• ungkvinna81

AVA klinik i Riga

Hej!

Jag är 28 år och har efter flera blodprover och undersökningar fått diagnos förtidig Klimakterium. Innan jag fick denna diagnos fick jag prova Pergotime 2 ggr, en gång med 1 tablett och den andra gången två tabletter. Men det gav mig inga resultat{#lang_emotions_frown}. Sen gjorde jag en AMH -test som egentligen visar hur mycket ägg en kvinna har kvar i kroppen och mina resultat var under den normala gränsen. Det innebär att jag inte kan skaffa barn med mina ägg. I sverige fick jag stå i kö för en äggsdonationsbehandling och min tur är räknat till 2012. En jäkla låååång tid att vänta för ett ägg..... Min läkare på St: Göran sjukhus rekommenderade AVA klinik. 

Jag och min man valde AVA kliniken i Riga- Lettland eftersom de har INGA köar{#lang_emotions_laughing}
    Jag åkte med min man till Riga under mars 2010 och träffade en jätte trevlig läkare. Klinken i sig var jätte fräsch och de hade jätte moderna ultraljudsapparater och professionella, hjälpsamma sjuksköterskor så jag fick en jätte bra intryck av de. Behandligen kostar 65 000 sek och de har även en möjlighet att skicka läkemedel till mig om jag vill det med DHL.

Efter bara första mötet fick jag sätta igång med behandligen. Jag har tagit en Zoladex spruta i buken förra veckan "aj aj!{#lang_emotions_undecided}", progynon tar jag nu och innan min embryo transfer ska jag påbörja intaget av progesteronet. Räknat tid för min embro är 21 maj 2010 så det gick ganska snabbt. 

Vi har redan valt en donator, vi fick inte se bild eller veta namn utan vi fick fylla i våra önskemål om hårfärg, ögonfärg, längd, vikt m.m. och vi fick två kandidater sedan fick vi välja en av de. All kommunikation mellan mig och kliniken i AVA sker via mejl och jag tycker att det har funkat bra man kan även riga dit om man vill.        

• Svar på tråden AVA klinik i Riga
  • Frazze
    Vårt väntrum skrev 2017-02-26 00:20:40 följande:

Tack för svaret!

Pirrigt nu. Nästa gång jag somnar är det i Riga. Hoppas jag också lyckas, grattis till din graviditet!

Spännande! När har du insättning? Jag vet vi traskade runt hela Riga den dagen när det var äggplock för att ha annat att tänka på. Vi emailade och innan vi fick svar att det var antingen 19 el 23 st de fick ut! Sen blev det som sagt 13 st tillslut Hoppas att du har samma tur och att du får riktigt bra kvalitet på dem.

Lycka till nu!
  • Vårt väntrum
    Frazze skrev 2017-02-26 09:45:56 följande:
    Spännande! När har du insättning? Jag vet vi traskade runt hela Riga den dagen när det var äggplock för att ha annat att tänka på. Vi emailade och innan vi fick svar att det var antingen 19 el 23 st de fick ut! Sen blev det som sagt 13 st tillslut Hoppas att du har samma tur och att du får riktigt bra kvalitet på dem.

Lycka till nu!
    Haha dom mailar antal då det är klart?
    Trist att det ska regna flera dagar i Riga men men. Ser ändå fram emot detta.
    Insättning är torsdag :)

Tack för lyckönskning!!
  • Frazze
    Vårt väntrum skrev 2017-02-26 11:26:08 följande:

Tack för lyckönskning!!

