BF November,2010 DEL 2
Hej tjejer!
Det här med kramp i vaderna känner jag igen, nästan varje natt vaknar jag av världens kramp som gör att jag flyger ur sängen, hjälper bara att stampa med foten i golvet ett par gånger, sen är man ju dess värre klarvaken där efter:(
Sist jag var hos bm blev jag rätt ledsen faktiskt, har mått rätt dåligt med svimningskänslor och att det har svartnat framför ögonen, en väldig huvudvärk och ville kolla värdena, vilka såg bra ut förrutom att jag har väldigt lågt blodtryck, fick dock inte reda på HUR lågt, för det var inte nödvändigt att veta sa hon utan att det är väldigt lågt och säkert därför jag mår som jag mår. Magen blev mätt och sf måttet låg på 29 i 27 fulla veckor, alltså på det översta strecket på kurvan.. tydligen så högt enligt min bm att det ska hållas extra koll, tycker själv inte att det är såå himla stort?! Vad tusan jag var lika stor med dottern och där kom det inte ut en jättebebis direkt:( Är såå trött på att höra att magen är så stor.
Nu räknar jag ner dagarna, jobbar bara 8 dagar till sen går jag på havandeskapspenning, ska bli underbart!!!
Så jätte stort är inte SF- måttet tycker inte jag..... Tror de e värre om du hade 31-32 kanske. Men visst jag e ingen höjdare på va som e för stort.... Men jag skulle inte tycka de va så stort de du har nu....
Men jobbigt att det svartnar för ögonen. Tänk om du svimmar på toaletten och slår i huvudet, sånt fasar man ju för.... Ta de lugnt nu bara....