Inlägg från: popcornplaya |Visa alla inlägg
  • popcornplaya

BF November,2010 DEL 2

Godmorgon allihopa.

Här är det också tråkväder idag som det varit sedan i måndags. Vill ha det fina vädret tillbaka. Igår hade jag en sån där dålig dag då jag och hormonerna inte var överens alls. Hoppas den här dagen blir bättre. Har sjukt ont i fogarna i alla fall och det behövs verkligen städas här hemma. Hur ska man hitta orken? Och att roa en liten pojk på snart två år hela dagen.......

Ibland känner man sig bara så orkeslös.......

(Ursäkta min klagan)

Min älskade Philip 080716 (sarahsbaby.blogg.se)
  • popcornplaya

Nu är jag på lite bättre humör. Har fått städat lite här hemma, då mår man bättre. Men jag fick spänna åt stödbältet HÅRT för att orka städa kan jag lova.

Anledningen till att mitt humör är lite kasst är väll lite för att sonen håller på att få upp nya tänder och inte är på sitt mest strålande humör han heller. Det brukar gå hand i hand det där. Är han glad är jag glad och tvärtom.......

• popcornplaya

Jag och sonen vaknade imorse av att en av hans leksaker började sjunga "imse vimse spindel" helt av sig själv.... Spöken kanske Tungan ute

Nu är det 4 dagar kvar tills jag får se bebis nästa gång och 10 dagar till könsul.... Läääängtar!

• popcornplaya
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-06-11 07:38:42 följande:
    Ja nu börjar man verkligen känna sig gravid =)
    Tog en jämförelsebild häromdan och jämförde när jag väntade William. Är MYCKET större med honom än vad jag är nu. Brukar man inte bli större med 2an?
    ♥ (¯`°•.¸ ♥ William & Pyret ♥¸.•°´¯) ♥
    Jag såg det på bilderna. Det kanske smäller till sen vem vet Tungan ute Sen var du ju väldigt stor med William också.
  • popcornplaya
    Marinero skrev 2010-06-11 08:11:12 följande:
    Creepy Spöke

Åh va mysigt me nytt ul Solig

Vi får vänta sju veckor till.
    ♥ Olivia 090610 ~ Bf 101112 ♥
    Haha, ja det var lite läskigt, men mest irriterande eftersom vi blev väckta bra mycket tidigare än vad vi brukar gå upp.

Ja det ska bli underbart med UL igen, finns inget bättre. Eller jo, när man är klar med födandet och får upp sin bebis på bröstet Glad
  • popcornplaya

Usch det där med att inte hinna till förlossningen är jag livrädd för. Det gick väldigt snabbt med sonen.

Vid halv 1 på natten går jag på toa och märker att vattnet börjar sippra, sonen hade även bajsat i vattnet så jag ringde förlossningen och dom sa att jag fick komma in direkt på kontroll. När vi hade satt oss i bilen gick vattnet "på riktigt" det verkligen forsade ut och då började värkarna med buller och bång, knappt några mellanrum. Klockan ett var vi inne på förlossningen och då var jag öppen 1 cm. Sonen föddes 4 timmar och en kvart senare alltså 05:15.

Hade inga aningar alls innan att det skulle sätta igång utan det började verkligen så plötsligt alltihopa. Tur att vi har högst 15 min till förlossningen men jag är livrädd ändå.......

Barnvakt kommer vi nog inte hinna få hem utan sonen får nog följa med dit och så får någon hämta honom där sedan för jag lär åka in så fort jag anar något.

• popcornplaya

FlowerSmurfen: Välkommen hit Skrattande BF listan kan du lägga i tråden som är länkad i ts.

Jag sitter här och knaprar riskakor. Fick världens illamående anfall. Trodde att det skulle vara avklarat nu, har inte mått illa på flera veckor. Jaja tur man hade riskakor och festis hemma.

• popcornplaya
    Bebis050810 skrev 2010-06-11 13:06:37 följande:
    oj vad mätt jag är nu! lyxade till det lite vid lunchen idag, brukar annars bara ha vanliga mackor vid 12 när gubben kommer in.... men idag gjorde jag varma mackor med skinka, fetaost, soltorkade tomater, kryddor och ost, mums! 4 st slank ner.....
    (¯`°•.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 10/11-10 ♥ ¸.•°´¯)
    Åh nu blev jag också sugen på varma mackor. Vad gott! Får nog be sambon handla lite på vägen hem från jobbet, har ingen skinka och inga tomater hemma och det är ett måste.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2