• Redan47

AVA klinik i Riga

På landsbygden verkar det vara cykelbud.... Beställde lev med snigel post, de tog mig på orden!

• Redan47

Ruvardag 9- ej gravid, enl clearblue. Dvs ej kommit upp på 17 hcg. Ord testdag blod må 23/12.

Jag mår inte bra.

• Redan47

Tack för pepp, behövs, när känslorna tar över intellektet. Det kan vara för tidigt....å ena sidan som jag mår, illamående, trött, huvudvärk skulle man tro jag är gravid, men kan ju lika gärna vara "nerverna" eller vanligt sjuk, eller alla medikamenter . Kram på er alla!

• Redan47

Tog ett hcg i tisdag , ruv dg 7, fick svar idag; mindre än 1. Progestoron 574, de orala utrogesten tar utmärkt! Troligen den nivån som göra att jag känner mig så yr/illamående. Gravid, nej ni, har jag svårt att tro, men tar väl prover på måndag oxå, får inte svar på dem förrän 2jan..... Fan. Ska maila Riga om de andra trombosvärdena imorgon så får de väl avgöra om jag ska avbryta medicinering eller ej.

• Redan47

Ni som har varit med och har mer kunskap än jag kring medicinering. Har ni tagit blodprover på koagulering i samband med östrogen behandlingen ? Och har det betydelse för embryo att fästa och utvecklas om blodet koagulerar (för) fort? Är det någon som kan analysera dessa värden; PK-INR (protrombin) 1,0; APTT (APK-tid) 24; Fibrinogen 2,3. Min amatör analys med Google som hjälp, tar jag för lite heparin....

Har det någon betydelse för embryonen/ att bli gravid ?

Vad heter de stickorna Cecilia som du menar?

• Redan47

Chikita; Jag valde att ta det när jg ändå skulle ta de andra trombosproverna. Och jag känner mig skit osäker denna transfer , från jag blev avbruten min vila FET till dags datum. Känner oro för blodet för jag känner att jag inte mår bra, men vet inte varför .... Känner oro spridas för propprisken och att Riga inte kollat upp det ordentligt innan jag åkte hem. Var ju ändå där dagen efter transfer oxå. Skit sur på mig själv som inte agerade. Och nu känner jag vanmakt. Tack för att du nämner att det går att plussa senare oxå. Förra gången dog de ju efter plusset....

• Redan47

Min tolkning är att APTT är ej normalt mot vad det borde vara med blodförtunnande. Alltså behöver mer. Likaså protrombinet. Normalt, Fibrinogen. Har inte fått fullständiga rapporten, kommer imorgon. Tack ! Ja, jag satte 5dgrs.

• Redan47

Referens värden är hur det ska vara "normalt" , med blodförtunnande i blodet är det för fort 24 koagulering, enl en medicin web sid ska värdet multipliceras med 1,5-2,5. Sedan kan det jmf m ref. Vi äter en ansenlig dos östrogen 6mg, bra mkt mer än vid övergångs medicinering. Det är en högre risk för trombos även vid den normal 1 tabl om dagen. Mitt prov stelnade denna gång oxå innan det kommit ner i röret.... Jag får inte ett blåmärke av sprutorna heller, vilket står att man lätt kan få. Just detta kapitel känner jag mig missnöjd med Rigas handhavande som med.ansvariga.

• Redan47

Wonder; inget är som väntans tider, det vet vi i denn tråd. Mens kommer när den kommer, rådet spikmatta och varma bad hjälpte mig, slappna av. Tack för engagemang, plåster att betänka... Ska fråga.

• Redan47

Li, det går säkert bra. Progestoron kan du egentligen inte överdosera . Jag frågade Riga eftersom jag har höga värden om jag ska ta färre då....svar nej. Bra med högt värde! Vill du kan jag skicka på posten av mina utrigest till dig. Jag har. Inboxa mig om du vill ha.

Svar på tråden AVA klinik i Riga