Inlägg från: Jojo 85 |Visa alla inlägg
  • Jojo 85

BF November,2010 DEL 2

Förresten så går jag in i vecka 32 idag o min mage har verkligen växt under senaste veckan.. kan ni se skillnaden?
    Förra veckan:

Denna veckan:

Josefine 4 maj 2009, BF 1 dec 2010 - jojossmultronstalle.blogspot.com/
  • Jojo 85
    sebbe123 skrev 2010-09-30 13:54:41 följande:
    jojo: Oj vilken skillnad, jätte fin mage

Har nu äntligen köpt en barnvagn, köpte den genom tradera så den kommer väl med posten till veckan.
    En quinny speedi med bilbarnstol blev det, svart liggdel och grön sittdel, hoppas nu att man blir nöjd Skrattande
    Nån annan här som har någon erfarenhet av dom?
    Var inne på Quinny från början.. men har ingen erfarenhet av dom.. det blev en britax eftersom den var mindre o den quinny vi tittade på inte skulle fått plats i den bil vi hade då.
  • Jojo 85

Den dryga månaden för mej blir november..

Ang läckage som luktar urin.. Det kan ju vara urin..
    Kicki: nu vart jag lite nervös.. Minns inte om det var igår eller i morse som jag kände en spermaliknande doft när jag satt på toa. Vi har inte sexat denna veckan så det var inget sånt.. Men det är väl inte farligt om man skulle läckt lite? Jag har mycke rinniga flytningar ja me.. Så jag har inte heller större koll igentligen.

• Jojo 85

Barn brukar börja gå allt mellan 9-18 månader.

Bebis: jag har gått upp ca 1,5kg på ca 1,5v.. Så det måste vara en tillväxtperiod.

• Jojo 85

Saraia: vi har en britax vigou 3+ som vi köpte när vi väntade Josefine.. Den har vi kvar som enkelvagn. Sen har vi beställt en Carena Double Swing (syskonvagn) eftersom Josefine fortfarande har behov av att kunna åka vagn. Hon går men kommer bara vara ca 18-19 månader när bebis kommer så hon orkar ju inte gå så mycket.

Love3: välkommen!

• Jojo 85

Chanell: ja, det var det jag hade för mej.. Att vattnet återbildas. Bebis får allt håöla sej inne iaf till den senare halvan av nov månad.

• Jojo 85

Godmorgon!

Alltså, jag hade ju inte reflekterat över det om det inte var för att det beskrevs här i tråden att det luktar sperma.. o jag kände sån lukt i förrgår eller om det var igår morse.. Jag har mycket flytningar o dom syns ju i trosan.. hade de varit blött o inga synliga flytnigar hade det ju kännts konstit. Nu kännerjag mej kluven om jag ska ringa FL eller inte.

MammaD: Kollar du hos BM idag eller? Om ev fostervattenläckage alltså..

• Jojo 85

Jag mejlade min BM om mitt ev f-vatten läckage.. tyckte hennes svar var lite luddigt.. inte fick jag någon klarhet i om jag SKA göra nåt o VAD isf?

Hennes svar:

Det är viktigt att komma i kontakt med förlossningen vid misstänkt vattenavgång pga ökat risk för infektioner. Jag har inga mjöligheter för kontroll av misstänkt vattenavgång här på mottagningen.

Det är samtidigt myk vanligt med vattniga flytningar men om det är vattenavgång då läcker man lite helatiden under dagen så att man behöver byta på sin trosskydd.

Jag kan ordna tid för dig idag för att hjälpa dig med avlyssning av fosterljud om du önskar dig.Men enklast är det att du kontaktar förlossningen så att de får undersöka dig och konstatera att det är ingen vattenavgång.
  • Jojo 85

jag behöver INTE byta trosskydd.. använder inte nåt alls.. det gör jag bara om jag verkligen MÅSTE för jag brukar tycka det kliar avtrosskydd/bindor.. det blir för instängt. Så jag kan ju vara 99% säker på att mitt vatten inte gått.. nån miniläcka isf.

Jag har svarat henne att jag absolut inte läcker så mycket.. så får se om hon kommer med nåt KLARARE svar..
    Känner mej som ett stort ?

• Jojo 85
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-10-01 09:32:59 följande:
    Jag har inte ens trosskydd hemma så kan inte använda mig av det,
    Men jag tycker trosorna blir blöta
    Måste du byta trosor flera ggr om dagen?
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2