Inlägg från: Carolina13 |Visa alla inlägg
  • Carolina13

BF November,2010 DEL 2

Love3 skrev 2010-10-21 20:40:07 följande:
    jag gjorde efter ett par dagar bara, tror det beror på hur pass mycket värkar man får & om man får det.
    Okej.. då kör jag fred och helgen en kopp så får vi se sen =)
    Vill ha bebis nu =)
  • Carolina13

sambon har med via facket och jag e med på nån gruppförsäking där... Men vi har bilen på länsförsäkringar så ska nog samla alla där.. har hört så mkt gott om dem, och just kring de som jobbar i vårt diskrikt.. men det e ju först när bebis i född!
    Har inte skaffat någon gravidförsäkring och är väl sent nu kanske !

Får be sambon fixa med det där och samla allt på samma ställe.. och sen se till att fixa en när bebis e född!

• Carolina13
    kicki08 skrev 2010-10-22 13:07:53 följande:
    Hej tjejer

Igår den 21/10 kl 15:06 tittade vår älskade dotter Agnes ut (V 38+1)
    Hon vägde 3258 gram och var 52 cm lång. Allt gick bra men fort som bara attans i slutet.
    Och jag måste nog säga att det var min värsta förlossning av alla tre.... :-/
    Är rätt så matt och trött just nu men i övrigt mår alla bra
    Stort grattis!!!!
  • Carolina13

Grattis grattis till alla bebisar!! Jag va så nära att ringa förlossningen igår och säga att nu har det dragit igång.. men nej då.. det lugna sig under natten oich jag fick sova gott.. kors i taket!!

En liten fråga.. jag vill ju med ha igång amningen direkt.... Bör man ha en bröstpump ihandlad innan eller hur ska man göra?
    Läcker lite redan ?
    Vilket bröstpump ska man satsa på?

• Carolina13
    Marinero skrev 2010-10-24 10:02:56 följande:
    Om inte amningen kommit igång på bb så kan du få låna med en elektrisk pump. Abs bäst av allt! Jag pumpade mkt med den nu för att få igång mjölken ordentligt eftersom amningen inte kom igång så bra.
    Okej.. då inhandlar jag ingen innan... Tack för tipset =)
    och grattis igen till bebisen !!!
  • Carolina13

åhh, julmust, pepparkakor och lussekatter.. GE mig nu!

Å som vanligt när kvällen närmar sig kommer helvetes sammandragningarna!!!!
    I kväll e de ganska högt upp i magen!! fy fy!

• Carolina13
    MammaDeborah skrev 2010-10-25 19:40:34 följande:
    Jag var hyggligt tydlig med henne. Jag ville bara inte att det skulle gå så långt att det blev läkarbedömning osv... Jag har testat den biten redan.. Som sagt, hon kände inte ens på mig och det retade både mig och mannen. När hon sen kom tillbaka en stund senare hade jag bestämt mig för att fråga varför hon inte gjorde det, men han knappt öppna munnen innan hennes telefon ringde och det inte gavs någon chans.
    har du fått något sista datum... vet du hur det e här i linköping om det e två eller tre veckor man får gå över? har hört både och nämligen!
  • Carolina13

Jag har en liten fråga =)
    jag har ätit järntabletter och folsyra länge under graviditeten, nu börjar tabletterna sina igen... men visst e det rekomenderat att man ska äta det även när man ammar ? Så det e någon idé att köpa på sig mer?

• Carolina13
    Marinero skrev 2010-10-25 22:16:16 följande:
    Jag äter såna vitamin kvinna och det rek även vid amning. Järn vet jag ej men inget jag äter nu iaf.
    Okej, får handla sånna i alla fall =) Men e det inte järntillskott i dem?

Någon som vet om järntabletter?
  • Carolina13

Okej... tusen tack för alla tips... Nu ska jag, magen och sammandragningarna sova..

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2