiskt. jag hade rätt svårt för att somna igår kväll, tog nog 45 min eller nåt. sen när jag vakna i morse så känner jag mig jättepigg.
    men jag e förkyld o e jätteskrovlig i halsen.
    men hoppas min pigghet e ett tecken på att förlossningen e nära... vilket jag dock inte tror
    Skönt att vara lite pigg, själv är jag hur trött som helst. Sover så dåligt på nätterna nu för tiden pga foglossningen, det gör såååå ont och det är en pina att vända sig om i sängen. Vaknar ju stup i kvarten hela natten och hittar aldrig någon bekväm ställning.

Och nu sitter man och kollar ut på höstrusket utanför och jag vill inte ut i det här vädret! Men måste ju tyvärr ut sen för att gå med sonen till dagis. Kommer bli blött.
  • popcornplaya

Kwakie: Haha jo jag vet att bebis får k-vitamin och inte mamman. Har vart lite trött nu på morgonen bara. Tack för infon!

Nu sitter jag helt slut i soffan med en hickande bebis i magen och väntar på att mitt hallonbladste ska dra klart så jag kan dricka det.

Har farit runt här hemma och städat som en idiot nu för jag orkade inte göra nått igår. Men nu är det lite bättre här hemma i alla fall. Jag blir på så dåligt humör när det är stökigt. Och imorse så var sonen rikitgt jobbig och visste precis vilka knappar han skulle trycka på, tappade tålamodet tillslut. Hatar när jag tappar tålamodet med honom men ibland så orkar man bara inte bita ihop.

• popcornplaya
    dazazz skrev 2010-10-19 10:26:49 följande:
    vilken bra sammanfattning :) men det där med syntocinon/oxytocin, hur får man det? jag har verkligen INGET som helst minne av att jag fick något efter förlossningen (å andra sidan, hur bra koll har man just då ;) )
    Det fick du säkert men man tänker inte så mycket på vad dom håller på med efteråt, då har man fullt upp med bebis och att fatta vad man nyss gjort.

oxytocin är ju det hallonbladste innehåller och det är väll mest därför jag dricker det för att det ska hjälpa till med läkningen efter förlossningen och så.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2