nycsthlm skrev 2010-09-09 10:18:40 följande:
Underbart! Vad skulle man göra utan sina kära föräldrar? Min mamma hämtar på dagis idag då jag har den trista kvällskursen

.
Idag sa det ofärväntat Caashiiiiing på kontot! 2500kr? Jag antar att det är från fonden jag får 2500 i kvartalet ifrån. Jag väntade mig en utbetalning den 25e denna månad (det är då utbetalningarna har dumpit ned förrut). Nu kan jag ju gå upp lite i pris på vinteroverallen ju

. Jag köpte den där Åhléns overallen igår men vet inte om jag gillade den så mycket. Har ju kvittot kvar så jag funderar på att springa tillbaka och byta upp mig nu! Vad sas nu om Didrikson overallerna? Är det ok overaller? Det fanns 2 modeller som jag tyckte såg ok ut. En i 800kr klassen och i 1000-klassen.
Ni i Sthlms området bör söka denna fond genom FVO i början av nästa år! Det enda kravet var att man inte kunde ta ut extralånet för då hamnade man på "för hög" inkomst. Handläggaren på FVO bad mig kolla om jag kände fler ensamstående studerande mammor för det fanns tydligen inte så många sökandes till just den fonden. Det braiga är att om man blir beviljad får man kontinuerligt en utbetalning per kvartal under hela utbildningen

.
Mojsan: vart vill du skriva uppsatsen? Tycker absolut du ska försöka! Finns ju rätt många stiftelser och stipendier som man kan söka ifrån beroende på vart du ska! Själv är jag sugen på praktik utomlands. 2 av mina kursare har gjort praktik på FN i NewYork (min gamla hemstad- längtar dit). Blir dock ytterst problematiskt som singelmamma ju. Och dyrt. Sonen måste med ju. Dagis i New York går loss på minst $1200 i månaden! Minst!

Jag är lite nyfiken på vad är haken med FOV Fonden???
Visade mina föräldrar och dom tyckte det lät märkligt...haha Jag är lite misstänksam som person och förstår inte hur man bara vill ge ut 2500kr per kvartal bara sådär:)
Jag köpte Didriksson till Grynet men vi har inte hunnit använda den än då den är bara hemma overall och sen har jag en annan på dagis. Men hört bra om den overallen:)
Ibland är det inte så stor pris.skillnader och då brukar jag föredra märken...haha
Good luck!