Inlägg från: mzetterblad |Visa alla inlägg
  • mzetterblad

BF November,2010 DEL 2

Rosen skrev 2010-09-28 15:27:40 följande:
    e han fixerad nu?
    min bebis ligger oxå med huvudet väldigt djupt ner i bäckenet så det känns skönt.
    Hon sa att han hade borrat ner sig ritkigt ordentligt, de borde väl menas att han är fixerad?
    William 070824 & Pyret BF 101101
  • mzetterblad
    kicki08 skrev 2010-09-28 15:47:11 följande:
    bebis: Åhh vilken fin mage *avis*

Williamsmamma: Det borde väl betyda fixerad tycker jag. Liten kille det blir Men han kanske hinner växa på sig lite till
    Cirkus ökar han 100 gram i veckan.
    Nu hade han gått upp 200 gram på 2 veckor. Och aviker numera med 34% vilket är ju en hel del.
  • mzetterblad

Nej dom har ingen aning om varför han är så liten =/
    Därför vill dom ha extra koll, eftersom jag fått ett barn som vägde 4 kg fullgånget.

Fortsätter han i samma bana som han är nu beräknas han väga 2200 gram fullgången

• mzetterblad
    MammaDeborah skrev 2010-09-28 19:30:00 följande:
    Jättefin mage :)

Ibland hör man ju om proppar på moderkakan. Kan det vara nåt sånt? Är det tal om att starta förlossningen tidigare?
    Nej inget fel i moderkakan alls. det är de som är så skumt, för inget är fel så sätt.
    Men ja visst är det tal om att sätta igång det tidigare. när vet jag inte, Men jag kommer inte gå över tiden så de lär ju bli innan. man ser lite hur de är från vecka till vecka
  • mzetterblad
    Annizsj skrev 2010-09-28 20:50:47 följande:
    Menar de att han skulle växa snabbare utanför magen då eller? Han är ju liten, det är han. Men om han har det bra och iaf lägger på sig lite borde han väl få stanna tiden ut eller?
    Sen är det ju en uppskattning de gör, han kanske väger betydligt mer...som min förste son gjorde. Vi får hoppas på det, även fast det föds betydligt mindre bebisar.

Fasiken va trött jag är ikväll. Haft kursstart idag och det har varit massor av info plus intressanta föreläsningar. Visste ni att i USA lämnar man ofta bort sina barn redan vid 6 v ålder (till en toddler) gen f-ledighet, inga pengar till föräldrarna så det är inte inte många som har råd att vara hemma utan börjar jobba med en gång.
    Ja dom tror väl han skulle växa på bättre utaför magen, men vi får se =)
  • mzetterblad
    kicki08 skrev 2010-09-29 07:39:38 följande:

sebbe: Aj som fan! iiiik! Känner din smärta. Jag vet precis hur sånt där känns. urk.
    Tur i oturen att det "bara" blev en rejäl stukning och inget brutet.

WilliamsMamma: Hur tycker du det känns nu efter alla kontroller och sådär? Känner du dig lugn ändå och att allt kommer gå bra? Huvudsaken är ju att du är lugn och så.

Jag är faktiskt lugnet själv just nu, medans min man är jätte uppjagad och orolig så är inte jag det minsta orolig :)

Fick ett jätte gulligt MMS imorse av en komis som fått en liten Wilma imorse!
    Åh va söt hon var!
  • mzetterblad

Dött det va i tråden idag, vad gör alla?

Idag har vi vart på fotografering på dagis =)

• mzetterblad

Har faktiskt skrivit mitt förlossningsbrev nu, kände att det var dags eftersom dom nu bedömer mig från vecka till vecka hur länge lillebror ska stanna i magen

• mzetterblad
    popcornplaya skrev 2010-09-30 08:07:00 följande:
    Det är nog bra att du är förberedd, har du packat väskan också?

Jag skrev inget förlossningsbrev sist och kommer nog inte göra det denna gången heller. Det lilla jag vill få fram kan antingen jag eller Joakim framföra muntligt på plats. Det ända jag vill är att denna gång vill jag ha lustgasen mkt snabbare än sist. Vet inte vad mer som skulle stå med i mitt brev, klarade mig bra sist utan. Dom är bra på förlossningen. Jag fick både akupunktur, bada badkar, lavemang och sedan lustgas under utdrivningen (eller vad man kallar det) Utan att ha skrivit nått brev. Nått mer smärtstillande hade det inte funnits tid till ändå.
    Allt är packat för bebis iaf, men hygienartiklar o kamera mina kläder mm är inte nerpackat. I värsta fall får ju mannen åka hem och hämta det om dom skulle sätta igång mig sådär.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2