• Redan47

AVA klinik i Riga

Azalea: tror inte dina symptom är spec för kortison. Man kan ha olika reaktion efter i samband m transfer... Svårt att säga,utan att ta blodprover, exakt vad som händer i kroppen. Även progestoron ger kraftiga biverkningar. Lycka till och nu kan du bara gilla läget!

• Redan47

Jo, så är det, vi behöver vara pålästa, det är min kropp, mina pengar, kliniken har sitt program och alla ligger inte i framkant.

• Redan47
    weeme skrev 2015-03-02 23:06:31 följande:
    Precis, det är det ansvaret jag panikar över, att missa något med min kropp jag borde fattat....
    Om du har en "normal" bakgrund utan knepigheter livmoder och äggen som du bara typ ska byta ut... Är det 60/40 genomsnitt lyckas frekv första försöket. Så ser det ut. Vill du ha grundligare koll i förväg, beställ en hystereoskopi undersökning med ev behandling. Annars är ju det den undersökning som tas till efter något el fler minus.
  • Redan47

Skade va roligt att lilla hjärtat syns! Positiva m illamående är att det är ett tecken på att hcg utsöndras! Det är det hormonet som ger symtomen. Efter din erfarenhet tror du inte du kan ta din oro direkt med mvc, så du kan få en så lugn graviditet som möjligt och skrivas in på spec mvc omg.

Fru: gör inte ont, samma typ obehag som en transfer undersökning. Men om du tycker det är skit jobbigt så säg till. Du kan säkert få hjälp. Jag tror det är bra i ditt fall oxå att göra en ordentlig undersökning. Jag är helt övertygad att mina ärrbildningar är sprungna ur taskig eftervård eft förlossning.

• Redan47
    weeme skrev 2015-03-03 23:34:08 följande:
    Min kaka satt också fast och var svår att få bort, jag har oroat mig för det också! Har varit gravid en gång sedan dess (MA) och alla gyn som varit inne och kollat säer att det ser bra ut men men..
    Nyfiken,hur de varit inne i "kollat" utan kamera? Och passerat cervix...?

Det ser fint ut, har jag hört... Ända tills hysteroskopi utfördes...fullt med ärrbildningar hade jag!
  • Redan47
    MoM11 skrev 2015-03-04 00:19:36 följande:

Redan - kunde de göra något åt dina ärrbildningar vid hyston? Hände det nåt särskit vid din förlossning som kan ha orsakat dem? Jag ska göra hysto om 2.

Dr har skurit rent två ggr. Ärr- de kan komma allt ifrån infektion till gamla sår. Även skrapning. Beror ju på vem som gör den. Infektionsrisk så fort du passerar cervix barriären. Förlossningen var inte okomplic. Och mkt blodig.

Az: spännande det verkar lovande!
  • Redan47
    weeme skrev 2015-03-04 15:08:01 följande:

Fråga igen.. Ska ta pocrensprutan och frågade kliniken var och hur. I magen, men här verkar det som om ni tar i skinkan?! Magen är jag van vid sedan IVF och ovitrelle.

I magfläsket! 5cm fr navel, dra ut fett mellan tumme o pek m vänster, stick m höger. Om du har procren den är tunn, bara sticka.
  • Redan47

Missne; jag hade valt den äldre, dvs med resultat. Är det levande födda då de menar,eller? Sedan hur kliniken stimulerar är en annan fråga, bra om de håller sig till en lagom ca10-12 ägg, bättre kvalité. Även för donatorns hälsa.

• Redan47
    Betula74 skrev 2015-03-04 22:13:21 följande:

Fått reda på att provet homocystin är högt vad betyder det? Ska ta folsyra

www.praktiskmedicin.se/sjukdomar/homocystein-hyperhomocysteinemi-2/

Generellt översatt- b vitamin brist. B12/b6 o b9.

Jag kollar mina vitamin o mineraler med werlabs då o då. För att få en helhet. Rek.

Äter en b-kombi som heter B-stress från global earth, under dessa behandlingar före under efter...plus magnesium/kalcium tablett.
  • Redan47
    Fru84 skrev 2015-03-05 00:18:00 följande:

Gynspecilaisttanten sa att hysto inte ska göras till höger och vänster heller. Att det också är ett ingrepp och att det kan bli värre ärr av att ta bort gamla ärr. Men jag vill göra ändå. Ingen har ju tittat in med kamera. Vad jag vet. Det gjorde dom förståss kanske när dom opererade ut moderkakan?.

Gud vet vad man kan hitta :)

Det är riktigt att ärr kommer tillbaka. Men det tar några månader. Med ärr, sjunker sannolikhet för embryo att fästa, när det inte finns färsk frisk vävnad att fästa i. Det är av den anledningen mina ärr tagits bort. Jag vill bli gravid.

Att göra en hystereoskopi innebär inte att ingrepp måste göras... Däremot kan vi få svar på hur det verkligen ser ut. Att ta bort ev polyper och ärr är ett val!
Svar på tråden AVA klinik i Riga