BF November,2010 DEL 2
Kavatkängor är bra tycker jag, men väldigt dyra. Jag köpte fodrade basketkängor till min ettåring på skopunkten och de funkar toppen just nu. Känns stadiga och bra och är lagom dyra
Man känner sig allt lite utanför när ni pratar om förlossningar.
Rädd blir man ju också för ni verkar tycka att det gjort väldigt ont. Har aldrig fått höra några förlossningsberättelser av vänner och bekanta. Vet faktiskt inte ens hur min systers var.
Nu har vi bokat in en snickarfirma som ska bygga 2 sovrum på övervåningen istället för ett stort sällskapsrum som det är där just nu. Vi kommer inte låta bebisen sova där direkt, men kan vara skönt att ha det klart så att man bara kan flytta in bebisen dit om det visar sig att den vill sova ensam redan tidigt. Tanken är att jag och maken ska flytta upp till gästrummet och det rum vi sover i nu på nerevåningen blir lekrum. Men vi flyttar inte upp förren det finns behov att bo i olika sovrum, så vem vet det kanske står tomt där uppe i flera år till.
Jag har fått ett tunt streck från naveln och uppåt något mörkare än huden. Kollat bilder på linea nigra, men tycker inte att det ser ut så, min är mycket tunnare och ljusare. Är det början på en kanske?
Idag har jag varit längre än till brevlådan för första gången på tio dagar.
Har varit och shoppat en massa till renoveringen på övervåningen. (färg, dörrar, golv)
Sen blev det en gallerfilt och en fårfäll också, köpte fårfällen på Barnens hus för 400kr. Sen råkade det slinka med en Gulliver spjälsäng från Ikea också...har ju ärvt en spjälsäng från min syster, men den behöver målas och sen har den ingen avtagbar sidovägg, så det blev en till lite spontant sådär. Bebisen kanske inte ens vill ligga i sängen, men men.
Rosen- Hoppas det känns bättre snart. *kram*
Taniko- Skönt med ensamkväll.
Sebbe- Fin mage. Ni är så smala allihop så ni ser alla så himla fina ut.
MammaDeborah- Hoppas verkligen din bebis kommer snart, så slipper du iaf grubbla på det. *kram*
Men sen försökte jag få henne sova själv men de ville hon inte plus då att jag ammade så himla mkt. Så då blev det samsovning ett bra tag, och de va mysigt fram till hon började sparka o ha sig
Och eftersom jag slutade amma så kändes det mer naturligt att ha henne i sin säng o där han hon sovit sen dess. Docj´k kan hon börja gny vissa enstaka nätter så hon har sovit hos oss. Senast i veckan. Men det händer inte ofta som tur är. Och nu är hon så stor så nu är jag inte rädd o rulla över henne, jag är snarare rädd för att få en fot rätt i ansiktet eller magen då hon gärna rullar på oss