Inlägg från: Jojo 85 |Visa alla inlägg
  • Jojo 85

BF November,2010 DEL 2

Sassa82: Skönt ändå att veta att ni inte löper större risk att få ett barn till med samma "fel". Hoppas ni får uppleva ett positivt RUL.. vilket jag självklart önskar oss alla!

Josefine 4 maj 2009 - jojossmultronstalle.blogspot.com/
  • Jojo 85

Frogster: Förmodligen så tar dom först hand om dej.. eftersom  det ju kanske fortfarande inte är uppenbart att du är gravid.. men jag tror ambulanspersonal lägger vikt på dej innan bebis.. lever inte du kan inte bebisen leva..
    Inne på sjukhuset ve jag inte hur dom tar ställning.. om det nu skulle vara så att man måste välja antingen bebis eller dej. Det beslutet tror jag blir upp till nära anhörig, annars räddar dom väl den som har störst chans. Fast det här är ju bara mitt spekulerande i inte fakta. Har du några egna tankar så lägg en lapp i plånboken vid ditt leg så finns det ju chans att dom ser det. Men förhoppningsvis råkar ingen av oss ut för någon olycka.

Chanelll: Min kompis var i Spanien för någon månad sedan o sa att det bara var puréer för hela slanten upp till ett år.. sen var det lite bättre. Men hennes lilla tjej slutade nästan äta helt pga den maten där. All mat var även samma färg.. så gott som färglös..

Bor oxå i sthlm o har njutit av värmen idag På eftermiddagen låg jag o solade på uteplatsen medan Josefine satt o plaskade i sin badbalja

• Jojo 85

Min man är borta ikväll o Josefine sover gott o jag har svullnat upp som en ballong.. så nu hoppar jag i badet.
    Hämtade min olja o kräm från DECLÉOR idag (på "posten"). Tur det för den gamla oljan är så gott som slut + att jag verkar ha förlagt den någonstans.
    Natti natti!

• Jojo 85
    Bisquit skrev 2010-05-24 08:44:17 följande:
    jo så är det ju och vi var ju på vul i vecka 9 och redan då sa läkaren att är det prima liv då är det ytterst sällan det händer nåt. Oftast har det hänt något redan i början och då blir det missfall innan v 12. Ha läst igenom det ni skrivit sen helgen och ni verkar ha haft en mysig helg. Själv har jag varit i sthlm och firat min brorson antons första födelsedag. Mysigt! Och sen fick jag en del gravidkläder av min kompis. Bla ett typ av bälte man spänner runt höften under magen. Jätteskönt redan nu!! Jag tycker ju att det är jobbigt att böja mig ner men det här hjälpte verkligen.
    Ett sånt bälte är jätte bra! Måste ta o köpa ett sånt. Förra gången fick jag låna min kusins, men hon är gravid igen hon med så nu behöver hon ju det själv

Ni som BARA gått upp lite.. ni har iaf gått UPP. Jag upptäckte igår att jag gått ner ca 1,5kg, hmm. Inte ser jag särskilt gravid ut heller.. så visst är jag nojjig, även om jag faktiskt känner mej lite gravid.
    Jag längtar till 8 juni då jag får komma till BM o lyssna på hjärtljudet
  • Jojo 85

om man ska köpa en enkel vagn (alltså inte behöver syskonvagn) så skulle iaf jag rekommendera en vagn med vändbar sittdel som går att ha antingen mjuk/hård-lift i el en liggkorg (alltså att man byter, antingen ligg el sitt). Många bebisar tröttnar snabbt på att ligga i sin liggdel o vi komma upp lite.. då är det bra att ha en sittdel som man kan ha vänd mot sej.. så har jag även läst att barn som sitter mot en gynnar deras språkutveckling ;)
    Vi har en Britax Vigour 3+ som vi varit o är jätte nöjda med. Nu har även svägerskan oxå skaffat en sådan o är ÄNTLIGEN nöjd! Hon byte vagnar lika ofta som man byter underkläder nästan, haha. Nu är hon nöjd

Vi har en 08:a.. den har alltså ergonomisk sittdel (typ v-formad) dom senare modellerna är omgjorda så sittdelen kan bli helt plan.. senaste modellen för i år har bytt namn o heer nu B-smart.
  • Jojo 85

Hörrni!!!
    Nu har vi fått våran gamla bil SÅLD!! Hurra!!!
    Det blir en tjejägare Hon var här igår o tittade o provkörde i hade sin kille med sej. Åh, jag känner mej så glad. Min man hade räknat ut vad 1 års parkering kostade oss.. vilket ar MASSOR så verkligen HURRA!
    Hon hämtar den imorn

• Jojo 85

Huvudvärken har kommit tillbaka även här Så höll jag på att få upp all gröten ag ätit, rätt i tallriken. Som tur var släppte det.

Jag har handlat en sparkdräkt o 2 par strumpor till bebisen.. sen har jag ju lite unisexkläder från dottern som jag vill använda igen. Jag ska köpa filt o sånt senare om man inte får det i present. Jag har redan sett ut en filt på Barnens Hus.

• Jojo 85

Vet inte om det blir Ullared för oss i sommar.. men risken finns ju {#lang_emotions_dreamer}
    Det blir bara så dyrt när vi är där, haha.
    Vi köpte bla badlakan o handdukar där förra året som vi är väldigt nöjda med.. så det skulle vi vilja handla fler av. Så är ju alla barngrejor så billiga! Vi köpte en resesäng där o fjol fär 300 spänn om jag minns rätt.

• Jojo 85

en sparkdräkt o 2 par strumpor, har jag köpt till kommande bebis
    Kommer inte köpa så mycket kläder tror jag.. eftersom vi inte vet könet innan den "ploppar" ut (eller hur den nu kommer ut). Sen skickar jag säkert mamma på shopping om de blir en grabb.. eftesom vi har så mycket rosa sen tidigare, hehe. Så kan hon komma med lite grabbigt till BB
    Annars kommer vi ärva en del oxå..
    En babyfilt har jag dock sett ut.. köper nog den efter RUL eller så.

• Jojo 85

ja, det vore kul med det motsatta könet. Men vad det än blir så kommer vi älska det barnet lika mycket som Josefine

Jag köpte sparkdräkten, men tror det blir det enda eftersom vi har endel o får ärva en del.. det skulle vara om jag hittar något som jag verkligen inte kan motstå. Jag måste gå igenom det vi har först.. så det lär ju dröja till slutskedet innan jag kompletterar om det skulle vara nåt som saknas. Ev en overall i strl 56..

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2