Rosen skrev 2010-06-28 11:17:49 följande:
ja jag känner att detta e det bästa vi nånsin gjort för barnen, dom trivs jättebra o springer själv in o ut som dom vill hela dagarna
hur stort e samhället dit ni ska flytta? va trist att där inte verkar vara nån öppen förskola, kanske det finns nån annan typ av verksamhet dit du kan gå o lära känna lite mammor?
finns där någon du känner dit ni ska flytta?
Ja du det är litet

Men jag känner en tjej, en gammal kollega och kompis, eller ja, jag umgicks eg med hennes syster lite men vi jobbade mkt ihop o så. Sen hittade vi varann på fb efter många år och när det blev bestämt att vi skulle flytta dit mejlade jag henne på fb och hon blev jätteglad

Så vi kommer ju ses ibland, det är kul för det är en trevlig tjej. Det skulle tydligen finnas barnens hus där och ngt som kallas för atollerna. Vet inte va det är men jag får fråga henne

Sen får man hoppas man träffar trevliga grannar och kanske att sambon lär känna lite folk som vi kan umgås med. Sportchefen för innebandyklubben som sambon ska träna är väldigt trevlig och hans fru med, de bor ganska nära och har tre barn så dom kanske man får besöka ibland