• zaq1234

AVA klinik i Riga

Tack så mycket villsågärna, snorpan, Fire o Redan. Kände hoppet återvända då jag läste era svar.

• zaq1234

Fire har du haft högt blod tryck förut eller kommer det pga av äggdonation? Du är väl bara i vecka 7 eller 8? Hoppas medicinen hjälper!

• zaq1234

Idag är det din dag Redan!! Håller alla tummar!!

Jag läste på sidan ang test dag 9: Levels of hCG are now high enough to detect a pregnancy , så jag testade så klart idag med, man ska ju göra det på morgonen behövde gå på toa kl 04 I natt o tänkte att jag måste testa då annars blir ju morgonurin bara 2 h...ni vet hur man håller på...hade jättehög puls o var nervös...minus igen...men hoppet finns ännu kvar, tänker på villsågärna där hon fick plus först på dag 13....men visst blir man nedstämd etc...försöker dock lägga det åt sidan o göra nytt test på måndag.

Tänkte även att man gjorde ju ET kl 15 och då är ju eg dag 9 idag kl 15..nästan 12h efter att jag gjorde testet....man drar efter halmstrån...vill ju såååååå otroligt gärna att detta ska funka efter allt man gått igenom....

• zaq1234

Mailade Riga idag o frågade deras syn på test dag. Nadja sa att med urin prov på dag 10 kan man inte se någonting, utan använder man sig av urinprov så är det dag 16 som gäller. Blodprov kan jag däremot ta redan på måndag om jag var ivrig sa hon.

• zaq1234

Tack Fru.
    Ja hoppet finns ju ännu kvar och Riga säger ju att det kan dröja...dock från min egen statistik sen jag kom med i denna tråd, sen mars i år, så har de som fått plus resp minus vid ca dag 10 även haft samma resultat sedan med...undantag vill så gärna.

Vet ngn hur snabbt man brukar få svar, om man tar blodprov på morgonen på vårdcentral, antas att det sen ska skickas till läkare som sedan ska höra av sig etc...eller?

• zaq1234

Tack Redan.

Härligt att höra chikita, känns bra att höra!

Vad bra då vet jag hur jag ska göra med provtagning.

• zaq1234

När man tar det första blodprovet, vilken mängd HCG ska man ha då ungefär för att fortfarande vara gravid?

Eller är det så att även om man bara har ca 2 så är det ändå först efter det andra blodprovet man kan veta.

Men det första borde ju ge en stark hint, eller hur? och vet ngn då hur mkt man brukar ligga på..

Idag känner jag mig rätt så nedstämd, känns rätt så kört, hade en pytteliten brun/röd slem i morse..o känner pms i magen...känns väldigt som vanligt att mensen kommer....

Skönt Chikita att du kan komma igång!!

Svar på tråden AVA klinik i Riga