Studerande singelföräldrar
170607: Då måste du ut och festa lite;) Men tänk på varannan vatten...haha
170607: Då måste du ut och festa lite;) Men tänk på varannan vatten...haha
Ursäkta om jag kommer lite ur ämnet men vad betalar ni alla för dagis-avgiften?
Jag har inte fått någon räkning än.
Visst måste man va ekonomisk och enda anledningen till att jag köpte den dyraste jackan va för att jag tog ut föräldrar penningen i samband med första Csn och jag minns förra vintern hur lång och kall den va så jag känner att om jag ens ska orka va någorlunda glad över vintern va att ha en fin jacka:) Haha... Nu kommer bortförklaringarna på löpande band;)
Näe men annars rekommenderar jag everest parkas jackan den är mycket varm och skön och man kan få den för en billig peng.
Nu är jag inne i en negativ svacka denna vecka och måste peppa mig själv att va positiv:)
Nja har inte så mycket barnvakts hjälp men jag är inte i behov av att ränna runt så mycket och idag när jag kom hem så va jag så himla trött, så orkar typ aldrig festa;) Men däremot vill jag springa lite mer än vad jag gör... För hälsans skull. Så ska kolla om pappsen kan ta Grynet något i helgen, det ska även firas för jag har blivit 27år idag och då ska jag få liten peng då jag har shoppat som om jag vore en miljonär...haha
Har faktiskt blivit uppvaktad av en i klassen...haha (tycker det va vågat från hans sida)
Det är lite knepigt med bostadsbidraget mm, jag har idag bostadsbidrag och söker vårdbidrag, tydligen får man inte ha både och och då är min undran... Är det inte moment 22 över det? Alltså jag har det tufft ekonomiskt och begär bostadsbidrag och jag har en hel del besök till hab, läkare och tränar mycket med Grynet mm, så varför får jag inte båda då? Bostadsbidraget är på 2200kr och vårdbidraget är på samma summa.
Haha nu kanske ni blir arga på mig men jag undrar bara;)
Va trevligt... Och nu till det svåraste;) Ha is i magen...ler
Sen får du berätta mer, man blir jue nyfiken!
Kram kram
Det är lite knepigt med bostadsbidraget mm, jag har idag bostadsbidrag och söker vårdbidrag, tydligen får man inte ha både och och då är min undran... Är det inte moment 22 över det? Alltså jag har det tufft ekonomiskt och begär bostadsbidrag och jag har en hel del besök till hab, läkare och tränar mycket med Grynet mm, så varför får jag inte båda då? Bostadsbidraget är på 2200kr och vårdbidraget är på samma summa.
Haha nu kanske ni blir arga på mig men jag undrar bara;)
Jag vet lite hur det funkar... Men jag tänkte kanske det fann något lagiskt svar;) Haha
Om jag missade tänka på något, därför jag fråga er här FL.
Inte lätt det där med olika direktiv från lärare... och slutändan är det alltid dom som har rätt...haha
Men fråga igen på måndag vad som gäller, och lycka till du!
Va skoj med lite löve... Förstår hur du menar, jag är också svältfödd av kärlek. Men när man minst anar det, och om man orkar tro på det... Haha
Har ett strul som jag är förtjust i men jag vågar inte fråga han om vi ska ses, han är riktigt bra utbildad och har värsting bra jobb. Tror inte han orkar med en ensamstående utan jobb kvinna, haha men jag tänker på han ofta.
Killen från skolan är inget för mig tyvärr, klickar inte.
Så kan det gå!
Va Grattis gumman!
Vi får nästa vecka och det behövs verkligen, är så okoncentrerad nu:)
Haha, kommer ni ihåg killen som förta med mig från klassen? Vi smyg flörtar lite... Fina killen:) Får se vart det leder till---*ler*
Shiit!
Viken maktutövning dom drog till med!!!
Fan du kan jue fråga om ensamstående är en diagnos? Vet hur illa folk kan bete sig och tyvärr ger sig folk på oss som har lite mindre energi kvar.
Sånt här äcklar mig så sjukt mycket och ibland får man va stark nog och tänka att dom kanske va bara klantiga och sa fel.
Stå på dig eller byt dagis, för det luktar trubbel!
En annan dagispersonal som vi besökte innan vi bestämde oss sa: "om vi inte får tag på dig när vi ringer dig så ringer vi socialen"
Haha kändes välkomnande:)
VA!? Im speechless. Vad menade de egntligen? Varför "skulle de få tag på dig"? Förstod att du inte valde det dagiset. Kollade du in många dagis innan du slog till? Jag kollade på ett som jag fick värsta klumpen imagen av. Det märktes tydligt att de egentligen inte ville ha in en unge med singelmamma. Förskolechefen var noga med att poängtera att de öppnade 8 och stängde 16:00 "för små barn mår inte alls bra av att gå så många timmar". Jag jobbade heltid då och behövde hämta senare.
Den här veckan gick för fort:(
Men va skönt det va med lite ledighet! Hösten gör mig verkligen trött.
Hur rullar det på för er da? Min Tös är lite förkyld så jag hoppas verkligen att hon repar sig så jag inte får frånvaro från plugget... (Grönt snor
)
Va ute i lördags också shit va roligt alltså, men antar att det är sista gången för mig för detta år... haha
Har inte så mycket barnvaktshjälp om inte det är nödfall och tyvärr är inte utgång nödfall:)
Kram kram
Och killen jag har varit intresserad av ett tag berättade att han skulle bli singel idag... Så jag är sjukt nöjd med min dag ändå!
Ah, va najs:)
Löve löve löve
Det blev Riche och East:) Jätte skoj dock är man sjukt pank och det är bara 11 dagar till barnbidraget...Wow känns märkligt att pengarna aldrig räcker till:(
Men du va kämpigt! No monney, No Funney! Åh, är det något jag kan hjälpa till med? Alltså Det känns ju surt att du ska sitta på botten redan nu... Januari är väl den berömda månaden då ingen har nått!
Kan inte fatta att jag har studerat i två år! Shit va tiden går fort:)
Hur går det för ni er andra som hängt här ett tag;)