Inlägg från: popcornplaya |Visa alla inlägg
  • popcornplaya

BF November,2010 DEL 2

kicki08 skrev 2010-05-18 08:05:57 följande:
    usch det lät verkligen inte kul Jag hade foglossning med min första i slutet och vet ju hur förbaskat ont det gör. kram på dig
    Ja det är ingen höjdare. Inte så värst lätt att roa min lille pojk hela dagarna när man helst bara vill ligga i sängen.

Nä nu får jag nog ta och plocka fram lite frukost till oss två här hemma.
    Min älskade Philip 080716 (sarahsbaby.blogg.se)
  • popcornplaya

Själv längtar jag till sommaren. Kunna åka ut till stranden och ligga i skuggan och käka vattenmelon och svalka sig i sjön tillsammans med sonen som älskar att bada. Bättre än att sitta här hemma och ha tråkigt.....

• popcornplaya

Kan ju tillägga att jag vet hur det är att vara gravid på sommaren då jag fick sonen i mitten av juli. Tyckte inte det var några problem alls, det ända som var tråkigt var att efter förlossningen var det superfint väder och jag kunde inte bada pga avslaget....

• popcornplaya
    Bisquit skrev 2010-05-18 13:19:56 följande:
    Tänkte ang liberoklubben och pamperspåsen och allt vad det heter. Tydligen så får man ju allt det här på sjukhuset när fött barn. Men är det nån som vet om alla får det eller bara dom som har anmält sig till alla klubbar? Hur ska sjukhuspersonalen hålla reda på allt?
    Det är inte alla sjukhus som delar ut det. Jag fick inget när jag hade fått sonen i alla fall även om jag var med i klubben.
  • popcornplaya
    NoahLeah skrev 2010-05-18 14:12:57 följande:
    Fått höra så mkt olika saker hit o dit men tror som ni att det är ok att bada ute. *s*Hmm..3e dagen som Noah inte vill sova något på dan. Han blev ju 2 den 4/3 så det känns lite tidigt att han redan nu ska sluta med det?
    Om han slutar självmant så är det väll ändå ok. Så länge han inte verkar ha ont av att inte sova något på dagen.
  • popcornplaya
    NoahLeah skrev 2010-05-18 14:20:43 följande:
    Klart det är ok, bara fått för mig att de flesta brukar sova middag lite längre. Men jag har inga problem med att Noah slutat, han sover ju 12 timmar per natt.
    Det är nog olika det där. Precis som med välling. Philip slutade självmant strax innan jul och vissa dricker ju välling i många år till.
  • popcornplaya

Nån som vet vart man kan beställa en baddräkt för gravida föresten? Och sen skulle jag behöva tips på vad man kan ge sambon i födelsedagspresent, han fyller 25 om två veckor.

• popcornplaya
    MissCh skrev 2010-05-18 15:06:25 följande:
    Sorry Popcornplaya, såg inte någon där nu.Men här är ett annat tips, har dock inte provat den själv.www.4mom.se/default.aspx?main=/cute-swimsuit-...
    Den har jag redan kollat på men den fanns bara i s och det är inte riktigt min strl tyvärr.

Ellos har jag också kollat in men den hade en dålig kommentar plus att axelbanden känns för klena för att hålla upp gravida tuttar...haha

Ja whiskey gillar han ju så det kanske man ska fundera på. Usch det är så svårt att komma på något. Speciellt inte när man inte har bästa ekonomin.
  • popcornplaya

Godmorgon allihopa.

Idag är jag lite orolig. Jag började igår känna av lite smärtor i nacke och axlar. Och har lite tungt för att andas speciellt när jag ligger ner. Hade likadant när jag var gravid med sonen och blev då inlagd på sjukhus i först två veckor, sen fick jag ett återfall och blev inlagd en halv vecka till.

Jaja jag håller tummarna för att jag bara nojjar mig och att jag bara sovit konstigt eller nått. Är ju inte så farliga smärtor som jag hade då, bara litegrann. Även om det gjort att jag vaknat varje gång jag vänt på mig inatt.

• popcornplaya
    kicki08 skrev 2010-05-19 08:30:04 följande:
    Det här med svårt att andas... det har även jag. Så fort jag ska ta ett djupt andetag så är det som om det tar emot lite och jag måste hosta efteråt. har kommit senaste dagarna....Vad blev du inlagd för?
    Efter mycket om och men sa dom att det var lunginflammation. Men jag är lite tveksam till den diagnosen. Fick återfall efter några veckor efter penicillinkur och det känns väll inte som typiska lunginflammations syndrom.

Hade sänka på över 200 och var allmänt kass i alla fall.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2