-
jag har inte berättat än. Eftrsom jag är mammaledig vet jag inte än hur jag ska berätta, mejla el bestämma tid o komma dit o berätta.Bunny81 skrev 2010-05-18 15:56:04 följande:Idag har jag berättat att jag är gravid för min chef! Hon tog det mkt bättre än vad jag hade väntat mig, så det var skönt... Känns väldigt skönt att ha det gjort! Har alla här berättat på jobbet? -
Nu är det några som kollar på vår gamla bil
Hoppas verkligen det blir en affär! Vill inte ha den ståendes längre i väntan på köpare.. det kosar bara pengar, men vi har iaf ställt av den.. vi måste ju ändå betala en viss summa o parkeringsplats varje månad.. skul vara kul att få lägga undan dom pengarna till nåt skoj ist..
-
ingen affär ännu iaf. dom skulle fundera. det var en pappa med sin son som e på G att ta körkort.. hoppas att dom kommer med positiva besked!
nu är det sovdags! tittar alltid på Cougar Town, jag bara älskar den serien
-
Jag vet oftast vad jag ska få i julklappBisquit skrev 2010-05-20 08:50:15 följande:Lägger till att jag är mer än nervös att det inte ska vara nåt däri... Usch.... Iallafall, vi ska nog inte ta reda på könet, känns som sagt som att öppna julklapparna i förväg. Kallar vår mage för korven än så länge, ha ha.
Vi kollade med Josefine för att jag ville. Denna gången ska vi inte kolla eftersom min man gärna vill ha det som en överraskning. Han är oxå sån som inte vill veta vad han får i julklapp
Jag har inte kunnat läsa ikapp alla sidor.. började igår, men hann inteklart då o nu har det ju kommit massa nytt.. så jag har läst det som skrivits idag.
Jag tror inte man ska oroa sej av att inte känna av bebisen än.. eller om man gjort det o sedan dröjer innan man känner igen. Tror det är så första halvan av grav då bebisen faktiskt fortfarande är väldigt liten. Det handlar väl mycket om vart moderkakan ligger.. jag hade modrkakan lågt i bakvägg förra grav o började känna ganska tidigt.. antar att moderkakan tryckte upp o fram bebeisen lite så det gjorde det lättare att känna av. Troligtsvis har jag moderkakan på samma ställe nu.. läste att den kan hamna där efter snitt.. -
Det sägs ju även att man blir stor snabbare.. men det sämmer INTE på mej.. så bara för att det är så generellt så behöver man inte stämma in på det.. det är ju individuellt.Marinero skrev 2010-05-20 09:23:17 följande:Jag märker att jag inte är ensam med min oro! Fyy, jag e skitnojig! Ja ok jag går in i v16 idag, det är ju inte långt alls! Men jag kände svagt bubbel för en vecka sen o då får man ju för sig att saker hänt, fast jag vet ju mkt väl att man känner jättesällan i början. Och sen hör man ju av många att man känner tidigare andra ggn, men så behöver det ju såklart inte va! Även fast man vet alla dessa saker så nojar man! Och jag har moderkakan i bakvägg.
Försök att inte oroa er så mycket.. det finns ju ändå inte så mycket man kan göra.. ingen tröst men det brukar hjälpa mej att tänka så.. -
Min Engla: Jag sover på magen.. eller halvt.. annars ärjag en ryggsovare, men sedan jag vart gravid så tycker jag det är skönast med lite tryck på magen..
När jag väntade Josefine läste jag att det är OK att sova på magen.. så sov på mage så länge du kan
Jag kommer ihåg hur mycket jag saknade det i slutet av förra grav då magen var för stor för magsovande, hehe.
-
Ja, precis.. då går det ju inte att ligga helt på mage.. om man inte gör ett hål i madrassen, hahaMarinero skrev 2010-05-20 10:32:20 följande:Jag sover halvt på mage med Vad jag hört är det ingen fara alls att sova på mage så länge man klarar av det, jag sov på mage länge i förra graviditeten men när magen blev större sov jag halvt på magen.
-
Vad roligtMarinero skrev 2010-05-20 11:17:07 följande:Nu har jag fått tid för ul 10 juni. Olivias ettårsdag
Själv får man vänta tills efter midsommar.. 29/6.. -
Ang hur stor magen är på RUL är nog väldigt individuellt..
själv såg jag ut så här i v.19+0 förra grav.. 6 dagar efter RUL.. ingen jätte mage, men då tyckte jag att den var stor

-
Läste din pres. Så jag kan förstå att du hart blandade känslor inför RUL. Löper ni större risk att få ett barn till med samma "problem"? (är det en sjukdom?)Sassa82 skrev 2010-05-20 19:19:59 följande:Här är det exakt 4 veckor kvar till rul lång tid!! Känner blandade känslor ang att gå dit. Med dottern blev det ju inte det där underbara ul som man hört om. Utan det va i tårar vi gick därifrån, men i slutändan blev det ju toppenbra som bm sa. Jag sover halv på mage och det ska va jag hört vara ofarligt att sova/ligga på mage som man själv klarar av det.