Inlägg från: frukarlssonn |Visa alla inlägg
  • frukarlssonn

BF November,2010 DEL 2

Kinne79 skrev 2010-07-02 20:44:08 följande:
    Hittills har det bara varit vissa kommuner som har haft detta bidrag. Men tydligen så ska det gälla hela Sverige snart. Alla har rätt till det om man har tagit ut ett visst antal fp-dagar och inte använder dagis.
    Trodde det gällde hela Sverige!? Ja där ser man. Det hade ju vart kanon om de höjde det, finns det en begränsning på hur länge man får bidraget? Är väldigt dåligt insatt. När va de de skulle höja den?
    ♥ Olivia 090610 ~ Bf 101112 ♥
  • frukarlssonn
    Kinne79 skrev 2010-07-02 21:10:17 följande:
    Jag vet inte när det skulle höjas det var bebis som hade hört det på nyheterna, men 6000 tycker jag är bra, är bara 1000kr mindre än när jag pluggade. Tills barnet fyller 3 verkar det som att det är.
    Ja 6 papp är ju grymt bra! Om den ena tjänar bra så har många chansen att va hemma längre
  • frukarlssonn
    Bebis050810 skrev 2010-07-03 00:35:11 följande:
    Gubben kan ju inte vara hemma med föräldrapenning samtidigt som du har vårdnadsbidraget för man kan bara ha det ena eller det andra åt gången. men du kan ta vårdnadsbidraget i 5 månader sen tex ta föräldrapenning eller så tar gubben din föräldrap. och du jobbar i 4 månader alt. är bara hemma i 4 månader sen tar du vårdnadsbidraget igen.
    Men samtidigt som du har vårdnadsbidraget kan du jobba, man får jobba hur mkt man vill bara man inte utnyttjar barnomsorgen, gubben kan va hemma med barnet eller annan tex mormor eller kan du jobba natt.
    Det låter ju sjukt bra om man har ngn som kan passa barnen då och då!
  • frukarlssonn

Ursäkta... men varför har jag dom där siffrorna i början på min sidfot????

• frukarlssonn
    kicki08 skrev 2010-07-03 16:29:55 följande:
    Nyss hemkomna från stranden. Sjukt härlig dag Vi har badat och haft det bara jätteskönt
    Men jag har ett problem..... Jag är liksom brun på framsidan. Men vit på baksidan Hur fasen solar man baksidan när man är gravid! dagens i-landsproblem
    Haha ja du Jag satt liksom med ryggen mot solen emellanåt när vi va på Mallis. Men sen så blev det ju inte så mkt solande om man säger så.
    Bebis050810 skrev 2010-07-03 09:26:20 följande:
    Jag har ju oxå några konstiga siffror ju! Obestämd
    kicki08 skrev 2010-07-03 07:47:35 följande:
    så man kan alltså ta det här vårdnadsbidraget istället för föräldrapenning om man har gjort av med mer än 250 dagar redan? Hmm....
    Japp, det är så jag gjorde
    Jag kom på att det va hjärtanen som jag hade på början o slutet på texten i sidfoten som blev såna konstiga siffror. Jag testade med stjärnor och det blev likadant fast andra siffror. Skumt...

Oh fy fan vilken hemst dag! Alltså den här värmen tar kål p¨å mig! Allt klibbar och duschen jag tog hjälpte ju bara i fem minuter! Sambon är sjuk så det blev ingen strand för oss idag hlr. Och jag har inte klarat att ta en promenad i den här hettan heller.
    Olivia 090610 ~ bf 101112
  • frukarlssonn
    kicki08 skrev 2010-07-03 20:04:01 följande:
    Chanell: Näe jag har oxå jättesvårt med värmen. Ligga på stranden var det enda alternativet idag. Annars hade vi smält härhemma. Det är över 30 grader varmt inne i sovrummet och Theo hade jättesvårt att komma till ro när han skulle sova. både han och jag svettades fast vi låg still. Uscha.....

Tur som fasen att vi har AC härnere på nedervåningen iallafall. Nu sitter jag, sambon och rasmus och äter lite godis och ser på tv.
    Ja gud som tur är har vi ingen sol mot v-rummet alls men mot em blev det riktigt hett ändå!

Olivia somnade som en stock men det va antagligen för att hon bara sov 1.5 timmar på dan så hon va helt slutkörd.
  • frukarlssonn
    Kinne79 skrev 2010-07-03 22:35:30 följande:
    Hej å hå vad varmt det är. Brukar absolut inte lida som jag gör nu även om jag kanske inte är soldyrkare annars heller.

Gick in i v.20 idag och har fortfarande inte känt bebisen en enda gång. Är det dags att bli orolig och förbereda sig på hemskheter på mån när jag ska göra vul? Eller hur länge kan det dröja innan man känner något?
    Du kan ju ha moderkakan fram med, då känns det senare Och som förstföderska är det inget ovanligt att börja känna fr ungefär mitten på graviditeten.

Kom på att jag gick in i v22 idag
  • frukarlssonn

Och glömde skriva att jag va och fikade en dag med en kompis och hennes kompis som va höggravid. Hon sa att hon kände inte ett skit förrän fr v20!Och hon hade inte ens moderkakan fram!

• frukarlssonn
    Kinne79 skrev 2010-07-03 22:44:55 följande:
    Åh, vad skönt att höra. Är så glad för att ni finns här och svarar på alla funderingar man har. Jag hoppas verkligen tråden fortsätter att leva när våra bebisar är här också, för då lär jag vara ännu mer orolig
    Ja sådana här trådar är guld värda Ja vi hoppas många fortsätter skriva. Det är så skönt att kunna ge varandra råd osv när man undrar över saker, och när man oroar sig så mkt, för det kommer man väl göra resten av sitt liv nu
  • frukarlssonn
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-07-03 22:53:00 följande:
    Precis de är så sant som dom säger att;

Dagen man skaffar barn är dagen då man har sitt hjärta springandes utanför sin kropp
    Usch ja. Man trodde liksom att oron skulle lägga sig efter v12. Men icke. Och än värre blir det när barnet är fött! Då oroar man sig för allt möjligt! Förälderskapet är jobbigt men samtidigt så otroligt underbart Solig
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2