• ungkvinna81

AVA klinik i Riga

Hej!

Jag är 28 år och har efter flera blodprover och undersökningar fått diagnos förtidig Klimakterium. Innan jag fick denna diagnos fick jag prova Pergotime 2 ggr, en gång med 1 tablett och den andra gången två tabletter. Men det gav mig inga resultat{#lang_emotions_frown}. Sen gjorde jag en AMH -test som egentligen visar hur mycket ägg en kvinna har kvar i kroppen och mina resultat var under den normala gränsen. Det innebär att jag inte kan skaffa barn med mina ägg. I sverige fick jag stå i kö för en äggsdonationsbehandling och min tur är räknat till 2012. En jäkla låååång tid att vänta för ett ägg..... Min läkare på St: Göran sjukhus rekommenderade AVA klinik. 

Jag och min man valde AVA kliniken i Riga- Lettland eftersom de har INGA köar{#lang_emotions_laughing}
    Jag åkte med min man till Riga under mars 2010 och träffade en jätte trevlig läkare. Klinken i sig var jätte fräsch och de hade jätte moderna ultraljudsapparater och professionella, hjälpsamma sjuksköterskor så jag fick en jätte bra intryck av de. Behandligen kostar 65 000 sek och de har även en möjlighet att skicka läkemedel till mig om jag vill det med DHL.

Efter bara första mötet fick jag sätta igång med behandligen. Jag har tagit en Zoladex spruta i buken förra veckan "aj aj!{#lang_emotions_undecided}", progynon tar jag nu och innan min embryo transfer ska jag påbörja intaget av progesteronet. Räknat tid för min embro är 21 maj 2010 så det gick ganska snabbt. 

Vi har redan valt en donator, vi fick inte se bild eller veta namn utan vi fick fylla i våra önskemål om hårfärg, ögonfärg, längd, vikt m.m. och vi fick två kandidater sedan fick vi välja en av de. All kommunikation mellan mig och kliniken i AVA sker via mejl och jag tycker att det har funkat bra man kan även riga dit om man vill.        

• Svar på tråden AVA klinik i Riga
  • Rosen 76
    Trissan_76 skrev 2017-02-09 18:11:02 följande:

Hejsan alla härinne.????

Nu är vi på gång. Ska börja med pillerna ikväll....

Jag har en del frågor till er som är lite mer erfarna på detta( vårt första försök)

Hur har ni åkt dit? (Ava Riga) hur tidigt/sent kan man boka resa?

Vi kommer att stanna hela tiden så ni som gjort det var har ni bott? Bra? Dåligt?

Mat? (Vi kommer att ta med vår 6-åring)

Vad kan man hitta på med en 6-åring om någon vet????

Jag är inte ens van resenär så jag vet knappt hur man bokar flyg heller.??

Tacksam för all hjälp jag kan få.

Kram på er????

Spännande, lycka till :)
    Jag/ vi har flugit från Köpenhamn med Air Baltic och bokat via deras hemsida. Bokat biljetter har jag gjort så fort UL är gjort för att se slemhinnans storlek... det blir tyvärr lite dyrt att vänta så länge men men...
    Sista gångerna åkte jag bara över dagen men när vi bott över bodde vi på Clarion, bra promenadavstånd till AVA och nära centrum. De har dessutom kvällsbuffe som ingår i priset. Annars finns bra restauranger inne i city.
    Vet dock inte vad man kan göra med en 6-åring :)
  • TyckOmMig
    Micro skrev 2017-02-10 09:16:27 följande:

Minus idag på rd 8:( Bara att bryta ihop o komma igen.

Åh vännen vad tråkigt.
    Har du bett kliniken kolla upp om samma donator är villig ställa upp igen?
    Så gjorde jag vid vårt sista försök för att kunna vila i ruvandet då inte de sista embryona gick att frysa användas.
  • Micro
    TyckOmMig skrev 2017-02-10 14:16:38 följande:
    Åh vännen vad tråkigt.
    Har du bett kliniken kolla upp om samma donator är villig ställa upp igen?
    Så gjorde jag vid vårt sista försök för att kunna vila i ruvandet då inte de sista embryona gick att frysa användas.
    Tack. Har inte kollat men tänkt precis så att jag gärna vill veta för att kunna känna mig lugnare. Men går d inte får d bli en my donator. Tanken har slagit mig att kanske försöka få nya embryon medan vi går vidare m sista för att spara tid även om det blir kostsamt. Ska fråga kliniken efter off testdag.
  • Missne
    Trissan_76 skrev 2017-02-09 18:11:02 följande:

Hejsan alla härinne.????

