Inlägg från: Jojo 85 |Visa alla inlägg
  • Jojo 85

BF November,2010 DEL 2

Helen C skrev 2010-05-07 12:25:54 följande:
    jojo- Jag hoppas med man kan ta de lite lugnt... Ge henne lite ipren och smörj på där hon har ont, brukar hjälpa...
    ja, vi kör med alvedon för tillf. Men inte så ofta. Hennes mage krånglar SÅ mycket när det kommer nya tänder. SPYR hit o dit. Igår fick hon inte behålla lunchen o det var nära på samma idag.. men då slutade ja mata.. så hoppas jag att hon får behålla det hon fick i sej (nästan en hel burk).. vi ska ut o handla om en stund, då hoppas jag hon somnar o att magen får arbeta i lugn o ro.
    Imorgon får man vara berädd med alvedonen iaf.
    Josefine 4 maj 2009 - jojossmultronstalle.blogspot.com/
  • Jojo 85
    PennyJenny skrev 2010-05-07 14:07:09 följande:
    Idag mår jag inget vidare :( Har fått reda på att min pappa kanske har lungcancer idag. Han vet inget ännu, det är bara jag som vet i hela familjen (arbetar inom vården och fick svaren till jobbet idag och jag fixar inte säga det) Fan... Jävla fan fan fan!! Tänkte ändå så sent som igår att "Gud vad jag är lycklig. Men det förvånar mig inte om det kommer nåt hemskt snart". Jodå... klart det gjorde det :( Pappa kommer få sitt svar av sin läkare på måndag. Hela jag gråter inombords, fattar inte hur jag ska klara hela helgen och låtsas som ingenting :( Vill inte berätta idag för det finns ingen han kan vända sig till med alla frågor han säkert kommer få. Vet inte om jag gör rätt eller fel, men just nu känns det som det rätta beslutet att hålla svaret för mig själv. *Ledsen*
    Usch vad hemskt! Är det väldigt illa.. eller du kanske inte vet mer ingående??

Min pappa gick bort i cancer för 2 år sedan o min mans mamma gick bort i lungcancer för snart 7 år sedan Vi HATAR den sjukdomen i den här familjen.
    Min farmors man gick bort i leukemi för några månader sedan, han hade dock fått leva länge.. dom gav honom ett par år från början men han levde nästan 10 år till, så vi är lyckliga över att han fick så mycket tid. Min pappa gick bort väldigt fort Men han hade malingt melanom.. som spred sej till levern..

Livet är orättvist Hoppas du får ha din pappa kvar ett bra tag till trots cancer!
  • Jojo 85
    Frogster skrev 2010-05-07 17:46:41 följande:
    Åh, precis vad jag behövde läsa! Har luskat fram massor av folk som har problem med foglossningssmärta! Men fram till nu ingen som har samma ont som jag =) Känns skönt att inte vara ensam även om jag inte önskar någon denna förlamande smärta! Finns det något man kan göra för att minska eländet förutom att använda bälte? Brukar dessa besvär hänga kvar genom hela graviditeten eller brukar de gå över? Blir väldigt mycket tid på soffan nu...
    Om man har mycket problem kan man få komma till sjukgymnast o få övningnar.
    yonasam skrev 2010-05-07 18:30:39 följande:
    Vet inte vad jag har, jag kallar den för min "rumpnerv" men efter en hel dag så har jag fruktansvärt ont och ett varmt bad gör susen.... Mitt dagliga bad har blivit min egna "gravidmysstund" jag läser på smällen böcker och sjunger och pratar med bebis...Jätteskönt :)
    Kan det vara ischias.. jag har ONT varje dag.. mer eller mindre

Ett varmt bd hjälper mot det mesta Iaf för stunden.
  • Jojo 85

Hej hej!

Jag har bara läst ikapp denna sidan.. det går inte att läsa ikapp flera dagar när jag har dottern rännandes runt mej

Vi har haft dop o 1 års kalas i helgen, som var hektiskt men det gick suveränt
    Josefine har fått så mycket presenter att vi skulle behva köpa ett helt hus bara för att få plats med hennes prylar

Rosen: Lycka till!!

• Jojo 85
    Bisquit skrev 2010-05-10 13:07:22 följande:
    Rosen,lycka till! Kicki, ja men det var väl kul för dig att du var gravid... *s* alltså chefer. Och tack ni andra, då vet jag att det inte är någon fara. Längtar efter sprattel i magen. brukar försöka ligga ett tag i sängen på morgonen ( när man är som kissnödigast ) och känna efter, men nej. Ja ja, till slut lär man väl nästan "tröttna" på sprattel. Så man får väl ha lite tålamod bara, haha.
    Jag tröttnade ALDRIG på sprattlet även när det var rejäla kickar som inte längre alltid var så bekväma, hehe. Det är ju ändå så man vet att den lill* mår bra där inne.
    Jag längtar tills man kan ligga o känna sparkar o tills min man o dotter oxå kan känna dom utifrån
  • Jojo 85

Allt detta prat om buffar o srattel fick mej att tänka på att jag inte känt så mycket på ett tag, men jag vet ju att det är så i början av grav.
    Hur som helst satt jag bakåtlutad i soffan, o vips fick jag en liten försiktig buff nedanför naveln MYSIGT!

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2