-
Oj, va tufft... Men det klarar du!takida skrev 2010-09-24 22:28:44 följande:På tisdag ska första inlämningsuppgiften vara klar. Jag har sån ångest och vet inte hur jag ska få till det. Ett fyra sidor långt PM och när det kommer till analys tar det helt bom stopp. Har ingen aning vad jag ska skriva. Har såklart sonen denna veckan så på dagarna hinns det inte med nåt och min tankeförmåga så här på kvällskvisten är inte på topp... Hur fasiken ska jag komma igång???? ahhhhhhhhhhh -
Hur går det med era förening??
Kanske vi kan ses alla någon helg på stan (Stockholm) äta lunch och bekanta sig lite. Men jag är inge vidare på hålla i tråden så jag lägger bollen till någon som är intresserad av att fortsätta ...*ler*
Nu har jag shoppat så mycket ytterkläder snart så Grynet har snart finare kläder än mamsen;)
Jag längtar till vintern nu i alla fall... Eller inte?! Det finns jue alltid två sidor:)
-
nycsthlm skrev 2010-09-26 20:29:08 följande:Kruxet med de studentföreningarna jag vill starta här i Stockholm är att det ska vara en kårförening på Stockhoolms Universitet (sus.su.se/starta-en-ny-forening). Då kan man få lite ekonomisk hjälp med kostnader etc. Så de 5 som startar föreningen måste vara inskrivna på SU.
Appropå vinterkläderna så åkte jag i fredags tvärs över hela stan för att kunna norpa åt mig ett par Viking-skor som skulle kosta 450kr i öppningserbjudande på Intersport i Farsta Centrum. Jag kom fram precis kl 10 då affären öppnade men då var det ju en lång kö. Exakt 4 min över 10 hade jag lyckats klämma mig fram till barnskoavdelningen och då var ALLA skorna slut. Blev så sur att de lockade med de priserna och så hade de inte mer än typ 30 par skor. Kände mig helt desperat ju. Åka 40 min en morgon för att kunna få en bra deal! Jaja, vad gör man inte för att få det att gå runt i dessa tider
!? I och försig var det ju nästan 400kr man skulle ha tjänat så det var ju endel. Så nu står vi där med ett inköp kvar, och det är vinterskorna. Tror det blir ett par Kavat. Brukar gilla deras skor.Haha, bra kämpat faktiskt! Dock utan skor:(
Jag köpte ett par Vincent med ull på insidan och när jag pratade min egen far om lite råd mm, så blev vi osams för att han tyckte jag skulle shoppa på kläd bytardagen och få en säck med kläder och skor för typ 300kr. Men jag är lite känslig för begagnat och vi behöver verkligen ett par bra skor till Grynet då hon har jue problem med fötterna
Men denna vinter kommer hon inte frysa.
Tycker ni det är galet att köpa bra saker till barnet och dra in på allt annat istället som tex äta billigt, snåla med fika ute mm?
Är det tufft annars för er ekonomiskt? Blir lite nyfiken ;)
-
Min pappa säger att jag ska mätta munnen efter matsäcken....*ler*
-
Hej!summertime123 skrev 2010-09-27 11:21:46 följande:här är en till som shoppat en massa
hade tur som hittade mitt favvomärke på 50 % rea i centrum. Viking skor är bäst! Måste ha gore tex material till sonen, han fryser ihjäl annars. Testade kavat nåt år sen men det va inte alls bra - han e så frusen av sig stackarn. Måste alltid ladda upp med en massa ullstrumpor som han har på vintern o de kostar ju skjortan med!!
haven09: jag testade vincent förra året, de va superbra - o varma
du verkar va lite shoppinggalen som mig hahaha jag shoppar verkligen loss när det kommer till barnkläder o skor men även till mig själv
Unnade mig en ny vinterjacka förra veckan så nu längtar jag tills det är dags att använda den! Har även världens finaste höstjacka som bara väntar på att få komma ut...
