• ungkvinna81

AVA klinik i Riga

Hej!

Jag är 28 år och har efter flera blodprover och undersökningar fått diagnos förtidig Klimakterium. Innan jag fick denna diagnos fick jag prova Pergotime 2 ggr, en gång med 1 tablett och den andra gången två tabletter. Men det gav mig inga resultat{#lang_emotions_frown}. Sen gjorde jag en AMH -test som egentligen visar hur mycket ägg en kvinna har kvar i kroppen och mina resultat var under den normala gränsen. Det innebär att jag inte kan skaffa barn med mina ägg. I sverige fick jag stå i kö för en äggsdonationsbehandling och min tur är räknat till 2012. En jäkla låååång tid att vänta för ett ägg..... Min läkare på St: Göran sjukhus rekommenderade AVA klinik. 

Jag och min man valde AVA kliniken i Riga- Lettland eftersom de har INGA köar{#lang_emotions_laughing}
    Jag åkte med min man till Riga under mars 2010 och träffade en jätte trevlig läkare. Klinken i sig var jätte fräsch och de hade jätte moderna ultraljudsapparater och professionella, hjälpsamma sjuksköterskor så jag fick en jätte bra intryck av de. Behandligen kostar 65 000 sek och de har även en möjlighet att skicka läkemedel till mig om jag vill det med DHL.

Efter bara första mötet fick jag sätta igång med behandligen. Jag har tagit en Zoladex spruta i buken förra veckan "aj aj!{#lang_emotions_undecided}", progynon tar jag nu och innan min embryo transfer ska jag påbörja intaget av progesteronet. Räknat tid för min embro är 21 maj 2010 så det gick ganska snabbt. 

Vi har redan valt en donator, vi fick inte se bild eller veta namn utan vi fick fylla i våra önskemål om hårfärg, ögonfärg, längd, vikt m.m. och vi fick två kandidater sedan fick vi välja en av de. All kommunikation mellan mig och kliniken i AVA sker via mejl och jag tycker att det har funkat bra man kan även riga dit om man vill.        

• Svar på tråden AVA klinik i Riga
  • Frazze
    Sthlmsthlm skrev 2017-02-28 08:47:13 följande:

Förstår jag det rätt att ni ska försöka naturligt?

Tempar du? Det är kanske lite sent att börja med den i innevarande cykel iofs... Men kör på billiga ÄL-stickor och ligg varannan dag. :)

Ja jag har tänkt köpa de bättre äl stickorna då jag tycker att strecken på de andra blir likadana hela tiden! Har aldrig fattat hur de ska se ut. Men jag får väl ta och snacka med maken Han är nog inte så ledsen över att ha sex varannan dag ett tag fram över
  • Vårt väntrum

Vi har nu varit i Riga sedan sen söndagkväll.
    Vädret är verkar vara betydligt bättre här än i Sverige. :/

8 befruktade ägg har vi.

Fortsättning följer ;)

• Missne
    Vårt väntrum skrev 2017-02-28 17:19:40 följande:

Vi har nu varit i Riga sedan sen söndagkväll.
    Vädret är verkar vara betydligt bättre här än i Sverige. :/

8 befruktade ägg har vi.

Fortsättning följer ;)

Spännanade Hur har det gått?  Hur många satte du in och hur många blev kvar till frysen? Nu är det bara att hålla tummarna...

Själv fick jag mens igårkväll och ska börja med progynon för att bygga upp slemhinnan imorgon så då är vi igång också. Är lite orolig att slemhinnan ska växa sig tillräckligt tjock bara. Sist blev den bara 7 mm, men det gick ju bra ändå. Men det skulle kännas lite bättre om den var lite tjockare den här gången.
  • Vårt väntrum

Någon som gjort FET på Ava?
    Berätta gärna hur de går tillväga behandlingsmässigt...
    vi kommer göra det men ännu inte fått någon plan...

• Frazze
    Vårt väntrum skrev 2017-03-15 20:14:32 följande:

Gick det inte vägen denna gången du var där?
  • Vårt väntrum
    Frazze skrev 2017-03-15 20:24:53 följande:
    Gick det inte vägen denna gången du var där?
    Nej...
  • Frazze
    Vårt väntrum skrev 2017-03-15 21:15:15 följande:

Nej...

Aj då, beklagar! Hoppas det går bättre nästa gång Själv hade jag tänkt fråga om jag fick köra i min egen cykel nästa gång jag skulle köra äd, för jag har svårt att tro på det här med nedreglering och uppbyggande av slemhinna etc. Känns som att ens egen cykel är det bästa. Men jag hann aldrig så långt innan jag blev gravid Jag tror bara att man har ett visst spann innan slemhinnan är för gammal och inte vill ta emot ägget.

Nu inväntar jag mens igen. Tog letrozol och körde lite progynon för att få tjockare slemhinna. Vi hade sex runt där äl skulle vara (kollade inte denna gången faktiskt) 5 dagar efter "äl" börjar det mola som attans i magen. Men det gjorde det månaden innan oxå innan mens, så jag tror inte det har tatt sig här heller.

Hade såna känningar i äggstockarna att det kändes som 10 ägg från var äggstock släppte (omöjligt) och jag som drömde att jag skulle bli gravid med trillingar!!!! Min mamma drömde att jag var gravid med tvillingar!!!!!

Men det är bara att köra på igen! Denna gången så ska ju gyn kolla om där blir några äggblåsor alls av letrozolen annars får jag väl prova med dubbla tabletter stod där

Nästa steg blir Riga efter det Lycka till nästa gång nu! Jag sökte hjälp på Hormonelle i Sthlm och skulle förbereda inför nästa äd försök, men jag blev ju spontangravid istället då! Kram
  • Maem85

Vårt väntrum

Jag har gjort FEt på ava Riga. Jag fick samma behandlingsmetod som när jag gjorde ET. Alltså procren spruta sen progynon och lutinus. Har frågat om prednisolon till nästa gång.

• Missne
    Vårt väntrum skrev 2017-03-15 20:14:32 följande:

Vi håller på med preparering inför FET just nu. Samma procedur för mig som vid ET.
  • Vårt väntrum

Okej tack hörrni då vet jag. Hur länge väntade ni med fet från blödning efter minus? :/