Inlägg från: frukarlssonn |Visa alla inlägg
  • frukarlssonn

BF November,2010 DEL 2

kicki08 skrev 2010-06-26 07:33:03 följande:

gomorgon tjejer.
    Ingen sovmorgon här inte. Theo vaknade strax efter 5 *gäääsp*
    Men vi hade en helt underbar midsommar igår. Precis som vi ville ha den.
    Lugn och ro med familjen och jättegod mat
    Idag regnar det rejält, men det känns okej. Jag tror alla kommer vara trötta idag ändå så.

Ååh låter mysigt

Vi hade det bra med igår, förutom att Olivia blev övertrött vilket betyder en väldigt gråtig bebis. Idag är det toppenväder!
    ♥ Olivia 090610 ~ Bf 101112 ♥
  • frukarlssonn

Min bebis är oxå lugn vissa dar. I förrigår kände jag knappt ngt, men iag såpass mkt så man visste att h*n rörde sig Sen vissa dar rör det sig jättemkt och man får ordentliga buffar.

Ska snart ha hit en kompis och hennes kille. Hon är oxå gravid snart i v13

• frukarlssonn
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-06-26 20:26:32 följande:
    God kväll =)

Här ska man snart lägga pojken om han nu vill sova.. Han har krånglat så med läggningen sen vi tog bort nappen för 2 veckor sen. Så numera somnar han alltid i våran säng och sen får jag bära över honom till sin säng.. =/ Innan har han alltid somnat i egen säng.
    Jag känner igen de där med läggningen. Nu har vi iofs inte problem varje kväll men typ varannan. Men det beror antagligen på att hon kan röra sig så mkt för sen hon började krypa o ställa sig upp så har det ibland vart omöjligt o natta henne i sin säng så vi har gjort som ni, nattat henne i vår säng för att kunna få henne ligga still och sen bära över henne till sin säng. Hon måste ligga på rygg inan hon somnar för låter jag henne vända sig så ska hon bara upp, om hon så halvsover! Phu, hoppas det lugnar sig snart. Nattningen har funkat så bra hittills sen hon började somna fasta tider.
  • frukarlssonn
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-06-26 20:47:47 följande:
    Ja man får välja sina fighter, jag orkar inte bråka med han just nu om att somna i egen säng. För det tar bara 2 sek så kommer han upp igen och sen skriker han som en dåre om jag lägger han i sin säng igen. MEN om han får lägga sig i våran säng så går de nästan helt smärtfritt
    Exakt samma här! Jag ville inte först och blev arg när sambon envisades med att natta henne i vår säng för jag är rädd att hon ska vänja sig men så började jag tänka att när hon somnat så sover hon iaf och forstässer sova hela natten i sin säng. Så detta är en fas och det enklaste är att göra såhär just nu Som du säger, man får välja sina fighter
  • frukarlssonn

Men gud så jag stavar, fortsätter sova skulle det såklart stå

• frukarlssonn
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-06-26 20:54:16 följande:
    Ja man vill ju inte ta ifrån dom allt vad trygghet heter. Det kan ju bli så fel då.
    Ja precis. Men svårt ibland och veta om man gör rätt eller fel. Men ja, man får följa hjärtat då
  • frukarlssonn
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-06-26 20:57:29 följande:
    Ja, jag känner att jag inte orkar en läggning som tar ca 3 timmar :/
    Nej hua!! Orkar inte brottas med dottern så nattning i våran säng känns tio ggr enklare.
  • frukarlssonn
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-06-26 21:45:33 följande:
    Så hade vi det innan, la bara William i sängen och sa god natt, och gick ur rummet och sen sov han. Vi har vart bortskämda med hans sömn ända sen han föddes. Han sov hela nätter från att va 8 veckor. Så det är väl den smällen som kommer nu då kanske?
    Åh guuud va skönt!! Ja men det är nog bara en fas de där när han får sluta med nappen! Det kommer nog ge sig naturligt snart när han glömmer av den och förstår att man kan somna tryggt utan med

