Inlägg från: Jojo 85 |Visa alla inlägg
  • Jojo 85

BF November,2010 DEL 2

hej.. var några dagar sedan jag var inne.. min lilla tjej har varit dålig så igår spenderade hon sin tid i min famn.. nu verkar allt vara snart helt som vanligt igen. Dock slog hon sej idag o spräckte lite i munnes, men hon verkar inte lida av det nu.. hoppas det läker snabbt.

Imorn ska jag o en kompis ut o käka, gå på centralbadet o relaxa o sist men inte minst bllir det BIO. förmodligen ser vi sex and the city 2 Idag tittade vi på 1an eftersom jag inte sett den. Nu känner jag mej helt manad för upföljaren

hoppas det är bra med er alla o era bebbar i magen!?

själv verkar jag inte bli någe "tjockare" men jag känner mej gravid.. längtar till 8/6 så jag får höra hjärtat så man får det bekräftat.. det "gallopperade" ju på fint i v.11 så det borde ju vara som det ska eftersom jag oxå känner mej grav o tycker mej känna bebisen då o då.. men när magen inte växer känns det lite "läskigt" eftersom den växte på förra grav..

Josefine 4 maj 2009 - jojossmultronstalle.blogspot.com/
  • Jojo 85

om några timmar ska jag klippa mej.. blir det page eller behåller jag mitt långa hår ännu en gång?? ena sekunden tänker jag, "klart att jag ska klippa av det, det vore praktiskt o det växerju alltid ut igen om man blir missnöjd" men andra sekunder får jag kalla fötter o tänker att jag ska behålla längderna med tunna ut dom o kanske klippa upp håret denna gånge.. hmm.. ÅNGEST! Hoppas frisörskan inte är lika velig utn kommer med bra förslag

• Jojo 85
    Rosen skrev 2010-06-01 11:36:57 följande:
    hej vännen!
    var har du varit?
    allt e bra här! hur e det själv?
    Jag har bara inte hunnit sitta framför datorn på senaste.. jag har ju en liten 1 åring här hemma som vill ha mej för sej själv
    Det är bra med mej. Känner av bebisen någon gång varje dag :) Igår jag jag in i v.16 o på tis nästa vecka får jag höra hjärtat. Sen dröjer det till 29 juni, då är det äntligen RUL.
  • Jojo 85
    NoahLeah skrev 2010-06-01 19:30:56 följande:
    hej hopp...hoppas ni alla haft en bra dag.

Jag har haft en ledig dag med sonen som spenderades på Öppna förskolan , ute mm...dock inte så mkt promenad för jag har fårtt jätteont av foglosssning.

Har alla ni bebismage nu? När jag ligger ner så syns det inte ett skit, blir mer o mer orolig. Är ju andra  barnet , borde synas massor???
    jag tycker inte att jag har någon mage än.. den börjar väl komma, men långt ifrån en gravid mage o när jag ligger ner tycker jag inte heller att de syns ett jota..
    jag väntar ju oxå andra barnet o känt mej lite nojjig över detta, men nu börjar jag kunna känna det lilla livet där inne lite mer. är i v.16 nu. Jag antar att moderkakan ligger lågt i bakvägg som sist, iaf inte fram för då skulle det nog dröja längre innan jag kännde nåt.
  • Jojo 85

ang. hur maken/sambon är nu under andra grav.
    Han är nog ungefär samma som med första.. igår försökte han "kommunicera" med magen (bebisen) haha. Det går lite upp o ner med uppmärksamheten, men han är noga med att jag inte utsätter mej för något som kan vara skadligt för bebisen.

Det där med att män skulle vara sämre än oss kvinnor på hushållsarbete kan jag inte hålla med om.. både i hos mej o hos min kusin är nog våra män ibland den bättre hälften när det kommer till den biten. Speciellt när de kommer till att laga mat iaf

• Jojo 85
    Bisquit skrev 2010-06-02 11:45:28 följande:
    Hur tänkte ni andra göra med ledigheten?
    På jobbet får man bidrag ör att vara föräldraledig, men bara om man tar ut 5 dagar i veckan.
    Hur länge räcker det?

Helst skulle man ju vilja vara hemma två sommrar....
    Mitt jobb kollade inte med FK hur många dagar jag tog ut där.. utan det var hur många dagar jag tog från jobbet.. så det är nog samma för dej ska du se Flört Jag har tagit ut ca 4dagar/vecka tills Josefine blev 1.. nu har jag tagit ut 5.. fast eftersom jag väntar barn igen borde jag inte behöva det.. då ska man få behålla sin SGI iaf (om man blir gravid igen inom 6mån efter förra barnet fyllt 1 - tror jag det är).
  • Jojo 85
    Bisquit skrev 2010-06-02 11:47:14 följande:
    Och när hade ni tänkt gå?
    Min kompis nu hon gick två veckor innan bf och gick över tiden tio dagar.
    Jag funderar på att vara hemma en månad innan bf. Kanske lite slöseri för man lär väl gå över tiden, men jag har så jäkla lång resväg ( 15 mil enkel resa ) så det skulle vara skönt att slippa det sista tiden.
    jag gick ca 1 mån innan BF med Josefine.. tog ut semester vilket var skönt för hon kom en vecka tidigt o gick med värkar i 1 vecka så jag inte fick sova något alls.. tur man hade fått ta det lugnt innan iaf
  • Jojo 85
    Frogster Om jag var du skulle jag söka havandeskapspenning. Som du kan få ut från 60 dagar innan BF till 10 dagar innan BF om jag minns rätt. Sen får man börja plocka ut mamma dagar el semester el ingentin.. ja alltså obetalt. Det väljer man som man kan o vill.

Yonasam FK räknar med förra årsinkomsten.. så gjorde dom iaf för mej.. men hör efter med FK för säkerhts skull.
  • Jojo 85
    Kinne79 skrev 2010-06-02 15:41:45 följande:
    Nja, du får behålla samma Fp, men för att behålla din Sgi så tror jag att du måste ta ut 5 dagar i veckan. (Men jag kan ha fel)
    nej, det gäller även sgi:n. det är samma som att ta ut 5 dagar.. fp drabbas inte om man tar ut färre dagar, men får man inte fler barn inom en viss tid så riskerar man att förlosra sin sgi om man inte tar ut minst 5 dagar efter 1 års dagen.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2