Vart i sthlm bor du?
nyc: synd att jag missade brandmännen igår. Pojkarna måste varit överlyckliga. D har ju förkylningsastma så jag måste alltid ligga steget före när den är en förkylning på G. Har inte tid o vab:a heller, de sista 6 v innan kompletteringen är ett rent helvete o min jävla magkatarrsmedicin hjälper inte alls. Har sån jävla smärta så att jag tuppar av snart!!!!! Blir galen!!! Gnäll, gnäll, gnäll.... hahaha nånstans måste man ju få göra det
Bättre online så kan man förtränga det sen
jag är ju på den där föräldrarföreningen i januari! Hur många saknas det?
takida: hur gick det med uppgiften?
måste fortsätta jobba på en jävla uppsats som tagit mig flera månader... bläääää... anknytningsteori - here I come!!!!
Jag bor utanför stockholm, kan Pm mer exakt;)
Är helt galen i shopping, mer bestämnt så har jag svartabältet...haha
Men jag tycker min dotter förtjänar lika fina saker som jag har. Visst växer hon och så vidare men jag har valt att skaffa barn och jag tycker det är roligt med barn mode. Även kvalitet är också lite bättre i vissa kläder.
Haha, jag har också köppt en jacka, en goose så du anar inte hur mycket jag längtar efter riktig kyla, Längtar ihjäl mig!
(Jag har önskat mig en Gosse i flera, flera år)
Vad köppte du för jacka? -
summertime123 skrev 2010-09-27 18:20:15 följande:haha jag har oxå önskat mig en GOSSE i flera, flera år hahaha men jag tror vi syftar på olika gossar
skämt åsido... funderade oxå på en goose men försökte hitta en liiiite billigare variant och jag lyckades! En snygg svart fjällräven blev det *lycklig* Vilken färg tog du på din? Det är ju verkligen en investering, min syster använder fortf sin goose som hon köpte 6 år sedan, den är ju välanvänd men funkar!
Hoppas fjällräven håller måttet, har hört d iaf
barn mode är sjukt kul. Vad brukar du köpa för märken? jag byter stil (läs sonen) ganska ofta och nu är jag besatt av Nova star och po.p. Har även varit lika besatt av vagnar och tillbehör but those days are almost over now...
Detta börjar förvandlas till en shoppingtråd. Hjälp! hahaDet blev en Trillium i färgen svart. Jag hade också tänkt ha jackan i typ tio år och nu när man har barn så måste man va ute mycket speciellt när man har jätte lång jul-lov, ska köpa pulka till lillen och förhoppningsvis har Grynet börjat gå, men det får komma i sin takt. Det är något jag inte tar för givet men något jag önskar så.
Grynet har mera sportig söt stil men häromdagen blev det en mini kopia på en Odd Molly kappa... haha As gullig!
Haha, det är jue fult att skryta så jag stannar här;)
Jag är typ samma med vagnar, jag ringde exet så fort jag ville ha en ny vagn men nu va det länge sen vi hördes av överhuvudtaget.
Det jag lärde mig va att köp en dyr och fin från början för man byter i alla fall några gr så slutsumman blir en hel del i alla fall, i alla fall för ex:et.....haha
-
Nycsthlm: Tycker du resonerar bra! Har aldrig köpt Kavat så jag har inge erfarenhet av dem. Men jag tror väl dom är lika bra som Vincent. Tanten i Kista som säljer Vincet skor är mycket trevlig och ärlig.
Rekommenderar Kista då det tydligen går ganska knackigt så då är dom extra trevligare....