Olivia började inte sova hela nätter förrän runt sju månader då jag slutade amma. Hon vaknade typ varannan timma och ville äta. Men jag liggammade så jag somnade emellan men just att bli väckt fem ggr per natt va väl sådär. Man va som ett zombie första halvåret. Sen när hon slutade äta på näterna vaknade hon ff flera ggr av tappad napp men runt nio mån började hon helt plötsligt sova utan att vakna en enda gång! Sååå skönt! Äntligen kan man passa på att sova Tills nästa kommer då
  • frukarlssonn
    Helen C skrev 2010-06-27 09:04:23 följande:
    Stora killen hade kolik när han va liten så han började skrika precis när vi skulle gå lägga oss, så höll de på några timmar in på natten, sen fick vi dra barnvagnen över trösklar för att han skulle sova..
    Lilleman va mkt lugnare, men fick skrika en stund när vi la han. Vi körde Anna Whalgren tror jag hon heter, hennes metod och de funkade till slut....

Man gör ju de enklaste för sig själv, men man får kanske ta den smällen sen när dom blir äldre..

Börjar bli förkyld och sovit som en kratta en natt. Tösen har gjort sig hörd hela natten iaf,,,
    Sambon kom hem kl 4 imorse...
    Min bebis har vart helt sjövild igår. Kände h*n hela dan igår, tom när jag va uppe och gick, vilket dröjde länge innan jag gjorde med Olivia. Så fort jag slog upp ögonen kände jag böket igen. Men så underbart Denna är nog helt enkelt en vilding jämfört med Olivia. KUl när det kan bli så olika

Nu har vi rensat bland kläder, vi ska ju flytta o det är skönt o bli av med skiten. Det blev tre svarta säckar Fy sjutton va man samlat på sig kläder...
  • frukarlssonn
    kicki08 skrev 2010-06-27 09:34:40 följande:

Det är med sovning är verkligen svårt. För oss känns det oxå lite stressande att få Theo att sova i egen säng hela natten nu när det bara är 4 månader kvar till bebis kommer.
    Men jag vette sjutton hur vi ska bära oss åt. Hur vi än gör så vaknar han runt 3 och ska över. *suck*
    Och nattning måste alltid ske i vår säng och sen lägga över honom i sin. Annars far han som en propeller i sin säng.
    Svårt det där..... Man får väl ta det som det kommer. Risken finns att det blir två barn i sängen ett tag

Ja exakt så har vi det nu! Aldrig vart problem innan men när krypet kom och hon började ställa sig upp är det omöjligt! Men det är verkligen varannan kväll, beror på hur trött hon är! Men det skumma är att hon kan va hur trött som helst och ändå ska hon upp, trots att hon typ halvsover! Jag oroar mig för hur nattningen ska gå sen när jag ska va ensam med två barn på kvällarna (inte alla) men börjar Olivia somna själv igen så går det lite lättare. Hade tänkt försöka få henne somna själv när vi flyttar och hon får eget rum men det är ju inte säkert det kommer funka. jaja de får bli som de blir, så länge det inte funkar får vi natta henne i vår säng
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-06-27 10:48:09 följande:
    Jag ammade ju aldrig William direkt, fick aldrig till det. Så han fick ersättning från att han var 6 dagar. Så de kan ju vara det som gjorde att han sov bättre på nätterna.
    Absolut kan de ha med det att göra. Tycker många barn sover bättre när de får enbart ersättning. Bara brorsans dotter som inte sover hela nätter än men nu har även hon börjat sova längre pass. När de enbart får bröstet håller de sig inte mätta så länge. Sen funkade ersättning ett tag så det körde vi men när hon paserade fem mån funka inte det hlr men jag tror det kan ha med närheten att göra, hon blev ju helammad så då ville hon ha på natten med fast hon inte va så hungrig.

Bara hoppas nästa barn sover bättre! Med tanke på att Olivia studsar upp sex på morgonen Tungan ute
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2