Inlägg från: Kinne79 |Visa alla inlägg
  • Kinne79

BF November,2010 DEL 2

MammaDeborah skrev 2010-10-13 19:17:08 följande:
    Vi bor i Linköping. Det är väl framför allt om det skulle bli väldigt bråttom som vi behöver kunna lösa något snabbt, men förmodligen blir det som de andra gångerna. Då har det tagit tid i början och gått riktigt fort först på slutet... Det visar väl sig..

Kavatkängor är bra tycker jag, men väldigt dyra. Jag köpte fodrade basketkängor till min ettåring på skopunkten och de funkar toppen just nu. Känns stadiga och bra och är lagom dyra Hans fötter växer som ogräs just nu och han behöver snart nya igen...
    Har ni inga kompisar? Inflyttade till stan?
  • Kinne79
    MammaDeborah skrev 2010-10-13 20:07:47 följande:
    Min man är inte typen som umgås så mycket med folk på fritiden (han tycker han får nog av kollegerna på jobbet) och själv flyttade jag hit i april i år så jag känner fortfarande knappt en kotte här :-/ Dessutom bor vi i ett pyttelitet villasamhälle på landet så det kryllar inte av folk runt oss heller..
    Nåväl, det ordnar sig... tänker inte hänga upp mig för mycket på det..
    Tänkte mest om du ville ha kompisar i allmänhet. Min syster flyttade till Linköping för en dryg månad sedan och hon träffas säkert gärna på en fika....typ nångång efter jul när ni båda landat av olika skäl. Hon har två barn på 2 o 4.
  • Kinne79

Man känner sig allt lite utanför när ni pratar om förlossningar. Flört Rädd blir man ju också för ni verkar tycka att det gjort väldigt ont. Har aldrig fått höra några förlossningsberättelser av vänner och bekanta. Vet faktiskt inte ens hur min systers var.

Nu har vi bokat in en snickarfirma som ska bygga 2 sovrum på övervåningen istället för ett stort sällskapsrum som det är där just nu. Vi kommer inte låta bebisen sova där direkt, men kan vara skönt att ha det klart så att man bara kan flytta in bebisen dit om det visar sig att den vill sova ensam redan tidigt. Tanken är att  jag och maken ska flytta upp till gästrummet och det rum vi sover i nu på nerevåningen blir lekrum. Men vi flyttar inte upp förren det finns behov att bo i olika sovrum, så vem vet det kanske står tomt där uppe i flera år till.

• Kinne79

Jag har fått ett tunt streck från naveln och uppåt något mörkare än huden. Kollat bilder på linea nigra, men tycker inte att det ser ut så, min är mycket tunnare och ljusare. Är det början på en kanske?

• Kinne79
    Marinero skrev 2010-10-14 19:39:43 följande:
    Det förstår jag inte är de lättaste
    Kinne79 skrev 2010-10-14 19:31:32 följande:
    Jag har fått ett tunt streck från naveln och uppåt något mörkare än huden. Kollat bilder på linea nigra, men tycker inte att det ser ut så, min är mycket tunnare och ljusare. Är det början på en kanske?
    Låter som en hormonrand Har också fått en nu men ljusare än den jag hade med Olivia.
    Ja, min är väldigt ljus, min man kunde inte se den när han satt 1½m bort. Går hormonränder bort sen?
  • Kinne79

Idag har jag varit längre än till brevlådan för första gången på tio dagar. Glad 

Har varit och shoppat en massa till renoveringen på övervåningen. (färg, dörrar, golv) 

Sen blev det en gallerfilt och en fårfäll också, köpte fårfällen på Barnens hus för 400kr. Sen råkade det slinka med en Gulliver spjälsäng från Ikea också...har ju ärvt en spjälsäng från min syster, men den behöver målas och sen har den ingen avtagbar sidovägg, så det blev en till lite spontant sådär. Bebisen kanske inte ens vill ligga i sängen, men men.

• Kinne79
    Marinero skrev 2010-10-16 19:06:38 följande:
    Ja man vet ju aldrig. Olivia ville inte sova där i början, örrän hon va 7 mån. Därför ska även vi köpa en med sida som man kan montera loss, så kan hon sova där fast ändå samsova
    Lite så jag tänker, det blir samsovning men utan att jag eller mannen råkar rulla över. Är mest rädd för att våran säng är för låg, vi har en Malm (Ikea) just nu och den är ju väldigt låg. (ska byta när vi flyttar upp)

Tror ni det blir för varmt med både fårfäll och åkpåse?
  • Kinne79
    Marinero skrev 2010-10-16 19:24:02 följande:
    Ja visserligen så sägs det att man inte rullar över sitt barn såvida man inte är drog/alkoholpåverkad eller exytremt trött. Men jag och många tycker ändå det är lite läskigt så eftersom vi inte hade en sån där sida att ta bort på Olivias sång, och hon sov hos oss då jag ammade o jag alltid somnade så skaffade jag ett litet andningslarm som man fäster på blöjkanten. För det är lite läskigt ändå när man sover och bebisen är så liten!

Ingen aning om de blir för varmt men jag kommer bara använda sovpåsen Fårfäll sedan när det blir lite varmare men inte kommer ha sovpåse
    Tycker det verkar jätteläskigt att samsova, men vill gärna försöka, så att ha spjälsängen brevid känns som en bra start. Är tom rädd att dela säng med systerdottern som är 1½år.
  • Kinne79

Rosen- Hoppas det känns bättre snart. *kram*

Taniko- Skönt med ensamkväll.

Sebbe- Fin mage. Ni är så smala allihop så ni ser alla så himla fina ut.

MammaDeborah- Hoppas verkligen din bebis kommer snart, så slipper du iaf grubbla på det. *kram*

• Kinne79
    Marinero skrev 2010-10-16 19:58:35 följande:
    Ja ok, det är lite olika vad man känner med samsovning. Vi hade täntk att Olivia skulle sova i egen säng fr dag ett, men när vi kom hem blev det aútomatiskt att hon sov med oss. Mest för att vi tyckte de va så himla mysigt Solig Men sen försökte jag få henne sova själv men de ville hon inte plus då att jag ammade så himla mkt. Så då blev det samsovning ett bra tag, och de va mysigt fram till hon började sparka o ha sig Flört Och eftersom jag slutade amma så kändes det mer naturligt att ha henne i sin säng o där han hon sovit sen dess. Docj´k kan hon börja gny vissa enstaka nätter så hon har sovit hos oss. Senast i veckan. Men det händer inte ofta som tur är. Och nu är hon så stor så nu är jag inte rädd o rulla över henne, jag är snarare rädd för att få en fot rätt i ansiktet eller magen då hon gärna rullar på oss
    Tycker det verkar supermysigt att samsova, men samtidigt lite läskigt. Får se hur det blir. Iom den nya sängen så har vi ju möjlighet att ha bebisen i våran säng, spjälsängen brevid våran säng eller i spjälsäng en bit bort. Jag gillar valmöjligheten.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2