-
nycsthlm skrev 2010-09-27 18:59:50 följande:Appropå det där med att man själv måste hålla sig varm nu när man ska pulsa ute med kidsen så vill jag typ ha en vuxen overall
!På mitt förra jobb skulle vi på ngn slags kick off event voh då skulle man ut i skärgården och fiska. Detta var på hösten och då fick alla sätta på sig sånna där fula vuxen overaller. Men guuud vad underbart det var! Novembersnålblåst och båt på iskalla havet rörde en ju inte i ryggen! När vi hänger i parken bakom mitt hus på vintrarna så skiter jag fullständigt hur jag ser ut. Haha.. jag ser inte klok ut. En dag då jag lämnade på dagis förra vintern mötte jag en kompis (läs M 17 06 07) som såg helt förskräckt ut! Jag är en sån som fryyyyyser som bara den om vintrarna. Min mundering bestod av Jeans och över det sweatshirtbrallor. Min mammas gamla avlagda 90tals fleecejacka, min halvtjocka höstjacka på det. Och överst en dunjacka jag fått ärva av systersonen. Mössa såklart på det. Och halsduk. Såg nog inte riktigt klock ut. Haha. Long gone är mina trendiga dagar i New York, då skulle ni inte caught me dead iklädd ngt som inte var märke eller det senaste! Här ute i min söder om söder förort traskar jag omkring i det vädret kräver. har anammat min mors uppmaning- hellre varm än fin. Usch när vi pratar om det
. Jag är så frusen av mig så vintern är inte min grejj. Jag sover redan nu med 2 täcken, mjukisbyxor, långärmad och strumpor. Och värre blir det ju
.Tror du skulle vilja ha en Goose, testade jackan här om dagen och jag svettades om armarna, tom. Helt sjukt varmt!
Har haft hund så jag vet att en bra jacka är en bra investering:) Och förra vintern va den kallaste på hundra tusen år...Fy satan!
-
nycsthlm skrev 2010-09-27 20:21:35 följande:170607: jag och D har nog mkt gemensamt där om vintrarna
. Jag fryser så det inte är klokt. Ska nog köpa en sån där värmefläkt att ha hemma. Jag skämtar inte! jag brukar sätta på ugnen på max och öppna luckan när jag pluggar i köket. Ringde värden och sa att det var fel på värmen i lägnehten så de skickade en gubbe med värmetermometermannick. Och den visade att det var normalvarmt (kallt). 20-22 grader ska det tydligen vara. Jag gav mig inte utan ringde och klagade på att det drog från fönstrena, då flirtade jag så med blåstället de skickade, och fick honom att fiffla med termostaten så att det numera blir riktigt varmt och gött :D. Han såg riktigt rädd ut när han hade skruvat klart och sa att jag minsann inte fick skvallra till min värd! Hehe, kände mig som värsta insider förbrytaren som hade listat mig till detta yrkesmygel där han gav särbehandling till den frusna hyresgästen
.
J kan inte ha alla Vincentskor. Sist vi var på en Vincentbutik så passande inte skon vi prövade. De berättade att de har olika modeller och så visade han vilka modeller som ingick i "bredfot" sortimentet. Han kanske kan ha lite fler skor nu eftersom han har slankat till sig med åldern. Vet inte om du såg honom när han var modell bowlingklot som bebbe
?!
Mr Right ja. Det är väl lite därför mitt modeintresse har falnat. Haha. Jag har gett upp! Tror inte att Mr Right kommer dyka opp i första taget. Annat var det i NY. Där kunde man få in trevligaste flörten på tunnelbanan med värsta hunken måndagmorgon på väg till skolan
.Förstår dig angående Mr Right... Så svårt att träffa någon, speciellt lita på dem.
Känns som man kommer förbli ogift, och tiden bara springer ifrån en också:(
Får träffas alla och festa ihop, någon lär väl få napp??
-
nycsthlm skrev 2010-10-01 09:45:41 följande:Hallå och Trevlig Helg på er alla!!!
Takida: Hur gick redovisningen? Jag är inte heller ett stort fan av det där. Hu. Tycker dock att det har lättat lite nu när man tvingat sig att några gånger att stå där röd i fejjan framför klassen. Tror lite av scenskräcken har släppt.
Skönt att man får vara på samma skola under hela utbildningen Prickelina. Får man välja skola man ska vara på?
Förövrigt tycker jag att det ska bli skönt med att få 430kr mer på fickan from 1a januari
. *försöker förtränga att det är 430+ som läggs på mitt redanastronomiska studielån*.
Vadå 430kr?
Vad har jag missat?