Nu är vi på gång. Ska börja med pillerna ikväll....

Jag har en del frågor till er som är lite mer erfarna på detta( vårt första försök)

Hur har ni åkt dit? (Ava Riga) hur tidigt/sent kan man boka resa?

Vi kommer att stanna hela tiden så ni som gjort det var har ni bott? Bra? Dåligt?

Mat? (Vi kommer att ta med vår 6-åring)

Vad kan man hitta på med en 6-åring om någon vet????

Jag är inte ens van resenär så jag vet knappt hur man bokar flyg heller.??

Tacksam för all hjälp jag kan få.

Kram på er????

Vi flög dit från Arlanda och stannade också fem dagar. Vi bokade boende med AirBnb och fick tag på en lite lägenhet vilket blev bra mycket billigare än hotell. Där fanns ju kök också så man kunde laga mat själv vissa dagar och måltider så slipper man äta på restaurang alla måltider. I mars åker vi dit igen men då blir det nog lite kortare vistelse då vi bara göra FET, men vi tänker ta med vår 1-åring. Har inte bestämt hur vi ska bo nu om det bara blir någon enstaka natt då kanske det blir hotell. Har för mig att den lägenheten vi hyrde sist var minimum 5 nätter för att få hyra. Lycka till!
  • Anemon

Ni som gör transfer på blastocyster? Jag har 5 dagars i frysen och ska göra transfer på dag 5, tidig kväll om man räknar start med Progesterone son dag 1.
    Hur länge har ni tagit Progesterone när ni gjort återföring? Trodde annars att det var efter 5 fulla dagar och när dag 6 typ började man gjorde återföring. Har även gjort ERA test där testet togs morgon dag 6 efter 5 fulla dagar med Progesterone och det testet visade receptive.
    Så förvirrad nu och kliniken säger bara "vi har koll" utan att förklara trots flera frågor.

• Sthlmsthlm
    Anemon skrev 2017-02-14 16:12:35 följande:

Ni som gör transfer på blastocyster? Jag har 5 dagars i frysen och ska göra transfer på dag 5, tidig kväll om man räknar start med Progesterone son dag 1.
    Hur länge har ni tagit Progesterone när ni gjort återföring? Trodde annars att det var efter 5 fulla dagar och när dag 6 typ började man gjorde återföring. Har även gjort ERA test där testet togs morgon dag 6 efter 5 fulla dagar med Progesterone och det testet visade receptive.
    Så förvirrad nu och kliniken säger bara "vi har koll" utan att förklara trots flera frågor.

Min plan såg ut så här (gjorde FET):
    Started from 1.11 you start Progynon 2 mg by 1 pill 3 times per day
    11.11 ? ultrasound to check thickness of endometrium. Please inform us.
    Embryo transfer around: 22 or 23.11
    4 days before embryo transfer you start Lutinus 100 mg by 2 supp 3 times per day.
  • Anemon

Aha, tack Sthlmsthlm då känns det bättre! Det stämmer bättre för mig då, jag blir vansinnigt stressad över att jag inte får bra svar av kliniken.

• Vårt väntrum

Ultraljud idag. Som jag misstänkte hade jag en liiten vätskefylld blåsa på ena äggstocken. Den får sitta där och förhoppningsvis försvinna själv.
    Slemhinnan var 5,7 mm.

Riga ökade progynon en aning och tillsatte e-vitamin. Nån annan som fått det?
    400mg per dag. Ganska redig dos enligt apoteket ;)

• Rosen 76
    Vårt väntrum skrev 2017-02-15 11:33:30 följande:

Ultraljud idag. Som jag misstänkte hade jag en liiten vätskefylld blåsa på ena äggstocken. Den får sitta där och förhoppningsvis försvinna själv.
    Slemhinnan var 5,7 mm.

Riga ökade progynon en aning och tillsatte e-vitamin. Nån annan som fått det?
    400mg per dag. Ganska redig dos enligt apoteket ;)

Gud ja, galen dos Progynon och E-vitamin plus något till som jag inte kommer ihåg... allt för att få slemhinnan tjock nog :)