• ungkvinna81

AVA klinik i Riga

Hej!

Jag är 28 år och har efter flera blodprover och undersökningar fått diagnos förtidig Klimakterium. Innan jag fick denna diagnos fick jag prova Pergotime 2 ggr, en gång med 1 tablett och den andra gången två tabletter. Men det gav mig inga resultat{#lang_emotions_frown}. Sen gjorde jag en AMH -test som egentligen visar hur mycket ägg en kvinna har kvar i kroppen och mina resultat var under den normala gränsen. Det innebär att jag inte kan skaffa barn med mina ägg. I sverige fick jag stå i kö för en äggsdonationsbehandling och min tur är räknat till 2012. En jäkla låååång tid att vänta för ett ägg..... Min läkare på St: Göran sjukhus rekommenderade AVA klinik. 

Jag och min man valde AVA kliniken i Riga- Lettland eftersom de har INGA köar{#lang_emotions_laughing}
    Jag åkte med min man till Riga under mars 2010 och träffade en jätte trevlig läkare. Klinken i sig var jätte fräsch och de hade jätte moderna ultraljudsapparater och professionella, hjälpsamma sjuksköterskor så jag fick en jätte bra intryck av de. Behandligen kostar 65 000 sek och de har även en möjlighet att skicka läkemedel till mig om jag vill det med DHL.

Efter bara första mötet fick jag sätta igång med behandligen. Jag har tagit en Zoladex spruta i buken förra veckan "aj aj!{#lang_emotions_undecided}", progynon tar jag nu och innan min embryo transfer ska jag påbörja intaget av progesteronet. Räknat tid för min embro är 21 maj 2010 så det gick ganska snabbt. 

Vi har redan valt en donator, vi fick inte se bild eller veta namn utan vi fick fylla i våra önskemål om hårfärg, ögonfärg, längd, vikt m.m. och vi fick två kandidater sedan fick vi välja en av de. All kommunikation mellan mig och kliniken i AVA sker via mejl och jag tycker att det har funkat bra man kan även riga dit om man vill.        

• Svar på tråden AVA klinik i Riga
  • Gullregnet

Hej, nyligen hemkommen från 3:e försöket FET hos AvA Riga och är nervös att det inte skall gå denna gång heller trots top quality embryos alla gånger. Doktorn har nämnt att man ev skulle göra ett ERA test.

Någon som gjort det här på tråden? Hur gick det i sådana fall till och var gjorde ni det?

• ronon

[quote=76032101][quote-nick]Gullregnet skrev 2015-11-22 10:46:20 följande:[/quote-nick]

Hej, nyligen hemkommen från 3:e försöket FET hos AvA Riga och är nervös att det inte skall gå denna gång heller trots top quality embryos alla gånger. Doktorn har nämnt att man ev skulle göra ett ERA test.

Någon som gjort det här på tråden? Hur gick det i sådana fall till och var gjorde ni det?

[/

Håller tummarna för dig Gullregnet!

ERA test verkar vara något som de olika klinikerna i Riga försöker sälja in till många nu, har läst om flera som tillfrågats om det, men jag har inte hört om någon som har gjort det eller om någon som fått lyckat resultat med hjälp av ERA test. Vill också veta mer!

• Gullregnet

Tack, och detsamma till dig ronon!

Läkaren nämnde att man kan göra det i Spanien för 750 eur men inga mer detaljer....

• Kurrea

Hej och tack för tipsen! Vad härligt att höra att ni lyckades på första försöket. :)

Ska kolla booking.com och se vad jag hittar!

Kurrea

Micro skrev 2015-11-20 21:26:38 följande:

Kurrea: kliniken är på gångavstånd fr gamla stan, flera gallerior mm. Många hotell finns, ett fint ligger precis vid kliniken (Albert hotell) jag har valt billigare, ok men inte mer. Tyckte d blev nog dyrt:) Kolla klinikens adress å leta hotell på lagom avstånd, priserna varierar fr gång till gång. Jag kollade bl.a. booking.com.

Har iaf varit nöjd m kliniken å shoppingen i Riga:) Jag har inte jättebra koll på Riga, har haft turen o bara varit på 2 korta besök, fick sonen på första försöket. Han är 7 mån, börjar fundera på syskonförsök men det får nog vänta ett tag än. Lycka till.

• Kurrea
    Hej, en fråga till alla er som kan det här med äggdonation. Jag har ätit p-piller för att få igång mensen efter mitt senaste missfall. Tanken var att mensen skulle komma runt den 21:a men den har fortfarande inte kommit. Jag skulle börja äta Progynon idag, ska jag göra det även fast mensen inte dykt upp? Spelar det någon roll? Har mailat kliniken men inte fått något svar. 

Hoppas någon av er kan ge något tips!
  • Frazze
    Kurrea skrev 2015-11-23 13:56:52 följande:

Hej, en fråga till alla er som kan det här med äggdonation. Jag har ätit p-piller för att få igång mensen efter mitt senaste missfall. Tanken var att mensen skulle komma runt den 21:a men den har fortfarande inte kommit. Jag skulle börja äta Progynon idag, ska jag göra det även fast mensen inte dykt upp? Spelar det någon roll? Har mailat kliniken men inte fått något svar. Hoppas någon av er kan ge något tips!

Ingen aning faktiskt då min blödning kom flera dagar tidigare än vi räknat med. Jag skulle börja som vanligt sa de då. Men om du inte fått sin blödning skulle i alla fall jag vara osäker med att börja innan den kommit! Med progynon så ska du ju inte blöda vad jag vet. Vänta på svar du!
  • Bengalen
    Kurrea skrev 2015-11-23 13:56:52 följande:
    Hej, en fråga till alla er som kan det här med äggdonation. Jag har ätit p-piller för att få igång mensen efter mitt senaste missfall. Tanken var att mensen skulle komma runt den 21:a men den har fortfarande inte kommit. Jag skulle börja äta Progynon idag, ska jag göra det även fast mensen inte dykt upp? Spelar det någon roll? Har mailat kliniken men inte fått något svar. 

Hoppas någon av er kan ge något tips!
    Nej, avvakta. Du bör ha en blödning innan du börjar med Progynon. Du får säkert svar från kliniken under dagen.
  • Kurrea

Tack Bengalen, du har helt rätt. Fick tag i min koordinator Veronika och hon sa samma sak, vänta in mensen. Vill ju bara komma igång så att vår preliminära tidsplan håller något så när. 

• Kurrea

Tack Frazze, det löste sig som sagt. Inte kul när det inte går enligt plan men inte så mycket att göra åt. :)

• Frazze
    Kurrea skrev 2015-11-23 15:50:50 följande:

Tack Frazze, det löste sig som sagt. Inte kul när det inte går enligt plan men inte så mycket att göra åt. :)

Nä det är ju klart att man vill att allt ska ske på just den dagen som det är tänkt. Vem vill vänta liksom? Jag försöker att ta det lungt och inte tänka så mycket på det, men det känns som att tiden bara blåser iväg Det blir nog i Februari som vi åker nästa gång, om jag nu inte mot alla odds har lyckats bli gravid på egen hand. Men det är sånt som händer andra, inte oss tyvärr. Hoppas han läkaren i Sthlm kan hjälpa mig få ordning på mina hormoner nu bara då kanske jag kan få behålla bebisen oxå nästa gång.