Inlägg från: Kinne79 |Visa alla inlägg
  • Kinne79

BF November,2010 DEL 2

Har också en massa vattninga flytningar, verkar vara vanligt.

Här hemma finns det fleeceoveraller i alla storlekar från 50-80, har ärvt dom så det spelar ingen roll om de kommer användas eller inte.

Igår fick en kompis barn som vägde 4700g, hoppas verkligen inte jag får en så stor bebis.

Var på föräldraträff idag och bm berättade att hon varit på förlossningen igår och då hade det varit en mamma som fått en pojke fast hon enligt ul skulle fått en tjej. Tycker detta börjar verka lite väl vanligt nu och jag är totalt inställd på att det kan komma ut vad som helst.

Ikväll blir det pizza och sen kommer det ett gäng kompisar över på pokerkväll.

Bisquit- Skönt att jobba sista dagen. Jag har 4 veckor kvar på jobbet.

MammaDeborah & Williams mamma- Skönt att era undersökningar gick bra idag.

• Kinne79
    Love3 skrev 2010-10-01 17:17:17 följande:
    Ååh på vårat Ul sa dom att det troligtvis blir en flicka (vi har 2st pojkar sedan innan)
    Men jag vågar inte tro fullt på att det är en tös där inne...
     Är rädd att bli besviken och DET vill man ju absolut inte bli när man får barn.... Eller hur!?!
    Ja, jag har en kompis som fick barn för 3 veckor sedan som de sagt att hon skulle få en tjej ut kom en kille. Kicki här i tråden har två kompisar som samma sak hänt för och nu denna som min bm berätta om.

Till mig har dom också sagt tjej (två olika tillfällen) men börjar bli mer och mer osäker när man hör såna här historier.
  • Kinne79
    Bebis050810 skrev 2010-10-01 17:27:55 följande:
    Jag är så glad att vi inte kollat kön nu när man läsar om så många som hela tiden fått fel uppgifter!!
    Har aldrig ens tänk på att kolla kön iofs.... för jag vill ha denna överraskningen vid förlossningen sen så spelar det ju ingen roll vad det blir så varför inte vänta lixom... enda är ju att det är smidigt att veta i förväg och att man kan prata om typ "lillebror" eller "lillasyster" i magen. 
    Men tänt vad jobbigt om man hela tiden trott att det tex ska komma en flicka och man har berättat det för barnen, då kan det ju bli värsta kaoset och chocken hemma sen ju!!! för det skulle ju bli chockat för oss vuxna och tänkt på för barnen.
    Är så glad över att vi iaf har hållt det för oss själva, förutom er här i tråden.
    Hoppas innerligt att de båda som sagt tjej till oss inte skulle sagt något alls om de inte kunde se ordentligt.
    Men jag blir lika glad över en son så det spelar ingen roll och tack vare alla dessa historier så är jag ju väldigt inställd på att det kan bli en pojke.
    Men tror inte vi kommer att ta reda på det nästa graviditet.
  • Kinne79
    NoahLeah skrev 2010-10-01 17:32:42 följande:
    De som fått "fel" kön, har de gjort könsul el bara fått veta på RUL?
    Min kompis fick reda på det på TUL, v.35-37 nånting.
  • Kinne79

Rosen- Hoppas din pappa mår bättre nu.

Pokerkvällen igår blev väldigt lyckad för min del, gick 450kr plus. Men har redan shoppat upp det mesta då vi har varit på bla en barnloppis idag där jag fyndade en oanvänd bärsjal för 100kr, är helnöjd med den. 

Har varit ute och ätit idag och jag orkade inte allt och bad då om att få ta med mig resten hem. Ser sen på kvittot att jag fått betala 5kr för det. Seriöst, är inte det dålig service? 

• Kinne79

Var även och hämtade en babybox på babyproffsen. Fick en blöjhink, 12 blöjor och en burk vanish.

• Kinne79
    Bebis050810 skrev 2010-10-02 22:04:32 följande:
    Nä är det sant?? vad är det för ett ställe, 5 spänn för att man tar hem sin egen mat som man betalat för, skämmigt!

Jag va med om en liknande grej i somras med att ta hutlöst betalt för vatten. vi va ute och käkade och jag och väninnan och barnen tog vatten till maten, då fick vi in en karaff med vatten och det var bara vanligt vatten, kostade 18 spänn styck! helt sjukt egentligen....
    En kinarestaurang. Dels är det fel att ta betalt för redan betald mat och sen att inte ens nämna att det kostade är ju också fel.
  • Kinne79
    Jojo 85 skrev 2010-10-02 22:27:50 följande:
    Rosen: vilken tur din pappa hann in i tid! Skönt att han kände sej bättre.

Frogster: härligt att allt går så bra. Hoppas det fortsätter så, så ni får åka hem.

Ang. Ta bet för vatten.. Blir alltid sur om dom gör det.. Då kan dom glömma driks..
    Skulle blivit sur om jag fick betala för "doggybag" oxå. Antar dom tog bet för scervis o ev låda? Märkligt!

Här har vi haft fullt upp under dan.. Avslutade med film hemma o nu ska vi krypa till kojs :) god natt!
    Bara lådan, då jag själv fick lägga i maten i den.
  • Kinne79

Frogster- Vad skönt att det går så fort fram. Här har Åhlens prematurkläder, Gekås har ganska mycket, kanske du känner någon som ska dit snart. Har du ingen som snabbt kan sticka en kofta åt dig? Annars kanske det skulle funka med dockkläder.

Williams mamma- Stora killen!

Belavon- Din man kommer nog tycka att du är jättestor.

• Kinne79

Chanell- Jag slutade dammsuga för flera veckor sedan.

Jojo- Japp, tydligen kostade lådan 5kr. Vi kommer inte gå tillbaka dit, det ligger 1h hemifrån också så det hade vi nog inte gjort ändå.

MammaDeborah- Skönt att du känner dig redo.

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2