Inlägg från: Kinne79 |Visa alla inlägg
  • Kinne79

BF November,2010 DEL 2

Bebis050810 skrev 2010-10-05 18:17:36 följande:
    Yes! jag hittade kläderna!! 2 stora kartonger med kläder i storlek 50 och 56. Så nu kan jag vara lugn. Är såklart en hel del rosa men mkt vitt oxå så nu är det bara att tvätta upp det som är sunkigt och stryka.

Har ni oxå en massa gula fläckar på kläderna som legat ett tag?
    antar att det är kräks o mjölkfläckar som kommit fram nu när de legat nerpackade. Har ni nåt tips på hur jag får bort de fläckarna. ska prova med "tabort", vanish och galltvål och maskintvätt och hoppas på bra resultat!
    Jag har ärvt en del kläder med svaga gula fläckar och de har försvunnit i tvätten utan förarbete.
  • Kinne79

Så här såg min mage ut för två dagar sedan. 31+2
  • Kinne79
    Marinero skrev 2010-10-05 21:44:21 följande:
    Ja precis kön har i slutändan ingen betydelse alls!!

Vet ni senast igår pratade jag med med en tjej som fick reda på fel kön. De till 110 procent att det skulle bli en tjej, men ut kom en kille!!
    Belavon skrev 2010-10-05 21:19:09 följande:
    Hihihihihi Solig   Ni får påminna mig när jag kommer och klagar på att det gör ont
    Förhoppningsvis gör de inte ont förrän på förlossningen Flört Så va det för mig i min frra graviditet, ja de sp'nde ju som sjutton när jag va ute o gock men gjorde aldrig ont förrän på väg in nu moler det varje dag som mensvärk.
    Det kommer nog inte bli några tjejer i tråden.
  • Kinne79
    Belavon skrev 2010-10-05 21:51:49 följande:
    Jag är så lycklig. Min man har fått sina flygbiljetter hem och han kommer redan på fredag!
    Vad kul och skönt.
  • Kinne79

Jag ska också till BM idag, men först kl 16.30. Jag går också upp 1kg i veckan och har gjort det i 6 veckor, hoppas verkligen att det planar ut snart, går jag över tiden har jag ju 10 veckor kvar och det skulle ju innebära ytterligare 10kg om jag går upp i den här takten. Fattar inte vart det lägger sig, tycker min mage är ganska liten och jag har inte gått upp på lår eller armar. Däremot har rumpan ökat med 3-4 cm. 

Ska också kolla efter lite amningskläder, finns inget sånt i min stad så får åka iväg och kolla. Väntar nog till efter förlossningen så man vet vilken storlek som behövs.  

• Kinne79

Nu har jag också varit hos BM allt såg bra ut. Sf-måttet var 30 och hjärtljudet 140, dom andra siffrorna lyssnar jag aldrig på.

Williams mamma- Åh så spännande, tänk du kanske är tvåbarns mamma i helgen. Lite avis är man allt.

• Kinne79
    Marinero skrev 2010-10-06 20:30:33 följande:
    Inte jag heller Flört

Fast min bm säger aldrig ngt om jag inte frågar, och de senaste har jag inte frågat heller. Säger hon inget så är allt bra Det är iaf på ett ungefär samma som med Olivia både när de gäller hjärtljud och sf-mått.
    Hon säger siffrorna på blodtryck och blodsocker, men när jag hör att hon säger det är bra, så glömmer jag snabbt siffrorna. Ordet bra är allt jag behöver lägga på minnet.
  • Kinne79

Först nu orkar jag skriva idag. Vaknade i morse med 39 graders feber. Jag är aldrig sjuk annars, men nu under graviditeten har jag varit rejält sjuk  tre gånger. Verkar som att jag har betydligt sämre immunförsvar som gravid. Hoppas verkligen jag får tillbaka det sen.

• Kinne79

Hej!
    Är inne på tredje sjukdagen med feber, hosta och ömmande muskler, hoppas verkligen inte bebisen mår lika kasst som jag gör. Enda positiva är att jag gått ner 4 kg. Jag har läst allt ni skrivit, men inte orkat kommentera.

Min man skulle köpa hostmedicin åt mig igår, men det fick man tydligen inte köpa som gravid utan att ha pratat med läkare. Och så pratar ni om att ni får ta citodon. *fuskigt*

På tjejlistan har vi: Idun, Tove och Nike.
    På killlistan: Isak, Axel och Emil.

• Kinne79

Åh, jag skrev ett långt inlägg igår kväll, men var tydligen för febrig, så jag måste glömt skicka iväg det.

Här är jag inne på fjärde sjukdagen, börjar vekligen lessna. Och fundera, vad händer om man är sjuk när förlossningen sätter igång? Vad gör vi om både jag och min man blir sjuka samtidigt när bebisen är här?  När får man börja vabba?

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2