Jag gick på ivf Riga och där så lovade de att maila när äp var klart och sen när de hade delat sig färdigt. Vi odlade ju blastocyster. Jag lät dem heller inte glömma att de skulle maila mig eftersom att jag bombarderade dem med frågor som jag inte kom på när vi satt där och då slank ju frågan om äggena med typ varje gång! Hahahahha! Vi var där i September och hade så fint väder! Vi satt ute och drack öl och käkade luncher. Vi bodde på ett hotell som låg i samma byggnad som ivf Riga och något kvarter bort hade de en av de finaste sushiställena som jag varit på. Så gott! Gå och kolla in marknaden i de stora Zeppelinarhangaren och sen torget i gamla stan! Många mysiga ställen att äta på etc.
  • Micro
    Frazze skrev 2017-02-26 12:10:50 följande:
    Jag gick på ivf Riga och där så lovade de att maila när äp var klart och sen när de hade delat sig färdigt. Vi odlade ju blastocyster. Jag lät dem heller inte glömma att de skulle maila mig eftersom att jag bombarderade dem med frågor som jag inte kom på när vi satt där och då slank ju frågan om äggena med typ varje gång! Hahahahha! Vi var där i September och hade så fint väder! Vi satt ute och drack öl och käkade luncher. Vi bodde på ett hotell som låg i samma byggnad som ivf Riga och något kvarter bort hade de en av de finaste sushiställena som jag varit på. Så gott! Gå och kolla in marknaden i de stora Zeppelinarhangaren och sen torget i gamla stan! Många mysiga ställen att äta på etc.
    Ler stort när jag läser;) vi går oxå på ivf Riga. känner sååå igen mig så gjorde jag oxå, mailade en hel del. Härligt m så många ägg, jag var nöjd m 14 som blev 9 blasto. Gravid på första men nu bara 2 kvar, vi önskar ju ett helsyskon. Fantastiskt härligt att du fått känna sparkar.
  • Micro
    Vårt väntrum skrev 2017-02-26 11:26:08 följande:

Tack för lyckönskning!!
    Håller tummarna, lycka till!
  • Frazze
    Micro skrev 2017-02-27 14:13:32 följande:

Ler stort när jag läser;) vi går oxå på ivf Riga. känner sååå igen mig så gjorde jag oxå, mailade en hel del. Härligt m så många ägg, jag var nöjd m 14 som blev 9 blasto. Gravid på första men nu bara 2 kvar, vi önskar ju ett helsyskon. Fantastiskt härligt att du fått känna sparkar.

Ja vi satte in två st ägg och jag blev gravid men fick mf i v 7 el 8. Den blev jag ju spontangravid i dec 2015 som resulterade i vår underbara son. 2 ggr har jag fått uppleva sparkar i magen men första bebisen som var ivf barn dog ju i magen i v 24. Nu är jag ju tyvärr i den fasen i klimakteriet där mensen börjar utebli så vi ska jobba hårt på nr 2 nu tills allt hopp är ute sen så åker vi tillbaka till riga och kör äd istället. Vem har ni som handledare där? Vi hade Jelena, henne gillar jag jättemycket
  • Frazze

Åh dkickade lite för fort där! Jag hoppas att ni lyckas med ert nästa försök nu så att ni får helsyskon! Kram

• Micro
    Frazze skrev 2017-02-27 20:11:19 följande:
    Ja vi satte in två st ägg och jag blev gravid men fick mf i v 7 el 8. Den blev jag ju spontangravid i dec 2015 som resulterade i vår underbara son. 2 ggr har jag fått uppleva sparkar i magen men första bebisen som var ivf barn dog ju i magen i v 24. Nu är jag ju tyvärr i den fasen i klimakteriet där mensen börjar utebli så vi ska jobba hårt på nr 2 nu tills allt hopp är ute sen så åker vi tillbaka till riga och kör äd istället. Vem har ni som handledare där? Vi hade Jelena, henne gillar jag jättemycket
    Tack för lyckönskningar, behövs verkligen då det varit en riktigt jobbig period efter minuset. många känslor/ tankar fr mf i höstas som kom tillbaka o att d är våra sista embryon. Tycker att d vimlar av gravida runtomkring mig just nu men nog bara för att jag är känslig. Vi har oxå Jelena. Tycker hon är bra men lite svårt att få svar på frågor på kliniken, känns stressade. Bättra på mail. Lycka till ni oxå m syskon. .
  • Frazze

Nu så har jag fått en typ mens. 5 dagar sent, men ändå en mens. Frågan är ju nu när man kan få äl? Har en tid inbokad hos gyn på onsdaga, men ska man avboka den och vänta då tills blödningen är över kansk?! Får ringa och prata med dem. Usch så svårt när det blir så här! Man vill ju inte missa en chans liksom.

• Sthlmsthlm
    Frazze skrev 2017-02-28 07:07:11 följande:

Nu så har jag fått en typ mens. 5 dagar sent, men ändå en mens. Frågan är ju nu när man kan få äl? Har en tid inbokad hos gyn på onsdaga, men ska man avboka den och vänta då tills blödningen är över kansk?! Får ringa och prata med dem. Usch så svårt när det blir så här! Man vill ju inte missa en chans liksom.

Förstår jag det rätt att ni ska försöka naturligt?
    Tempar du? Det är kanske lite sent att börja med den i innevarande cykel iofs... Men kör på billiga ÄL-stickor och ligg varannan dag. :)