Inlägg från: Jojo 85 |Visa alla inlägg
  • Jojo 85

BF November,2010 DEL 2

tessiej: Jag har köpt den bodyn med träd o lite djur på o matchande filt på Lindex Min kusin som fick barn för en månad sen hade oxå köpt det o den bodyn du köpt.. så eftersom jag inte köpt den randiga innan jag såg hennes lilla Agnes ha den så skippade jag den randiga. Dom är ju sååå söta kanske vi får ärva av syssling pyssling.. hon har snart vuxit ur srtl 56

williams mamma: oj, då.. Skönt att dom har sån ordentlig koll på dej o bebben iaf! Min svägerska har blivit igångsatt alla gånger.. första pga att bebis dog i magen 3v innan BF .. dom andra gångerna för att det inte skulle bli så igen. Sist tog det bara 6h från igångsättnings start till hon hade bebis Allt gick jätte bra!

taniko: Ja, så lan jag känna.. tror det är mjölken.. kände så när jag ammade Josefine. Kanalerna går ju där..

Josefine 4 maj 2009, BF 1 dec 2010 - jojossmultronstalle.blogspot.com/
  • Jojo 85
    NoahLeah skrev 2010-10-06 22:06:43 följande:
    Jojo: Blir brösten knöliga också? Kan inte komma ihåg att det var så med Noah...kan inte låta bli att tänka  cancer.
    Mina blir inte det.. men det kan dom bli. Testa att massera i cirklar o varm dusch stråle mot kan oxå massera bort mjölkknölar. Det hjälpte mej när jag ammade o hade som mest ont.. det stimulerar flödet oxå..
  • Jojo 85

Nu ska jag gå och knyta mej Imorn ska jag o Josefine hälsa på på dagiset hon ska börja om 2 veckor.. sen ska vi kolla begagnade kläder.. då det är klädbytesdagar här nu

• Jojo 85

Bebis: Josefine har tummen bäddset i spjälsängen. Jag gillar oxå tummen :) får se om jag ska önska ett till vaggan i julklapp.. jag vill veta vad det blir först.. För det finns ett rosa pingu set oxå som jag bara älskar oxå

• Jojo 85

HMs amningslinnen funkade inte alls på mej förra gången.. Nu har jag kunnat ha dom under grav.. Men själva inner BHn är så liten.. Lindex amningslinnen passade mej bättre.

• Jojo 85

WilliamsMamma: Hoppas det går bra imorgon i vilket fall som helst!

Belavon: Han har nog svårt att leva sej in i det än.. men kanske blir mer verkligt när han ser magen o får känna bebisen.

Jag kan bli less på att min man klagar på sina vanliga krämpor nu när jag har ondare o ondare i rygg, höfter ischias för varje dag.. det är f*n inte samma sak.. *suck*.. men han masserar mej lite iaf, även om han suckar o stönar en del..

Var på klädbytardag idag, men det var sååååå rörigt.. o det mesta tycker jag dom tar överpriser för. Bara för att det står POP på vissa kläder så kostar dom mycket mer, även om det är stelt o urtvättat.. märkligt.
    Hittade iaf ett par POP strumpbyxor, helt nya, till Josefine för 30:-.. helt klart värt.. tycker deras strumpbyxor är bra. Sen vart det en klänning, som såg helt ny ut, till sysslingen, ett par blå-vit randiga POP byxor som oxå såg oanvända ut för typ 30:- (har likadana i röd-vit, som jag använde flitigt på Josefine).. vad var det mer.. just det, ett par små vita fleece byxor (lite missfärgade, så jag ska försöka få dom fina igen) för en 10a och ett dubbelvagn/syskonvagn regnskydd för 10:-.. orkade inte ens kolla efter hål o sånt. Vet inte om det kommer passa heller, men en 10a kunde jag avvara kände jag.

Nu måste jag gå o lägga mej.. får se dock om jag kommer till ro. Bebis har hicka o jag har såååå onr i högra delen av svanken o lite längre neråt
    God natt!

• Jojo 85

God morgon! En relativt bra natt inatt bullat upp med kuddar o täcket för att kunna ligga bekvämt..

Om willamsmamma smsar sedan, glöm inte att uppdatera här då tänker på dej nu WilliamsMamma.. Snart dags för koll!

Kom på att ni skrev lite om overall till bebis.. Tror absolut att en 56 kommer räcka ett bra tag. Har ju köpt en tjockare på hm.. Som går att ha som påse nere vid ben o fötter eller så gör man om till overall. Jag kunde använda 62 overaller på Josefine första månaderna förra vintern.. Då var hon ju dryga halvåret. Vi har ärvt en i fleece oxå, får se hur vintern blir.. Min kusin hade nog någon mittemellan tjock overall i 56 oxå..
    Mössor kommer jag ta med några stycken.. Så svårt o veta hur dom är i strl. Har ju ärvt en del.. Så det finns på lager om man säger så. Så har man ju fått gratismössor både till Josefine o denna bebis..
    Ett par Lindberg tossor i älgskinn åker med o strumpor o ett par andra tossor.

Ang lista på vad man ska ta med var den bra som lades in igår.. Sen tar jag kanske med lite annat.. Bara för att det är speciellt för mej/oss. Men en bra grundlista. Blöjor o våtservetter behöver vi inte ta med det finns på sjukhuset

• Jojo 85

Williams: förstår att det varit svårt att sova.. Mycket som snurrar runt i huvudet nu kan jag tänka?

Om ca 1h kommer min mamma.. Så ska vi köpa present till Josefines syssling som fyllde 2 i veckan Fast man skulle kunna ta henne för en 3 åring.. Hon snackar på som bara den.. O ser så stor ut tycker jag.. Inga bebis drag kvar alls.

Nu e Josefin på riktigt BUS humör o gör bara tvärt emot vad jag säger.. Hmm..

• Jojo 85

Williams: känns det snopet att du inte blev igångsatt? Skönt ändå att allt verkar ok!

Frogster: grattis Jesper till 2 veckor obgrattis hela familjen till set o neo utskrivning

Kicki: spännande att slemmisen börjar lossna.. Du får berätta om det kommer mera.

Varit med min mamma hela dan o kvällen. Hennes gubbe e bortrest så äntligen kunde vi ses ostört.. Han kan då aldrig hålla tyst tyvärr.. Så det var skönt att han var borta.
    Frågade även min mamma om hon kunde tänka sej sova hemma hos oss när vi ska till el/o är på förlossningen.. Så Josefine får sova i sin egen säng mm. Det hade hon inget emot
    (vi bor hyfsat nära varandra)
    Tog hem
    Min värmeväst oxå som hon lånat sen länge tillbaka.. Den behövs nu då ryggen värker mycket. Den går på el så värmen håller längre än vetekudden o täcker hela ryggen. Vi hade med den till bb sist o Josefine sov faktiskt på den i början då hon hade lite låg temp.. Kunde ju inte ha henne hud mot hud precis hela tiden..

Jag skulle inte våga ta citodon eftersom det innehåller morfin.. Skulle det vara skonsammare mot fostret än voltaren? Kan inte det där..

Namn som vi pratat om:
    Flicknamn; Evelina, Alexandra, Matilda
    Pojknamn; (jag gillar) Ludvig.. Annars har vi inga förslag.. Får ta upp frågan med maken igen.

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2