Williams Mamma 070824 skrev 2010-09-06 16:47:52 följande:
Jag måste få skriva av mig.. Jag är SÅ IRRITERAD!!
jag började andra terminen nu på undersköterskeprg nu för 3 veckor sen. Och just i dessa kurser jag läser nu ska man arbeta i par. Hon jag läser med är OMÖJLIG!! Hon kan aldirg, kommer med massa ursäkter att hon ska jobba, är för trött, orkar inte, vill hellre shoppa.. u name it !
Så nu ligger vi (jag) 3 veckor efter med arbeten som ska vara inne. Det är sjukt mkt att göra men jag får ingen som helst respons av henne. Jag har tjatat o tjatat!! Så jag o mannen har suttit och diskuterat länge nu, för jag stressar upp mig så o får onda sammandragningar att jag kanske skulle hoppas av denna terminen, och sen hoppa på det igen när bebisen har kommit och saker och ting är lite lugnare.
Försökte sen förklara för den här tjejen att så här är läget nu och så här kommer jag att göra. Då blir hon pissesur på mig för att jag har satt henne i en jävla sits och måste klara den här kursen själv, och det klarar hon aldrig utan min hjälp. Hon begär alltid att jag ska göra så jävla mycket medans hon bara ska glida efter på ett bananskal o få sina betyg för mina arbeten, känner mig så jävla utnyttjad just nu!!
Gör jag rätt eller gör jag fel?
Jag tycker definitivt att du gör rätt..... Hon inser ju inte själv va hon håller på med för hon ska komma med en massa undanflykter... Dessutom är de inte bra för dig att du stressar upp dig som du gör... För du blir ju bara mer och mer irriterad på henne varje gång hon kommer med en undanflykt, så jag tycker du gör rätt. Jag hade hoppat av eller kanske gjort arbetet själv...Vad är de för arbete????Hon blir sur på dig nu för att du berättar hur du känner och va du kanske kommer att göra. Då har ju inte hon din hjälp längre.... Hon tror ju att du ska sköta allting så är de bara för henne att glida..