Inlägg från: frukarlssonn |Visa alla inlägg
  • frukarlssonn

BF November,2010 DEL 2

Kinne79 skrev 2010-06-28 08:55:01 följande:
    Vi var hela tiden öppna med att vi ville ha barn, så barnpratet var alltid när vi orkade. Ja, de vi umgås med är mest ytliga vänner här med, vi är också inflyttade, men man blir ju närmare och närmare för varje gång man ses.

Vad hoppfull jag blir när ni har lyckats så snabbt med syskon efter att ha fått kämpa med Olivia. Fick ni någon hjälp för att lyckas med Olivia?
    Nej vi lyckades på egen hand Först gjorde vi en utredning efter ett års försök, blev gravid strax efter spolningen men fick mf. Sen dröjde det åtta månader igen så vi kontaktade kliniken och vi fick remiss för ivf, men tack och lov lyckades igen! Nu tog det sig på första försöket! Va alldeles chockad, trodde inte mina ögon! Så viss finns det hopp för dig med Tycker det verkar ganska vanligt att manlyckas snabbare efter första barnet Fick ni hjälp nu eller hur va det?
    ♥ Olivia 090610 ~ Bf 101112 ♥
  • frukarlssonn

Ja tänk all propaganda om kondomer och p-piller man blev matad med i ungdomen. Vem kunde då ana att det kunde va så svårt när man väl ville ha barn??

• frukarlssonn
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-06-28 09:10:12 följande:
    Ja trodde aldrig att det skulle vara så svårt. Man hade ju uppfattningen om att det bara var att "skaffa"
    Ja precis det trodde man ju. Verkade ju så lätt för alla. Tur man hittade fl för då insåg man att man inte va ensam.
  • frukarlssonn
    Kinne79 skrev 2010-06-28 09:20:08 följande:
    Vi är oftast hos våra vänner, så att barnen kan få lägga sig i normal tid. Är de hemma hos oss blir det ju ofta så att de måste åka hem tidigare, så vi har absolut inget emot att vara hemma hos andra. Blir värre nu när vi också får barn

Ja vi fick hjälp, jag hade ingen egen ägglossning så först åt jag Pergotimetabletter i 5 omgångar utan att få en tillstymmelse till ägg. Sen fick jag prova Puregonsprutor och då lyckades det på första försöket.

När jag var tonåring hade jag ingen koll utan trodde man kunde bli gravid alla dagar i cykeln förutom mensdagarna, tänk så fel man hade.
    Ja visst det trodde man ju! Visste ju knappt vad ägglossning va men man satte sig liksom inte in i sånt då.

Va skönt att sprutorna hjälpte sen

Hos oss fanns ju inga fel alls, det kändes ännu mer frustrerande för man visste inte vad orsaken va.
  • frukarlssonn
    NoahLeah skrev 2010-06-28 10:34:57 följande:
    Hahahaha..känner igen det där. Man vågar knappt åka hem till vissa,i så fall får man ha barn i koppel. *s*
    Ja jag säger det är tur att den vännen som inte har barn, som nu är gravid, är väldigt van vid barn då hon haft sina tre brorsbarn mycket. Så hos henne behöver man inte så Hon är van vid riktiga vildingar
  • frukarlssonn
    Rosen skrev 2010-06-28 11:10:39 följande:
    jag var oxå 25 när jag fick första barnet o då började alla i min omgivning skaffa barn + att man lärde känna andra som oxå hade barn och idag har ALLA barn som jag känner så det är roligt. vi har ju flyttat till ett radhusområde oxå så här känner man sig aldrig ensam heller, det e bara att gå ut o sätta sig hos de andra på gården.
    Åh va mysigt. Så skulle jag vilja ha det! Vet dock inte vart närmsta lekplats finns dit vi kanske kommer flytta. Får kolla upp det För ngn öppen förskola verkar inte finnas där
  • frukarlssonn
    Rosen skrev 2010-06-28 11:17:49 följande:
    ja jag känner att detta e det bästa vi nånsin gjort för barnen, dom trivs jättebra o springer själv in o ut som dom vill hela dagarna

hur stort e samhället dit ni ska flytta? va trist att där inte verkar vara nån öppen förskola, kanske det finns nån annan typ av verksamhet dit du kan gå o lära känna lite mammor?
    finns där någon du känner dit ni ska flytta?
    Ja du det är litet Men jag känner en tjej, en gammal kollega och kompis, eller ja, jag umgicks eg med hennes syster lite men vi jobbade mkt ihop o så. Sen hittade vi varann på fb efter många år och när det blev bestämt att vi skulle flytta dit mejlade jag henne på fb och hon blev jätteglad Så vi kommer ju ses ibland, det är kul för det är en trevlig tjej. Det skulle tydligen finnas barnens hus där och ngt som kallas för atollerna. Vet inte va det är men jag får fråga henne Sen får man hoppas man träffar trevliga grannar och kanske att sambon lär känna lite folk som vi kan umgås med. Sportchefen för innebandyklubben som sambon ska träna är väldigt trevlig och hans fru med, de bor ganska nära och har tre barn så dom kanske man får besöka ibland
  • frukarlssonn

Bisquit: fy sjutton jag förstår dig!! Jag hade blitt skitsur med! Bara skita i sin sambo så nä så gör man inte!!

• frukarlssonn
    popcornplaya skrev 2010-06-28 21:57:17 följande:
    Jag tror hon hade fått vara uppe och röra på sig lite idag, gå på toa och så.

Jag är så mätt nu, har smockat i mig en låda jordgubbar precis. Sååå gott var det verkligen. Gick in i v.20 idag också. Känns som man har kommit en liiiiten bit på vägen i alla fall, men jag tycker ändå att det går långsammt framåt.

Sen satt jag och knåpa lite på en inköpslista till bebis också. Är ju lite grejer som kommer behöva köpas. Både att det blir vinterbarn istället för sommar som det var med sonen och att det är en flicka istället. Och jag är en sådan människa som SKA ha rosa till min flicka. Jag ÄLSKAR rosa Tungan ute
    Här har du en till som älskar rosa Jag försöker blanda så gott det går men så ser man nåt sött som bara råkar va rosa... ja så blir det automatiskt så
  • frukarlssonn

Hedi: hoppas du inte kommer blöda mer! Jag har *peppar,peppar* aldrig blött under mina graviditeter förutom en gång med Olivia i v9 men det berodde på att vi hade sex.

Åh hoppas, hoppas allt ska gå bra nu för pennyjenny!! Känns hoppfullt när man läste inlägget längre upp!

Tack och lov har jag hittills sluppit foglossning jag med, men hört andra som haft det och det låter inte kul alls

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2